så sov dog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Thalia

Jeg tænker at selvom jeg godt forstår at du vil have din seng for dig selv, så var det nok et princip jeg selv ville sætte på hold i en periode hvis det til gengæld betød at jeg fik noget søvn.

Hvis du skal kunne fungere i døgndrift er du jo nødt til at få hvilet ind imellem, og det lyder lidt som om at Rose har mest ro når hun er tæt på dig for tiden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Til dels, men egentlig mere det med at hun er låst fast! Jeg bilder mig selv ind, at det er farligt hun ikke har armene fri, selvom jeg ikke lige ved hvad hun overhovedet skulle bruge dem til, hun har jo ikke en gang opdaget hun har arme og hænder endnu

Vi brugte svøb rigtig meget, da Anton var mindre (og faktisk langt op i ugerne ), for armene fløj omkring ham, han kunne slet ikke kontrollere dem, når han skulle slappe af...!

Og bare rolig - når hun engang gerne vil (og kan) bruge dem, så skal hun nok bryde ud

Anmeld

29. december 2011

louisevl

Frøken J. skriver:

Den prøvede jeg, men den gik ikke, hun blev sur/ked! Men det endte med at være svøbet der vandt! Er bare ikke helt tryg ved at lade hende sove i svøb, men sådan må det jo blive!

Er juniordynen tungere eller? Ved godt den er større self. Men hun sover stadig i liften, så er den ikke for stor til at være i den?

Æv en skam det ikke virkede, men i det mindste sover hun da

Ja synes den virker lidt tungere, men har også en teori om at det også er fordi den er lidt bredere Men virker det gør det i hvert fald her...

Du kan ikke bare lade noget af dynen hænge udover liften??

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Jeg tænker at selvom jeg godt forstår at du vil have din seng for dig selv, så var det nok et princip jeg selv ville sætte på hold i en periode hvis det til gengæld betød at jeg fik noget søvn.

Hvis du skal kunne fungere i døgndrift er du jo nødt til at få hvilet ind imellem, og det lyder lidt som om at Rose har mest ro når hun er tæt på dig for tiden...

Men jeg har ikke umiddelbart indtryk af, at det er et spørgsmål om, at hun er utryg ved at sove selv pt. - Hun er bare inde i en periode, hvor alting er spændende, og hun bliver begejstret over alt, og så kan hun ikke lukke af. For når jeg putter hende i liften, ligger hun jo glad og pludrer og hviner af fryd og smiler (af hvad ved jeg godt nok ikke!), så ved ikke om det er fordi hun har brug for mig, når nu hun er glad?

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Vi brugte svøb rigtig meget, da Anton var mindre (og faktisk langt op i ugerne ), for armene fløj omkring ham, han kunne slet ikke kontrollere dem, når han skulle slappe af...!

Og bare rolig - når hun engang gerne vil (og kan) bruge dem, så skal hun nok bryde ud

Det er præcis det samme her! Men det er vel også en slags del af deres udvikling!

Og du har nok ret. HUn er jo ikke bundet fast i en spændetrøje eller noget

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

louisevl skriver:

Æv en skam det ikke virkede, men i det mindste sover hun da

Ja synes den virker lidt tungere, men har også en teori om at det også er fordi den er lidt bredere Men virker det gør det i hvert fald her...

Du kan ikke bare lade noget af dynen hænge udover liften??

Det kunne være vi skulle prøve sådan en, for jeg har hørt andre nævne samme løsning til når deres børn sparkede dynen af!

Det fungerer heller ikke, for hun trækker sådan knæene op mod maven og sparker så nedad, så hendes fødder får fat i dynen og sparker den ned mod fodenden. Skiiiide irriterende

Anmeld

29. december 2011

Mira0911

K&S skriver:

Det, der virkede her, var ammestilling og så vuggende gang - man ser mega åndsvag ud, men det virkede...!

Hvis du forestiller dig at tage lange skridt, så du kommer godt ned i knæ og så "bouncer" op igen - giver det mening?

Jeps giver mening, og har prøvet det mange mange mange gange, en af grundene til at hun nok ikke lige er så nem at få til at sove er pga kolikken.... 

Anmeld

29. december 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Det kunne være vi skulle prøve sådan en, for jeg har hørt andre nævne samme løsning til når deres børn sparkede dynen af!

Det fungerer heller ikke, for hun trækker sådan knæene op mod maven og sparker så nedad, så hendes fødder får fat i dynen og sparker den ned mod fodenden. Skiiiide irriterende

Præcis det samme gør Lina med dynen også... jeg har ikke fået snøvlet mig sammen til at få hendes sovepose i brug... 

Anmeld

29. december 2011

Thalia

Frøken J. skriver:

Men jeg har ikke umiddelbart indtryk af, at det er et spørgsmål om, at hun er utryg ved at sove selv pt. - Hun er bare inde i en periode, hvor alting er spændende, og hun bliver begejstret over alt, og så kan hun ikke lukke af. For når jeg putter hende i liften, ligger hun jo glad og pludrer og hviner af fryd og smiler (af hvad ved jeg godt nok ikke!), så ved ikke om det er fordi hun har brug for mig, når nu hun er glad?

Jeg tænkte egentlig mest at din nærhed lød til at give hende ro. Altså at hun godt vil falde i søvn ved brystet, men at hun optages af alt andet end søvn når hun er væk fra dig.

Lugten af dig og lyden af din vejrtrækning kan jo nemt være det der lukker hende i søvn

Anmeld

29. december 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Præcis det samme gør Lina med dynen også... jeg har ikke fået snøvlet mig sammen til at få hendes sovepose i brug... 

Gør det! Den er super! Jeg kunne bare ikke bruge den i aften, fordi hun har gylpet på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.