så sov dog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.881 visninger
48 svar
0 synes godt om
29. december 2011

Frøken J.

Åh ja. Rose er så glad og opmærksom for tiden. Ingen problemer at ligge selv. Men kan bare ikke få ungen til at sove om aftenen! Det er det samme hver gang. Hun viser træthed, får natbryst og falder i søvn ved brystet. Bliver flyttet til lift og vågner op og er frisk og frejdig! Sparker og spjætter, pludrer og snakker. Mor kæmper en hård kamp for at holder dynen på hende. Uden held. De sidste nætter har hun sovet i sådan en sovepose ting, fordi hun så ikke kan sparke den af. Men det tager gerne 1,5 til 2 timer før hun sover og jeg kan gå i seng, og så går der jo kun en time inden hun vågner og vil spise igen.

Der er mørkt i soveværelset, jeg taler ikke til hende og har ikke øjenkontakt. Har prøvet med stofble over ansigtet, stofble for liftens åbning, sut i munden en million gange, lyden af regn for at berolige, en hånd på brystet eller alternativt ansigtet. Men nej! Hun sparker, spjætter og pludrer. Troede aldrig jeg skulle sige dette, men hun er simpelthen for glad!

Hvis jeg tager hende over i sengen kan jeg godt få hende til at sove, men jeg vil altså have min seng i fred!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Maja88

har du prøvet at svøbe hende..

Anmeld

29. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Åh ja. Rose er så glad og opmærksom for tiden. Ingen problemer at ligge selv. Men kan bare ikke få ungen til at sove om aftenen! Det er det samme hver gang. Hun viser træthed, får natbryst og falder i søvn ved brystet. Bliver flyttet til lift og vågner op og er frisk og frejdig! Sparker og spjætter, pludrer og snakker. Mor kæmper en hård kamp for at holder dynen på hende. Uden held. De sidste nætter har hun sovet i sådan en sovepose ting, fordi hun så ikke kan sparke den af. Men det tager gerne 1,5 til 2 timer før hun sover og jeg kan gå i seng, og så går der jo kun en time inden hun vågner og vil spise igen.

Der er mørkt i soveværelset, jeg taler ikke til hende og har ikke øjenkontakt. Har prøvet med stofble over ansigtet, stofble for liftens åbning, sut i munden en million gange, lyden af regn for at berolige, en hånd på brystet eller alternativt ansigtet. Men nej! Hun sparker, spjætter og pludrer. Troede aldrig jeg skulle sige dette, men hun er simpelthen for glad!

Hvis jeg tager hende over i sengen kan jeg godt få hende til at sove, men jeg vil altså have min seng i fred!

Kan hun ikke "bare" ligge og pludre i liften, men du ligger dig i seng igen?

Anton var godt nok lidt ældre, men vi måtte opgive at sidde hos ham og få ham til at falde til ro og i søvn igen, for han synes det var en FEST, når vi var der - det fungerede bedre, hvis vi var ude af syne

Og Anton har ALTID sparket dynen af - så vi har bare givet ham den på, når han har været faldet i søvn...!

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

har du prøvet at svøbe hende..

Hun er for varmt et barn - Selv hvis jeg bare svøber hende i et tyndt svøb iklædt ble. Og hvis jeg pakker hende ud, når hun sover, vågner hun op. Mega belastende!

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Kan hun ikke "bare" ligge og pludre i liften, men du ligger dig i seng igen?

Anton var godt nok lidt ældre, men vi måtte opgive at sidde hos ham og få ham til at falde til ro og i søvn igen, for han synes det var en FEST, når vi var der - det fungerede bedre, hvis vi var ude af syne

Og Anton har ALTID sparket dynen af - så vi har bare givet ham den på, når han har været faldet i søvn...!

Hmm, det var da forsøget værd. Nu har jeg bare lagt babyalarmen ind til hende og gået ind i stuen, men hun er begyndt at brokke sig lidt, kan jeg høre!

Anmeld

29. december 2011

Maja88

Frøken J. skriver:

Hun er for varmt et barn - Selv hvis jeg bare svøber hende i et tyndt svøb iklædt ble. Og hvis jeg pakker hende ud, når hun sover, vågner hun op. Mega belastende!

her har jeg også et meget VARMT barn---

men har simpelthen været nødsaget til at putte hende i det mindre tøj, da hun var ynge og så se svøbe hende... hvad sover hun i?

Anmeld

29. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Hmm, det var da forsøget værd. Nu har jeg bare lagt babyalarmen ind til hende og gået ind i stuen, men hun er begyndt at brokke sig lidt, kan jeg høre!

og sørg gerne for at have lyd inde hos jer så hun kan høre, I er der

Anmeld

29. december 2011

louisevl

Her skal vi heller ikke være i rummet når Jakob skal sove...(Kun hvis vi skal hygge sove sammen ) Når han skal sove ligger vi ham i seng, giver ham et kys, siger godnat og så går vi ud af rummet....Der er 2 døre mellem hans værelse og vores stue og disse står på klem. Når han så er faldet i søvn lukker vi døren ind til stuen...Men vi skrumler tit rundt så han kan høre os.... Nogle gange er vi inde at give sutten et par gange inden han falder i søvn andre gange ikke....

Med hensyn til det med at sparke dynen af. Det har Jakob også gjort rigtig meget og han vågnende konstant....Men han fik den bedste julegave....nemlig en juniordyne i aftes sov han 8 timer i træk uden at vågne og har han aldrig gjort før...

Anmeld

29. december 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Det problem har jeg kæmpet med siden Lina blev født... jeg har stadig ikke fundet miraklet! 

Flere har sagt til mig, gå i et mørk rum og gå rundt i cirkler uden at snakke og have øjenkontakt... Ligge hende i ammestilling med en dyne omkring... 

Ja end helt masse... Jeg er dælme dulme godt nok meget meget træt hver dag.... 

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

her har jeg også et meget VARMT barn---

men har simpelthen været nødsaget til at putte hende i det mindre tøj, da hun var ynge og så se svøbe hende... hvad sover hun i?

Hun plejer bare at sove i en langærmet body og så dyne. Fordi hun gerne ligger armene over hovedet, så skal der helst være noget på armene

Men det blev svøbet der vandt i aften! Svøbte hende kun i ble, og så gik der ikke så længe før hun faldt til ro. Forstår bare ikke hvorfor det er nødvendigt egentlig, for der er jo ikke noget at se på derinde, der jo mørkt. Så forstår ikke hun "fester" sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.