Anonym skriver:
Hejsa!
Åh ha, har brug for nogle råd og høre jeres erfaring! Jeg har idag været til en tidlig scanning.. Man ku bestille tid fra man er 7+0 uger henne.. Er det fra undfangelses tidspunktet eller fra sidste første menstruations dag??
Jeg havde sidste første mens dag d. 10 november, derfor regnede jeg med at være 7+0 idag.. Var til tidlig scanning på klinik og hun kunne ikke finde noget.. Hverkenhjerteslag eller noget der ku være 'det' ?
Søgte i de 15 min min tid var og sagde så at det nok var fordi den endnu var for lille.. Fået ny tid d. 10 januar og ved ikk hvordan jeg skal forholde mig nu? Føler mig ked af det og utryg og det var væmmeligt at ligge på briksen mens hun ledte..
Hvor langt henne er jeg mon?
Nogen der har prøvet noget lignende?
Håber på svar, føler mig forvirret og fortvivlet ..
Først lige en krammer til dig, jeg ved hvordan du har det 
Jeg var selv til en scanning da jeg var (troede ihverfald) 7+0...
Vi kommer ind og bliver scannet, hun er meget stille og siger så pludselig: Enten er du ikke så langt henne, eller også er det allerede gået til. Men i kan da få en ny tid hvis det er!
Vi takkede nej, og gik i nedtrygt sindstilstand derfra. Da vi kom hjem græd vi og vi følte os meget underlige tilpasse... Helt tom indeni... Og så kom tvivlen... Jeg havde jo ikke blødt, og kvalmen var stadig på sit højeste...
Vi valgte ikke at tage til endnu en trykhedsscanning da vi var blevet så skuffet sidste gang... Men derimod fortalte vi til fam. og venner at vi ventede os - ligesåmeget for at få støtte hvis det ikke ville blive til noget alligevel.
Men de næste uger inden NF var hårde - rigtig hårde... Med tanker og drømme - såvel gode som knuste...
Da dagen for NF endelig kom var der ikke mange nerver tilbage - Men da hun sætter scanneren på min mave og det eneste der kan ses er blå og røde farver der suser rundt vidste vi at den var god nok...
Vi bliver sat 11 dage tilbage, 11 dage!!!
Så tro da fanden (undskyld det grimme ord) hun ikke kunne se noget til trykhedsscanningen ved 7+0 - der har jeg jo kun lige været 5+ henne... Og til NF var hun også nød til at scanne mig indvendig...
Undskyld den blev lidt meget lang, men følte du havde brug for en opmundrende historie...
Og igen en krammer - jeg ved præcis hvordan du har det