Tidlig scanning idag - Intet at se, brug for råd? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Godt du har fået mere ro på, det er ulideligt at gå og bekymre sig.

Er sikker på din lille baby har det helt fint inde i maven - godt nytår

Tak i ligemåde!

Jeg må prøve at bevare optimismen og tro på den er derinde Jo mere jeg tænker på det og er nede over det, jo langsommere går tiden til 10 januar og jo mere træt bliver min søn og mand af mig hehe. Får vi ikke noget ud af.. må vente, som lægen sagde imorges!

Tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Rockertand

Hvor langt du er afhænger helt af ægløsningstidspunktet (hvis du skal gå i detaljer, afhænger det af implantationstidspunktet, men det kender man af gode grunde ikke) - så du skal tælle 2+0 på ægløsningstidspunktet, og så har du en idé om, hvor langt du er. Hvis du ikke kender nøjagtig ægløsningsdag, så er det sidste menstruationsdag, men så bliver udregningen ikke så nøjagtig.

for at der er noget at se ved næste skanning. 

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

Tilmeldt skriver:

Scannede hun kun ude på maven? Og kunne hun se en blommesæk?

Det var præcist det samme med mig.  Jeg mente jeg var 6+3 henne.

Hun kunne intet finde, så hun scannede mig indefra, og kunne så godt se en blommesæk, men kunne ik se noget hjerteblink. Hun var dog super sød til at berolige mig, og sagde at jeg noik ik var så langt henne som jeg troede. Og hun sagde også at hun ik mente der var noget galt, for hun kunne se hvis der var blødning eller andet, og hun ville sige det hvis der var grund til bekymring. Jeg havde heller ik haft nogle smerter eller noget andet tegn på at der skulle være ngoet galt!

Jeg fik en tid 14 dage efter, og der kunne hun sq heller ik se noget, før hun igen scannede mig indefra, og der kunne hun pludselig se et lille hjerteblink!!  Jeg var så lige så langt henne som jeg havde regnet mig frem til, den havde bare gemt sig rigtigt godt! Men vi hørte hjertelyd og det hele var helt fint!!!

Så prøv at slå koldt vand i blodet.. Måske din også bare gemmer sig rigtigt godt!?

Tak fordi du delte din historie!! - åh må ikke have været sjovt, at det samme så skete for 2. gang også!  Men godt du så blev scannet indvendigt..

Jeg vil forhøre mig om hun kan scanne mig indvendigt næste gang også.. tror ik jeg orker at rode rundt ude på maven igen,  på dette tidlige stadie hehe

Jeg håber du har ret, den gemmer sig derinde Tak..

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

k&k skriver:

Først lige en krammer til dig, jeg ved hvordan du har det 

Jeg var selv til en scanning da jeg var (troede ihverfald) 7+0...

Vi kommer ind og bliver scannet, hun er meget stille og siger så pludselig: Enten er du ikke så langt henne, eller også er det allerede gået til. Men i kan da få en ny tid hvis det er!

Vi takkede nej, og gik i nedtrygt sindstilstand derfra. Da vi kom hjem græd vi og vi følte os meget underlige tilpasse... Helt tom indeni... Og så kom tvivlen... Jeg havde jo ikke blødt, og kvalmen var stadig på sit højeste... 

Vi valgte ikke at tage til endnu en trykhedsscanning da vi var blevet så skuffet sidste gang... Men derimod fortalte vi til fam. og venner at vi ventede os - ligesåmeget for at få støtte hvis det ikke ville blive til noget alligevel.

Men de næste uger inden NF var hårde - rigtig hårde... Med tanker og drømme - såvel gode som knuste...

Da dagen for NF endelig kom var der ikke mange nerver tilbage - Men da hun sætter scanneren på min mave og det eneste der kan ses er blå og røde farver der suser rundt vidste vi at den var god nok...

Vi bliver sat 11 dage tilbage, 11 dage!!! 

Så tro da fanden (undskyld det grimme ord) hun ikke kunne se noget til trykhedsscanningen ved 7+0 - der har jeg jo kun lige været 5+ henne... Og til NF var hun også nød til at scanne mig indvendig...

Undskyld den blev lidt meget lang, men følte du havde brug for en opmundrende historie... 

Og igen en krammer - jeg ved præcis hvordan du har det 

TAK fordi du delte din historie - og ja, den hjælper kan jeg mærke! Er faktisk bare glad for at høre, at nogen har oplevet det samme! For gys, det er sgu ikk en sjov oplevelse..

Jeg kan slet ikk forestille mig, at du har gået så mange uger indtil NF og ikke vide om der var nmoget eller ikke var noget!  Hvordan har du ku holde til det.. og hvorfor blev du ikk ekstra scannet eller noget på hospitalet? Det da væmmeligt at gå sådan

Næsten ironisk ikke, at det hedder en "tryghedsscanning" og så kan den ligge så tidligt, at man slet intet kan se.. øv hvor meget tryghed giver det lige

Tak fordi du skrev Jeg prøver at være positiv og tro på den lille er derinde. Og så vil jeg sørge for at blive scannet indvendigt næste gang!!

Anmeld

30. december 2011

k&k&k&k

Anonym skriver:

TAK fordi du delte din historie - og ja, den hjælper kan jeg mærke! Er faktisk bare glad for at høre, at nogen har oplevet det samme! For gys, det er sgu ikk en sjov oplevelse..

Jeg kan slet ikk forestille mig, at du har gået så mange uger indtil NF og ikke vide om der var nmoget eller ikke var noget!  Hvordan har du ku holde til det.. og hvorfor blev du ikk ekstra scannet eller noget på hospitalet? Det da væmmeligt at gå sådan

Næsten ironisk ikke, at det hedder en "tryghedsscanning" og så kan den ligge så tidligt, at man slet intet kan se.. øv hvor meget tryghed giver det lige

Tak fordi du skrev Jeg prøver at være positiv og tro på den lille er derinde. Og så vil jeg sørge for at blive scannet indvendigt næste gang!!

Jeg er glad for at det hjælper... Kan huske at jeg ledte med lys og lygte efter positive historier 

Jeg tror jeg kom igennem det pga. min kæreste, han var der virkelig for mig, og det bragte os virkelig tættere sammen... Og så havde jeg en utrolig stærk tro på at selvfølgelig var alt som det skulle være - hvorfor ville gud ellers gøre mig gravid??? (er ikke kristen overhovedet - eller på nogen måde troende) Men sådan tænkte jeg!!!

Jeg var ikke til nogen scanning efter den og inden NF af frygt, men en NF bliver man jo nød til at tage til... Og det viste sig jo også at alt var som det skulle være...

Jeg bliver virkelig også sur over at de sælger scanninger på private steder, udvendig, når jeg gang på gang hører at der er flere og flere som alligevel ikke kan se noget, og at man så skal gå ked af det hjem igen... 

Man vælger selv disse scanninger, og ja, måske har jeg været for naiv... Men så er jeg da langt fra den eneste... Jeg skal ihvertfald ikke have en trykhedsscanning næste gang... Tror simpelthen at de er for tidlig når de skriver 7+0 hos MANGE - om man så er tynd eller tyk!!!

Har lige været til MD - og alt var som det skulle være... Så en 3d/4d scanning skal vi da til, men nu har jeg jo også set at alt er som det skal være, og jeg VED at de kan se noget ved en udvendig scanning  

Anmeld

30. december 2011

Anonym skriver:

Tak fordi du delte din historie!! - åh må ikke have været sjovt, at det samme så skete for 2. gang også!  Men godt du så blev scannet indvendigt..

Jeg vil forhøre mig om hun kan scanne mig indvendigt næste gang også.. tror ik jeg orker at rode rundt ude på maven igen,  på dette tidlige stadie hehe

Jeg håber du har ret, den gemmer sig derinde Tak..

Er det hos Mind your body du har været? Eller den midt i Slagelse by?

Anmeld

30. december 2011

sommerferie

Anonym skriver:

Puha sikke en forskrækkelse i har fået! Var det på en privat klinik eller hospitalet?

Vildt at nå til at snakke om at få "rester" ud.. og så er alt alligevel ok!

Tak fordi du delte din historie, håber jeg oplever det samme

Ja, det var helt vildt de begyndte og snakke om det medicin. Det var fordi jeg små blødte... Men det havde ingen betydning. Det var på Skejby sygehus, blev henvist af min læge pga blødning. På mandag skal jeg scannes på den klinik hvor jeg har fået behandling Glæder mig til at se det igen Hvis ik du har ondt eller bløder, tænker jeg at det nok skal gå

Knus

Anmeld

30. december 2011

lykkekevin

jeg kan kun sige jeg har prøvet lidt af det samme...

det kommer and på meget om de kan se det lille foster udefra ved mig kunne man ikke se det ud fra da jeg blev scannet tidlig men blev scannet i uge 7+ kan ikke huske og det er indvendig hun kunne intet se udvendig

her kan du se et billede fra min søn

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. december 2011

Muffinmus

svært at sige...de fleste kan jo altså ses fra 6+0..ikke 7+0, men det sker jo babyer vokser i ryk og ryket måske vil kunne ses om en uges tid.

Jeg blev scannet 6+4 udefra og man kunne se alt, både str og hjerte osv. De fleste klinikker har så godt udstyr at de sagtens kan scanne udefra, men hvis man f.eks har lidt depot på maven kan det skærme lidt så man ikke kan:-)

Så om en uges tid burde der i hvert fald være liv derinde at se hvis det ikke er gået til grunde.

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

lykkekevin skriver:

jeg kan kun sige jeg har prøvet lidt af det samme...

det kommer and på meget om de kan se det lille foster udefra ved mig kunne man ikke se det ud fra da jeg blev scannet tidlig men blev scannet i uge 7+ kan ikke huske og det er indvendig hun kunne intet se udvendig

her kan du se et billede fra min søn

Hold da op,ser det sådan ud allerede så tidligt? Ja sådan så det ik ud hos mig, var en stor forvirrende masse

Vil ikk ha udvendig igen så tidligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.