Tidlig scanning idag - Intet at se, brug for råd? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

JH12

Jeg håber det er fordi du ikke er så langt henne som du regner med.. Krydser ihverfald fingre for dig

Men min kusine har selv lige været til tidlig scanning, hun regnet med hun var 7+0 henne, men det viste sig at hun kun var 5+8, men der var en lille bitte prik, med hjertebanken..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Lotus86

Hvor er du blevet scannet henne? Det virker godt nok underligt, at du er blevet scannet udvendigt, for som andre også siger, så kan man ikke se noget ved en udvendig scanning så tidligt, så der er sikkert ingen grund til bekymring

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Hvor er du blevet scannet henne? Det virker godt nok underligt, at du er blevet scannet udvendigt, for som andre også siger, så kan man ikke se noget ved en udvendig scanning så tidligt, så der er sikkert ingen grund til bekymring

Det var en scanningsklinik i slagelse. Jeg spurgte også om det godt kunne lade sig gøre med udvendig scanning, havde regnet med jeg skulle have bukserne af. Men det kunne godt lade sig gøre sagde hun

Jeg ringede til lægen her til morgen og han sagde, at han syntes det lød som om jeg var for kort henne til at kunne scannes - og igen - slet ikke udvendigt. Han ville råde mig til at prøve at være tålmodig og han kunne ikk sende mig til scanning på hospitalet da de ikke ville scanne akut pga dette.. og heller ik når jeg ikk var længere henne.

Så jeg skulle have tålmodighed til 10 januar hvor jeg skal til lægen og så undersøger de det hele der. Og ja, hvis jeg vil scannes på den klinik igen skulle jeg ´bede om indvendig scanning syns han.

Er lidt mere rolig efter snak med lægen - men også efter jeres indlæg faktisk! havde ikk tænkt over det med udvendig/indvendig scanning. Men ka huske til NF med min søn, der scannede de også indvendigt, fordi de ikke kunne se ordentligt udvendigt.. - hvordan kan denne dame på kliniikken så regne med at se noget SÅ tidligt, udvendigt?

Sært

Er nødt til at tro på baby har det godt derinde!

Anmeld

30. december 2011

sommerferie

Anonym skriver:

Det var en scanningsklinik i slagelse. Jeg spurgte også om det godt kunne lade sig gøre med udvendig scanning, havde regnet med jeg skulle have bukserne af. Men det kunne godt lade sig gøre sagde hun

Jeg ringede til lægen her til morgen og han sagde, at han syntes det lød som om jeg var for kort henne til at kunne scannes - og igen - slet ikke udvendigt. Han ville råde mig til at prøve at være tålmodig og han kunne ikk sende mig til scanning på hospitalet da de ikke ville scanne akut pga dette.. og heller ik når jeg ikk var længere henne.

Så jeg skulle have tålmodighed til 10 januar hvor jeg skal til lægen og så undersøger de det hele der. Og ja, hvis jeg vil scannes på den klinik igen skulle jeg ´bede om indvendig scanning syns han.

Er lidt mere rolig efter snak med lægen - men også efter jeres indlæg faktisk! havde ikk tænkt over det med udvendig/indvendig scanning. Men ka huske til NF med min søn, der scannede de også indvendigt, fordi de ikke kunne se ordentligt udvendigt.. - hvordan kan denne dame på kliniikken så regne med at se noget SÅ tidligt, udvendigt?

Sært

Hejsa Jeg var til indvendig scanning før jul, og blev skremt fra vid og sans.. De kunne ikke se baby og mente jeg havde aborteret. De begyndte og snakke om medicin der kunne hjælpe mig af med "resterne" ! Fik taget nye blodprøve som heldigvis var go fik en ny scanning hvor vi så hjertelyd de mente det var fordi jeg ik var så langt som jeg selv troede måske er det det samme for dig.. Jeg  For dig knus

Anmeld

30. december 2011

Anonym skriver:

Hejsa! 

Åh ha, har brug for nogle råd og høre jeres erfaring! Jeg har idag været til en tidlig scanning.. Man ku bestille tid fra man er 7+0 uger henne.. Er det fra undfangelses tidspunktet eller fra sidste første menstruations dag??

Jeg havde sidste første mens dag d. 10 november, derfor regnede jeg med at være 7+0 idag.. Var til tidlig scanning på klinik og hun kunne ikke finde noget.. Hverkenhjerteslag eller noget der ku være 'det' ?

Søgte i de 15 min min tid var og sagde så at det nok var fordi den endnu var for lille.. Fået ny tid d. 10 januar og ved ikk hvordan jeg skal forholde mig nu? Føler mig ked af det og utryg og det var væmmeligt at ligge på briksen mens hun ledte..

Hvor langt henne er jeg mon?

Nogen der har prøvet noget lignende?

Håber på svar, føler mig forvirret og fortvivlet ..

Scannede hun kun ude på maven? Og kunne hun se en blommesæk?

Det var præcist det samme med mig.  Jeg mente jeg var 6+3 henne.

Hun kunne intet finde, så hun scannede mig indefra, og kunne så godt se en blommesæk, men kunne ik se noget hjerteblink. Hun var dog super sød til at berolige mig, og sagde at jeg noik ik var så langt henne som jeg troede. Og hun sagde også at hun ik mente der var noget galt, for hun kunne se hvis der var blødning eller andet, og hun ville sige det hvis der var grund til bekymring. Jeg havde heller ik haft nogle smerter eller noget andet tegn på at der skulle være ngoet galt!

Jeg fik en tid 14 dage efter, og der kunne hun sq heller ik se noget, før hun igen scannede mig indefra, og der kunne hun pludselig se et lille hjerteblink!!  Jeg var så lige så langt henne som jeg havde regnet mig frem til, den havde bare gemt sig rigtigt godt! Men vi hørte hjertelyd og det hele var helt fint!!!

Så prøv at slå koldt vand i blodet.. Måske din også bare gemmer sig rigtigt godt!?

Anmeld

30. december 2011

k&k&k&k

Anonym skriver:

Hejsa! 

Åh ha, har brug for nogle råd og høre jeres erfaring! Jeg har idag været til en tidlig scanning.. Man ku bestille tid fra man er 7+0 uger henne.. Er det fra undfangelses tidspunktet eller fra sidste første menstruations dag??

Jeg havde sidste første mens dag d. 10 november, derfor regnede jeg med at være 7+0 idag.. Var til tidlig scanning på klinik og hun kunne ikke finde noget.. Hverkenhjerteslag eller noget der ku være 'det' ?

Søgte i de 15 min min tid var og sagde så at det nok var fordi den endnu var for lille.. Fået ny tid d. 10 januar og ved ikk hvordan jeg skal forholde mig nu? Føler mig ked af det og utryg og det var væmmeligt at ligge på briksen mens hun ledte..

Hvor langt henne er jeg mon?

Nogen der har prøvet noget lignende?

Håber på svar, føler mig forvirret og fortvivlet ..

Først lige en krammer til dig, jeg ved hvordan du har det 

Jeg var selv til en scanning da jeg var (troede ihverfald) 7+0...

Vi kommer ind og bliver scannet, hun er meget stille og siger så pludselig: Enten er du ikke så langt henne, eller også er det allerede gået til. Men i kan da få en ny tid hvis det er!

Vi takkede nej, og gik i nedtrygt sindstilstand derfra. Da vi kom hjem græd vi og vi følte os meget underlige tilpasse... Helt tom indeni... Og så kom tvivlen... Jeg havde jo ikke blødt, og kvalmen var stadig på sit højeste... 

Vi valgte ikke at tage til endnu en trykhedsscanning da vi var blevet så skuffet sidste gang... Men derimod fortalte vi til fam. og venner at vi ventede os - ligesåmeget for at få støtte hvis det ikke ville blive til noget alligevel.

Men de næste uger inden NF var hårde - rigtig hårde... Med tanker og drømme - såvel gode som knuste...

Da dagen for NF endelig kom var der ikke mange nerver tilbage - Men da hun sætter scanneren på min mave og det eneste der kan ses er blå og røde farver der suser rundt vidste vi at den var god nok...

Vi bliver sat 11 dage tilbage, 11 dage!!! 

Så tro da fanden (undskyld det grimme ord) hun ikke kunne se noget til trykhedsscanningen ved 7+0 - der har jeg jo kun lige været 5+ henne... Og til NF var hun også nød til at scanne mig indvendig...

Undskyld den blev lidt meget lang, men følte du havde brug for en opmundrende historie... 

Og igen en krammer - jeg ved præcis hvordan du har det 

Anmeld

30. december 2011

_-Kathrine-_

Hejsa! Da jeg var til Tidlig scanning, troede jeg også at jeg var længere henne, men hun kunne ikke rigtig se noget da hun scannede udvendig, så jeg blev også scannet indvendig og der kun man tydeligt se en lille prik og et lille hjerte der stod og klappede, og som kun liiige var begyndt at slå, for jeg var faktisk kun 6+0 ifølge hendes beregninger....
Så op med humøret, den kan sagtens stadig være der!
Havde det været mig, kunne jeg godt nok ikke vente så længe med at blive scannet, så fandt jeg en anden privat scanningsklinik

Pøj pøj

Anmeld

30. december 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Jeg er blevet gravid i den første periode uden p-piller.. Så 1. Forsøg er det vel. Aner ikk hvordan cyklus har været? Men TROR jeg havde ægløsning omkrig 22-25 november..

Åh håber ik den lille er gået til.. :-(

Hvis din ægløsning har ligget der kan du jo også kun liiiige akkurat ramme 7+0 til en skanning idag. (Hvis jeg da kan tælle.....)

Derfor tror jeg du er nødt til at tage det roligt, og bare afvente det blir 10. januar så du kan blive skannet igen.

Jeg for dig.

Anmeld

30. december 2011

Lotus86

Anonym skriver:

Sært

Godt du har fået mere ro på, det er ulideligt at gå og bekymre sig.

Er sikker på din lille baby har det helt fint inde i maven - godt nytår

Anmeld

30. december 2011

Anonym trådstarter

sommerferie skriver:

Hejsa Jeg var til indvendig scanning før jul, og blev skremt fra vid og sans.. De kunne ikke se baby og mente jeg havde aborteret. De begyndte og snakke om medicin der kunne hjælpe mig af med "resterne" ! Fik taget nye blodprøve som heldigvis var go fik en ny scanning hvor vi så hjertelyd de mente det var fordi jeg ik var så langt som jeg selv troede måske er det det samme for dig.. Jeg  For dig knus

Puha sikke en forskrækkelse i har fået! Var det på en privat klinik eller hospitalet?

Vildt at nå til at snakke om at få "rester" ud.. og så er alt alligevel ok!

Tak fordi du delte din historie, håber jeg oplever det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.