Børn og smertestillende..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2009

Rasmine

Som mor til et ørebarn, kan jeg kun sige at vi har PUMPET damen med flydende Panodil, og MASSER af det!
Kan absolut ikke se noget problem i det.
Hellere hjælpe med at give noget for smerterne, end hun har ondt.

Hvis én af ungerne har haft høj feber, har vi også givet Panodil!
Og JA, vi har givet uden samråd med lægen!
(Har feberen været over 40 har vi dog talt med en læge)

Synes godt nok der hersker en hellig stemning herinde også, vedr. medicin, hvorfor?
-Vil I ikke hellere hjælpe Jeres små, fremfor de har ondt?

Mette - der synes det er underligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

Rasmine

PS: Moderen som (stolt) fortæller hun har givet 20 Panodiler, har vel haft en grund til at give smertestillende???

Der er jo ingen børn der er ens, smertetærsklen er hos voksne jo også forskellig, det var den i al fald sidste gang jeg hørte om det!

Anmeld

5. marts 2009

fam.4xc

Mebach skriver:

Som mor til et ørebarn, kan jeg kun sige at vi har PUMPET damen med flydende Panodil, og MASSER af det!
Kan absolut ikke se noget problem i det.
Hellere hjælpe med at give noget for smerterne, end hun har ondt.

Hvis én af ungerne har haft høj feber, har vi også givet Panodil!
Og JA, vi har givet uden samråd med lægen!
(Har feberen været over 40 har vi dog talt med en læge)

Synes godt nok der hersker en hellig stemning herinde også, vedr. medicin, hvorfor?
-Vil I ikke hellere hjælpe Jeres små, fremfor de har ondt?

Mette - der synes det er underligt

jo klart jeg hellere vil hjælp mit barn end det skal ha ondt... men indimellem er medicinen måske den nemmeste løsning... og det er bestemt ik en løsning man efter min mening skal gi for at sende mit barn afsted før end det burde og hvor jeg ik selv kan følge op på effekten af det givne medicin.

det handler vel i bund og grund om alm sund fornuft... vi fylder os jo heller ik med medicin lige så snart vi har tegn på ondt eller sygdom.. medicin har jo gerne bivirkninger så går da ud fra man bruger sin sunde fornuft både med sig selv og sine børn når man bruger disse ting - også selvom det "blot" er panodil..

Anmeld

5. marts 2009

fam.4xc

Mebach skriver:

PS: Moderen som (stolt) fortæller hun har givet 20 Panodiler, har vel haft en grund til at give smertestillende???

Der er jo ingen børn der er ens, smertetærsklen er hos voksne jo også forskellig, det var den i al fald sidste gang jeg hørte om det!

jo men hvor småt er barnet når bare vil give ----- mener helt små børn tar sig feks gerne til ørene når de har ondt også selvom de har ondt i maven... og ku måske ha en blindtarms betændelse hvor panodil nok ik lige er det rette at gi...

og ja selvfølgelig har børn som voksne forskellige smerte grænser, men tror også det handler meget om forældrenes overskud lige netop den dag den lille er utilpas....

Anmeld

5. marts 2009

JonTri

Sønnike fik flydende pamol da han var 2 dage - han var indlagt og jeg havde ikke noget at sige der. Siden har han ikke fået det, men der har heller ikke været behov...endnu. Jeg har ikke samvittighed til at gi ham fordi jeg er nødt til at komme på arb efter sygdom. Feber er som før skrevet en go' ting, men er den meget ubehagelig og har de tendens til f.eks kramper, så er panodil ok.

Man skal jo bare kende konsekvensen af at stopfodre med panodil, og det er leverskader bla.. Og det er ikke altid at der skal ret meget til - man siger at en voksen kan dø eller få seiøse leverskader af 10 x 500mg paracetamol...

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

Sønnike fik flydende pamol da han var 2 dage - han var indlagt og jeg havde ikke noget at sige der. Siden har han ikke fået det, men der har heller ikke været behov...endnu. Jeg har ikke samvittighed til at gi ham fordi jeg er nødt til at komme på arb efter sygdom. Feber er som før skrevet en go' ting, men er den meget ubehagelig og har de tendens til f.eks kramper, så er panodil ok.

Man skal jo bare kende konsekvensen af at stopfodre med panodil, og det er leverskader bla.. Og det er ikke altid at der skal ret meget til - man siger at en voksen kan dø eller få seiøse leverskader af 10 x 500mg paracetamol...

Ja, det er vel derfor der på flasken er angivet hvor meget de må få, og det er vel derfor der er målesprøjte med?

Tror da ikke der er nogen som sætter flasken for munden af ungen, og hælder!

Anmeld

5. marts 2009

JonTri

Mebach skriver:

Ja, det er vel derfor der på flasken er angivet hvor meget de må få, og det er vel derfor der er målesprøjte med?

Tror da ikke der er nogen som sætter flasken for munden af ungen, og hælder!

Næ det håber jeg da ikke... Det var nu også mere hvis de giver deres unger hver dag og ofte... jeg mener bare t man bør kende konsekvenserne. Mange mener at panodil nærmest er ufarligt, og det er ikke altid tilfældet jo.

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

rikkekrogh skriver:

Næ det håber jeg da ikke... Det var nu også mere hvis de giver deres unger hver dag og ofte... jeg mener bare t man bør kende konsekvenserne. Mange mener at panodil nærmest er ufarligt, og det er ikke altid tilfældet jo.

Næe, alting med måde.
Forstår bare ikke folk kan "komme til" at give for meget.
Det er jo ret udførligt beskrevet, mht. vægt osv.

Vi har heldigvis ikke haft brug for det i lang tid, men har det ALTID på lager.

Anmeld

5. marts 2009

Tynen

Vi har heldigvis ikke haft brug for det i lang tid, men har det ALTID på lager.

Ja, jeg skylder dig vist stadig en fra dengang med kindtænderne

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

Tynen skriver:

Ja, jeg skylder dig vist stadig en fra dengang med kindtænderne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.