Anonym skriver:
Så nu er ens holdning til sex unormal, når man lever i et åbent forhold?
Undskyld mig, men jeg siger heller ikke til dig, at fordi du lever et monogamt forhold, så er du unormal.Nej, tilgengæld acceptere jeg de forskelligheder der er blandt mennesker UDEN at være dømmende...Vi kan og skal ikke alle være ens og det må man acceptere!
Jeg kan godt forstå at det er SÅ tabulagt det her emne, når man får kastet i hovedet at man er unormal bare fordi man har en anden holdning til sex! Og jeg synes simpelthen at det er for groft at der ikke kan være plads til andre i det her samfund, som lever på en anden måde og at man derfor bliver nød til at ligge skjul på det istedet for at være åben.
Det er lige præcis derfor jeg har valgt at være anonym...Men jeg har SÅ meget respekt for dem der tør stå frem, virkelig!
Hvad jeg mener om et åbent forhold er i og for sig sagen ligegyldig. Du haft vist fået en stor mangfoldighed af svar - og en rigtig god debat igang 
Men det er jo unormalt det du gør, da det ikke er hvad en gennemsnits dansker seksuel foretager sig.
Normal refererer jo til det statistiks set normale, og du må jo nok erkende, at det trods alt er et fåtal at mennesker, der lever i et åbent forhold.
Tror ikke du skal tage begrebet så alvorligt; ja det er unormalt, men det betyder jo ikke det er forkert.
Hov så skinner min holdning nok igennem alligevel
Det er unormalt - men det er der meget godt der er! Men ikke forkert, så længe begge parter er indforståede med konsekvenser etc.
Men må indrømme - da jeg selv er rimelig uvidende omkring hvordan det fungerer i praksis - at det virker meget mærkeligt for mig, at man kan bibeholde en sådan seksuel aktivitet, når man har fået børn. I mit hoved drejer det sig da om at skabe en familie, hvilket jeg kan have svært ved at se er en mulighed, når man er sammen med andre. Men det er nok mine generelt monogame og kulturelt betingede forforståelser der gør, jeg tænker sådan.
Men kan ikke forstå at man vil fortælle sine 14-årige børn om at man dyrker sex med andre; jeg har da heller ikke i sinde at fortælle mine børn, hvad jeg tænker på, deres far gør ved mig. Det betyder jo ikke, at jeg ikke fortæller dem om, hvad sex er; sådan generelt. Kan igen ikke rigtig sætte mig ind i tankegangen, men tænker det må være mærkeligt for barnet at vide at de to gode kammerater mor og far har er deres bollevenner