Andre der lever i åbne forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2012

Foraget mand

Smølf skriver:

Til forargede mand...

Jøsses, sikke da du kører op. Jeg vil nu, til trods for at det kan være tillokkende, ikke debattere yderligere med dig. Det er,som jeg skrev tidligere, intet mindre end formålsløst.

Joan Ørting og Ekstrabladet, vore herre bevares... Jeg kan lige se det for mig.

Hvis formålet er at få mig til at give dig ret hvad angår vores liv, så er det formålsløst!

Men hvis du mener jeg køre det op fordi at jeg beder dig forklare dig så må du da meget undskylde.... Det var da ikke min menig at få dig ud hvor du ikke ka bunde....  

Hvad ka du se? Der var den forklaring du bad om og den var da til at forstå ik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2012

Foraget mand

Anonym skriver:

Jeg kan altså godt forstå at han kører op, for jeg skal VIRKELIG holde mig i skindet for ikke at gøre det!

Jeg synes du er UTROLIG dømmende, og du kan og vil ikke se det fra andre synsvinkler end din egen!

Fair nok at du ikke kan se det fantastiske i et sådant forhold, men stop med at dømme, det er der ingen der får noget ud af!!!!

Anmeld

4. januar 2012

Anonym trådstarter

Foraget mand skriver:

Anmeld

4. januar 2012

Smølf

Foraget mand skriver:

Hvis formålet er at få mig til at give dig ret hvad angår vores liv, så er det formålsløst!

Men hvis du mener jeg køre det op fordi at jeg beder dig forklare dig så må du da meget undskylde.... Det var da ikke min menig at få dig ud hvor du ikke ka bunde....  

Hvad ka du se? Der var den forklaring du bad om og den var da til at forstå ik?

Jeg synes bare det er lidt sigende, når folk har ekstrabladet som referenceramme.

Det er ikke det faktum, at du udbeder dig en forklaring , at jeg tænker du farer op, men nok nærmere det, at du virkede temmelig vred i dit svar. Der var da i hvert fald et eksessivt brug af udråbstegn I dit indlæg. Og du påstår, at jeg kalder dig skældsord. Jamen jeg kunne da aldrig drømme om det. Men, jeg kan vel have lov, at mene noget om dit syn på sex, kan jeg ikke?
Når jeg nu holder mig til et pænt sprogbrug uden et massivt overforbrug af udråbstegn og sure smileys -og jeg bliver mødt af modsatte, jamen så tænker jeg, at det nok er bedst at stoppe den her.

Så vidt jeg ved, har jeg (i den senere del af debatten) kun forholdt mig til, hvad jeg (og formentlig de fleste andre) vil finde normalt. Har jeg på noget tidspunkt sagt, at et anderledes sexliv er direkte forkert? Jeg har sagt, at jeg ikke lever i et åbent forhold, og det er vidst det. Flere detaljer har jeg ikke behov for at dele om mit liv eller mine præferencer.

Anmeld

4. januar 2012

Foraget mand

Smølf skriver:

Jeg synes bare det er lidt sigende, når folk har ekstrabladet som referenceramme.

Hvad siger den udtalelse mest om dig eller mig?

Det er ikke det faktum, at du udbeder dig en forklaring , at jeg tænker du farer op, men nok nærmere det, at du virkede temmelig vred i dit svar. Der var da i hvert fald et eksessivt brug af udråbstegn I dit indlæg. Og du påstår, at jeg kalder dig skældsord. Jamen jeg kunne da aldrig drømme om det

Du mener jeg er outreret... Det finder jeg godt nok meget negativt... MEGET!

. Men, jeg kan vel have lov, at mene noget om dit syn på sex, kan jeg ikke?

Jo, men må vi andre så ikke også have lov at have vores uden at du skal fortælle at vi er forkerte på den?

Når jeg nu holder mig til et pænt sprogbrug uden et massivt overforbrug af udråbstegn og sure smileys -og jeg bliver mødt af modsatte, jamen så tænker jeg, at det nok er bedst at stoppe den her.

Hmm fornemmer du stopper fordi du ikke ka kue os længere og dine argumenter ikke helt slår igennem... ?

Så vidt jeg ved, har jeg (i den senere del af debatten) kun forholdt mig til, hvad jeg (og formentlig de fleste andre) vil finde normalt.

Så spøger jeg igen: Hvad er normalt??

Har jeg på noget tidspunkt sagt, at et anderledes sexliv er direkte forkert? Jeg har sagt, at jeg ikke lever i et åbent forhold, og det er vidst det. Flere detaljer har jeg ikke behov for at dele om mit liv eller mine præferencer.

Du har ihvertfald ikke lagt skjul på at du mener vores valg var/er forkerte og at vi må have nogel dårlige forhold....

Og mere vil vi ikke vide... Men Vi forlanger blot at du viser os den samme respekt vi viser dig og ikke fortælle dig at dine valg er forkerte for dig... Er det for meget forlangt??

Anmeld

4. januar 2012

Annette A

Hej 

Synes det er flot du kan klare det. Jeg gjorde det i en periode med min kæreste, men opdagede efter et stykke tid at jeg faktisk mest gjorde det for hans skyld. vi prøvede nogle ting, alene og sammen, men det var ikke mig. Jeg har ikke rigtig brug for noget andet, end det jeg har med min kæreste, måtte jeg konstatere.

Men det var da spæenende at prøve, men jeg er for jaloux anlagt til det. Vores forhold blev ligesom du beskriver dit rent faktisk stærkere af det, fordi man bliver bekræftet af andre og af hinanden, men nu lever vi bare i et helt normalt monogamt forhold. Vi har ikke behov for andet pt, men synes man skal være åben overfor hvis ens partner ønsker noget man måske ikke selv kan give.

Men det er svært for mange og ikke mindst mig selv, men beundrer dem der kan, for rent faktisk er det måske nok sundere for et forhold, da mennesket jo som sådan ikke er indrettet til at leve i monogame forhold. Så al respekt for det og et åbent forhold handler jo på ingen måde om at at man ikke er tilfreds med det man har. Det handler om at man tilføjer noget til det man har og det kræver også et højt niveau af tillid. Så det er jo fedt, når man har det til hinanden. 

Anmeld

4. januar 2012

Annette A

Gigl skriver:

Jeg forstår ikke helt folks uforståelse overfor åbne forhold. Nogle får det til at lyde som om, man selvsagt har et umodent og nærmest ødelagt forhold, hvis man kan kaste sig ud i det.

Og det vil jeg godt erklære mig dybt uenig i.

Da min kæreste og jeg begyndte at dele tanker om et åbent forhold (det var mig, der tænkte tanken), var det en slags hyggeting, en fantasi måske, som vi havde det sjovt med at snakke om og tænde på. Men derfra og så til at springe ud i det gik der 1 år. Da havde vi været sammen i næsten 2 år, og ville mene at vi stolede så meget på hinanden som man nu kan 100%. 

Vores forhold baserer sig ikke på sex, og derfor giver vi intet af vores intime og kærlige forhold væk, hvis vi skulle finde på at kaste os i grams på en evt. elsker en lørdag nat. Og hold op jeg elsker min kæreste højt, for at elske mig og stole på mig. Jeg tror jeg tændte lidt på, at han nød at sexe med en anden, og det er måske sært, men nu handler vores forhold jo ikke om sex. Vores forhold er baseret på gensidig kærlighed og kærligt venskab som det burde. 

Jeg synes det er snæversynet, at man som udgangspunkt ser et forhold som usundt og dødt, når folk tilstår at de lever i et åbent forhold. Jeg tror ikke et åbent forhold er en god ide HVIS forholdet halter, men dette er på ingen måde tilfældet i mit forhold - hvilket jeg self kun kan udtale mig om.

Det er sjovt, for før i tiden (med min eks) kunne jeg heller ikke holde tanken ud om hvis han skulle ligge og rode med en anden! Føj! Så jeg kan godt sætte mig ind i uforståelsen, men jeg synes ikke der er hold i det. Jeg ved ikke hvorfor jeg har ændret mig, og det er ikke indflydelse fra den 'nye' kæreste, skal jeg hilse at sige, men det har jeg. Jeg synes det er et privilegie, at vi kan tåle at have et åbent forhold  

Godt skrevet..

Anmeld

4. januar 2012

Foraget mand

Kellie skriver:

Hej 

Synes det er flot du kan klare det. Jeg gjorde det i en periode med min kæreste, men opdagede efter et stykke tid at jeg faktisk mest gjorde det for hans skyld. vi prøvede nogle ting, alene og sammen, men det var ikke mig. Jeg har ikke rigtig brug for noget andet, end det jeg har med min kæreste, måtte jeg konstatere.

Men det var da spæenende at prøve, men jeg er for jaloux anlagt til det. Vores forhold blev ligesom du beskriver dit rent faktisk stærkere af det, fordi man bliver bekræftet af andre og af hinanden, men nu lever vi bare i et helt normalt monogamt forhold. Vi har ikke behov for andet pt, men synes man skal være åben overfor hvis ens partner ønsker noget man måske ikke selv kan give.

Men det er svært for mange og ikke mindst mig selv, men beundrer dem der kan, for rent faktisk er det måske nok sundere for et forhold, da mennesket jo som sådan ikke er indrettet til at leve i monogame forhold. Så al respekt for det og et åbent forhold handler jo på ingen måde om at at man ikke er tilfreds med det man har. Det handler om at man tilføjer noget til det man har og det kræver også et højt niveau af tillid. Så det er jo fedt, når man har det til hinanden. 

Anmeld

4. januar 2012

DitteFisk

Kellie skriver:

Godt skrevet..

Tak  måtte lige ytre min mening jo

Anmeld

4. januar 2012

Smølf

Foraget mand skriver:

Jeg kan se, at du har oppet dig hvad angår brugen af udråbstegn. Noget, jeg har skrevet, har åbenbart sunket ind. At jeg stopper debatten nu, er på ingen måde, fordi jeg ikke føler, at mine argumenter ikke holder, men fordi, vi ikke rigtig kommer nogle vegne.

Jeg synes, det er tankevækkende, at du føler dig så ramt i den her sag, og kan ikke forstå, hvorfor det skal betyde så meget for dig, hvad andre tænker. Lægger man sit liv ud til debat, må man regne med, at ikke alle deler ens holdninger. Og min mening er som bekendt givet til kende (sidenhen tolket og mistolket). Men det lader jeg nu ligge.

Det er for mig det sidste ord i den her debat. God fornøjelse derude! jeg lover, at jeg nok nok skal æde mine ord, hvis farmor en dag udbryder: "Ja, jeg elskede når farfar kneppede mit mit bondage-forvredne korpus, mens han fantaserede om det golden shower, jeg netop havde givet ham. Men når han ville skide på mig, så blev det sgu for meget"..

Smølf over and out

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.