Åh ja. Rose er så glad og opmærksom for tiden. Ingen problemer at ligge selv. Men kan bare ikke få ungen til at sove om aftenen! Det er det samme hver gang. Hun viser træthed, får natbryst og falder i søvn ved brystet. Bliver flyttet til lift og vågner op og er frisk og frejdig! Sparker og spjætter, pludrer og snakker. Mor kæmper en hård kamp for at holder dynen på hende. Uden held. De sidste nætter har hun sovet i sådan en sovepose ting, fordi hun så ikke kan sparke den af. Men det tager gerne 1,5 til 2 timer før hun sover og jeg kan gå i seng, og så går der jo kun en time inden hun vågner og vil spise igen.
Der er mørkt i soveværelset, jeg taler ikke til hende og har ikke øjenkontakt. Har prøvet med stofble over ansigtet, stofble for liftens åbning, sut i munden en million gange, lyden af regn for at berolige, en hånd på brystet eller alternativt ansigtet. Men nej! Hun sparker, spjætter og pludrer. Troede aldrig jeg skulle sige dette, men hun er simpelthen for glad!
Hvis jeg tager hende over i sengen kan jeg godt få hende til at sove, men jeg vil altså have min seng i fred!
Anmeld