så sov dog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Det er præcis det samme her! Men det er vel også en slags del af deres udvikling!

Og du har nok ret. HUn er jo ikke bundet fast i en spændetrøje eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Frøken J.

Fru Skovrup skriver:

Min søn var præcis som din rose.

Vi prøvede ALT! Og havde næsten droppet det hele da vi så fik prøvet slyngevuggen, den var alle pengene værd første dag! Vi skulle dog hoppe en del med ham men han faldt i søvn efter lidt pludren gerne efterfulgt af lidt brok.

Hvis man køber den på en side her i dk er der 100% tilfredsheds garanti i 14 dage efter købet, er man ikke tilfreds får man pengene retur, dog betaler man selv for fragten.

Har hørt meget godt om den! Men vi har slet ikke 1500 kroner, heller ikke hvis vi tester den først, desværre

Anmeld

30. december 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Min SP sagde ofte til mig at hvis man troede man havde lært sin baby noget om søvn før de var 6 mdr gamle, så var man selv ude om hvis man blev skuffet. Der sker nemlig så meget med dem i den periode og de rutiner i forhold til søvn der virker en dag, kan være helt væk dagen efter.

Jeg tænker ikke at det er spildt de ting du allerede har arbejdet med, men jeg tror at du skal være åben overfor at hun er for lille til at du kan holde fast i dem. Måske det går nemmere hvis du bare prioriterer søvnen hos jer begge højt, og så går på kompromi med fx det med at sove selv indtil hun er ældre?

Ærligt, så tror jeg ikke på at man kan give babyer dårlige vaner. Det ville jo kræve at babyer var udspekulerede små væsner, og det er de ikke. De reagerer instinktivt, og derfor gælder det som forældre bare om at imødekomme deres behov bedst muligt. Også selvom de behov i perioder er svære at gennemskue

Er sikker på du har ret. Det er også derfor det stritter på mig, når folk siger man skal lade sin baby græde, så de kan lære det.. Puha nej! Når de er så små græder de jo, fordi der ER noget, ikke for at manipulere.

Men jeg tror jeg vil gøre det, at jeg prøver at få hende til at sove selv i svøb, når jeg putter hende, og efter jeg har haft hende ovre i sengen første gang for at amme, får hun lov at blive liggende, for det er især irriterende at prøve at få hende til at sove igen midt om natten, det synes jeg ikke lige energien er til

Anmeld

30. december 2011

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Det fuldstændig lige som Valdemar, han holder også fest hver gang han bliver lagt i seng, arme og ben kører på ham og han snakker derud af.. Vi gør det, at vi ligger ham ind, giver sut, hiver i musikkaninen, siger godnat og går, så går vi først derind når han bliver ked, så får en sutten og dynen på igen, og så går vi ud, på den måde går der ikke lang tid før han sover.

Tak for tippet! Tror dog ikke ROse skal ligge under nogen stimuli, så går hun helt bananas. Bare det, at der er sæler på indersiden af liften er nok til at få hende til at holde en hel fest og snakke og snakke til dem

Anmeld

30. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
30. december 2011

Lotus86

Frøken J. skriver:

Tak for tippet! Tror dog ikke ROse skal ligge under nogen stimuli, så går hun helt bananas. Bare det, at der er sæler på indersiden af liften er nok til at få hende til at holde en hel fest og snakke og snakke til dem

Musikkaninen hænger på ydersiden af hans seng, så han kan ikke se den, kan kun høre den.

Haha... Det da dejligt med sådan en lille snakkelysten pige, men håber dog for jer, at hun gemmer det til om dagen, så du kan få noget ro om aftenen

Anmeld

30. december 2011

Jonatansmor

Drengen havde også sådan en periode. En lang en af slagsen, der idag har mundet ud i at, han nærmest er som på speed i sekundet han rammer sin barnevogn til middag. Men kun herhjemme, oppe ved dp sover han som den artige dreng hun tror han er.

Da han var spæd, fik jeg nok til sidst og lod ham ræse alene inde i sin lift. Begyndte han at græde kom han op og fik trøst (kan jo høre på hans vejrtrækning hvornår han slapper af) og så startede vi forfra med dynen, bamsen (som vi anrettede så sutten ikke så let kunne glide ud af munden) og et godnat. Det tog EVIGHEDER, men han fattede den til sidst.

Jeg tror på de forstår gentagelsen i det. Når nu mor så åbenlyst ikke har tænkt sig at underholde mig, kunne det være jeg skulle prøve den lur der. Tålmodighed er vist vejen frem, for os der ikke tror på at lade dem græde sig i søvn

Anmeld

30. december 2011

dorthemus

Frøken J. skriver:

Det kan der være noget om! Synes bare det er svært, for nu har jeg ENDELIG lært hende at sove selv, men jeg får jo rigtig nok mere søvn, når hun sover hos mig. Er bare bange for at give hende dårlige vaner. På sin vis synes jeg også det er meget hyggeligt når hun sover hos mig, men vi har kun en 1½ mands seng, så hvis hun ligger til højre for mig, er jeg tvunget til at ligge på min højre side. Der er ikke plads til at ligge på ryggen eller vende mig om, når vi er 3 i sengen, så derfor får jeg rigtig ondt i den side jeg så sover på i flere timer..

Min datter er nu 19 måneder og der er fuld fart på i øjeblikket hvilket betyder at hun reagerer meget med gråd ved putning og adskillelse fra mig (jeg er alene med hende). Hun sov i min seng det meste af sit første år, til trods for at næsten alle advarede mig mod det fordi det ville give hende dårlige vaner. Det tror jeg personligt ikke sker. Jeg tror på, at fylder vi vores børn op med masser af tryghed og nærhed så får vi trygge børn Selvom hun nu blir puttet i egen seng så har hun i perioder stadig brug for at komme ind og sove resten af natten sammen med mig og det får hun lov til uden diskussion. Det er ikke altid det er lige sjovt at sove sammen med hende fordi hun ligger og roterer eller skal klistre op af mig så jeg til sidst ligger ude på kanten, men jeg ved også at pludselig er hun stor og gider det ikke længere så jeg nyder at ligge og snuse og kysse hende i nakken ;D

Anmeld

30. december 2011

dorthemus

Thalia skriver:

Min SP sagde ofte til mig at hvis man troede man havde lært sin baby noget om søvn før de var 6 mdr gamle, så var man selv ude om hvis man blev skuffet. Der sker nemlig så meget med dem i den periode og de rutiner i forhold til søvn der virker en dag, kan være helt væk dagen efter.

Jeg tænker ikke at det er spildt de ting du allerede har arbejdet med, men jeg tror at du skal være åben overfor at hun er for lille til at du kan holde fast i dem. Måske det går nemmere hvis du bare prioriterer søvnen hos jer begge højt, og så går på kompromi med fx det med at sove selv indtil hun er ældre?

Ærligt, så tror jeg ikke på at man kan give babyer dårlige vaner. Det ville jo kræve at babyer var udspekulerede små væsner, og det er de ikke. De reagerer instinktivt, og derfor gælder det som forældre bare om at imødekomme deres behov bedst muligt. Også selvom de behov i perioder er svære at gennemskue

Er bare SÅ enig med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.