Børn og smertestillende..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2009

tascia

Som mor til et ørebarn, kan jeg kun sige at vi har PUMPET damen med flydende Panodil, og MASSER af det!
Kan absolut ikke se noget problem i det.
Hellere hjælpe med at give noget for smerterne, end hun har ondt.

Hvis én af ungerne har haft høj feber, har vi også givet Panodil!
Og JA, vi har givet uden samråd med lægen!
(Har feberen været over 40 har vi dog talt med en læge)

Synes godt nok der hersker en hellig stemning herinde også, vedr. medicin, hvorfor?
-Vil I ikke hellere hjælpe Jeres små, fremfor de har ondt?

Mette - der synes det er underligt

er enig! og for mig handler det ikke om at jeg skal hurtigere afsted på job, men derimod at de ikke skal have ondt!

vi tager jo også selv en panodil hvis vi har ondt i hovedet etc.

jeg mæker altså heller ikke at de bliver hurtigere rask af den grund, når panodilen ikke virker mere ja så gør det jo ondt igen eller feberen stiger! så det har jeg lidt svært ved at forstå, det må vel betyde at de sender deres børn afsted på panodil velvidende at de stadig har feber? her kommer de først afsted når de har været feberfri 1 døgn, det såtr der nemlig i retningslinierne eller hvad man kalder dem, fra inst.

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2009

Mormilla

Janep skriver:

Ja jeg har os læst noget om det, Og jeg sys at børn kun ska ha medecin når der virkelig er behov for det.
Min datter er9 mrd og har endnu ikke fået medecin endnu. For mig er medecin noget man får når man er meget syg. Og så kan voksne tage en panodil hvis de har hovedpine, men det sys jeg ik børn skal. Så lidt piller til børn som muligt

Helt enig!!! Hvis min søn har ondt i tænderne, så får han ikke en pille har får kærlighed Mange har sagt at jeg skulle gi ham noget, men det vil jeg bare ikke!!!

Anmeld

5. marts 2009

Smølf

Jeg kan for det første ikke se hvorfor, man skal være stolt af "kun" at have givet en vis mængde medicin til sit barn... Som om, at det skulle være godt at undgå medicin?. For søren da... Hvis barnet er sygt er medicin jo en god ting...
Tværtimod synes jeg man kan være stolt af, at have hjulpet sit barn igennem en sygdomsperiode så godt som muligt.

Selvfølgelig skal man ikke give medicin til børn medmindre de har brug for det, det kan vi vel allesammen være enige om.

Selv har vi end dreng, som desværre hyppigt bliver syg og som derfor har fået panodil stikpiller RIGTIG mange gange. Men selvfølgelig ikke over anbefalet dosis og med lange nok tidsintervaller. Vores dreng har fået pillerne når han har haft høj feber eller når det har været tydeligt, at han har haft ondt. Jeg kan ikke se, hvorfor det i den situation skulle være en god ting at undgå medicin.

Mht om panodil er farligt, så er det klart, at det kan være farligt hvis der bliver givet doser der er for store til at leveren kan omsætte det (hvilket har en direkte skadelig effekt), men anbefalet dosis ligger jo langt under det.

KH smølf -og hvorfor var det lige at der blev en stor debat om dette?

Anmeld

5. marts 2009

Nemesis

Hvor får du det "stolt" fra..det må altså være dine egen opfattelse af de indlæg!

Desuden så er børn forskellige og ligeså deres sygehistorie så om et barn har fået 1 gang panodil eller 3 flasker flydende på 2 år kan jo ikke sammenlignes.
Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at i den anden debat, var alle enige om, at give barnet når det havde behov.

Hvad du og jeg så anser for at være vores barns behov vil jo også være ligeså forskelligt som vi er som forældre.

Sisse - som også fulgte med i den debat.

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

Mormilla skriver:

Helt enig!!! Hvis min søn har ondt i tænderne, så får han ikke en pille har får kærlighed Mange har sagt at jeg skulle gi ham noget, men det vil jeg bare ikke!!!

Kærlighed tager sikkert også smerterne.
Stakkels dreng da.

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

ladydan1 skriver:

Hvor får du det "stolt" fra..det må altså være dine egen opfattelse af de indlæg!

Desuden så er børn forskellige og ligeså deres sygehistorie så om et barn har fået 1 gang panodil eller 3 flasker flydende på 2 år kan jo ikke sammenlignes.
Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at i den anden debat, var alle enige om, at give barnet når det havde behov.

Hvad du og jeg så anser for at være vores barns behov vil jo også være ligeså forskelligt som vi er som forældre.

Sisse - som også fulgte med i den debat.

Hvis du nu læser ALLER første indlæg igennem, den det hele handler om, vil du erfare ordet STOLT indgår.

Anmeld

5. marts 2009

Mormilla

Mebach skriver:

Kærlighed tager sikkert også smerterne.
Stakkels dreng da.

Nogen gange har de slet ikke så ondt, som det ser ud til!!! De har bare brug for at være sammen med mor og far(KÆRLIGHED)!!! Ved da godt at det er nemmere at stikke dem en pille, men det vil jeg bare ikke!!! Hvis man kan undgå at gi ens barn piller, er det da helt klart den nemmeste løsning!!! Min søn falder til ro når han ligger hos mig, så kan ikke se hvorfor jeg skulle gi ham en pille!!!!!!
Så stakkels barn, vil jeg nu ikke sige!!! Jeg vælger bare at gi ham noget kærlighed, i stedet for en pille!!!

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

Mormilla skriver:

Nogen gange har de slet ikke så ondt, som det ser ud til!!! De har bare brug for at være sammen med mor og far(KÆRLIGHED)!!! Ved da godt at det er nemmere at stikke dem en pille, men det vil jeg bare ikke!!! Hvis man kan undgå at gi ens barn piller, er det da helt klart den nemmeste løsning!!! Min søn falder til ro når han ligger hos mig, så kan ikke se hvorfor jeg skulle gi ham en pille!!!!!!
Så stakkels barn, vil jeg nu ikke sige!!! Jeg vælger bare at gi ham noget kærlighed, i stedet for en pille!!!

Det er lidt ligesom Jehovas Vidner, de må jo heller ikke komme i behandling, selvom de er syge.
Ik?

Anmeld

5. marts 2009

Mormilla

Mebach skriver:

Det er lidt ligesom Jehovas Vidner, de må jo heller ikke komme i behandling, selvom de er syge.
Ik?

Prøv nu lige at høre her. Hvorfor gi piller, hvis man kan gøre det uden??? Er det ikke lidt dumt at gi sit barn piller, hvis de kan undvære det??? Hvis det er nok for barnet at være hos mor og far, så er man sku da dum hvis man vælger at gi dem en pille!!!! Så har de jo ikke behov for den pille vel...

Anmeld

5. marts 2009

Rasmine

Mormilla skriver:

Prøv nu lige at høre her. Hvorfor gi piller, hvis man kan gøre det uden??? Er det ikke lidt dumt at gi sit barn piller, hvis de kan undvære det??? Hvis det er nok for barnet at være hos mor og far, så er man sku da dum hvis man vælger at gi dem en pille!!!! Så har de jo ikke behov for den pille vel...

Det kan da godt ske.
Men du skriver jo selv han har haft ondt for tænder?
Du har da nok ret i at et knus hjælper så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.