Igangsættelse i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

lilledittemor

BigBabyWish skriver:

Jeg kan fuldt ud forstå at du gerne vil have bebs i armene og at du gerne vil have din mor ved din side til fødslen - men jeg tror desværre ikke at du sådan lige "får lov" til at blive sat i gang desværre.

Der skal en del til før de vælger at sætte dig i gang, så længe de ikke mener at dit blodtryk er faretruende eller lign. ja så får du nok lov til at gå til fødslen starter af sig selv.

Her led jeg af enormt slem bækkenløsning og jeg håbede inderligt ikke at jeg skulle gå tid over, men der var ingen hjælp at hente - jeg måtte vente til fødslen selv gik i gang.

Men igen, det er jo klart også sundest for kroppen at få lov til selv at starte fødslen og hvis din mor er hos dig til d. 28. er er jo chance for at du føder af dig selv inden der.

Jeg tror desværre heller ikke at jeg får lov..

Men ja, det er jo klart sundest at det sker af sig selv - både for mig og baby..

Heldigvis har jeg ingen bækkenløsning - men er begyndt at vralte alligevel hah.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

lilledittemor

Alban skriver:

Jeg blev sat igang 4 gangs fødende og kun fordi mit 3 barn vejede 5110 ved fødslen og de dagen før havde skønnet hende et kg under , de var denne gang bange for jeg kunne "gemme" på et lige så stort barn eller større,blev gennem scannet for at komme så tæt på en ca vægt, havde tunnel syndrom i begge hænder grundet alt den væske i kroppen det forhindrede mig i at sove osv osv de fysiske gener sammenholdt med risiko for stort barn igen gjorde jeg på termins dag blev sat igang. Det var det værste omgang mine fødsler. Stik piller modnings veer megen ventetid og så pressetrang fra de tog vandet  og jeg var to cm åben , i 4 timer lå jeg med lattergas maske og brølede og skulle modstå pressetrang ville hellere have det var gået igang selv og holdt ud indtil da end det forløb jeg kom igennem ved at blive sat igang. 

På riget er det ikke Jm der alene kan beslutte igangsættelse der er man til læge vurdering først 

Puha - det var en stor baby og det lyder godt nok ikke sjovt Godt klaret!

Jeg skal føde på Hvidovre

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

twinboys skriver:

sender noget ve-støv afsted til dig*******************

Jo tak

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

Vivian87 skriver:

Jeg skal sættes igang idag og det skyldes for højt blodtryk og enmeget stor baby, men det er nu heller ikke noget de "bare" har valgt at gøre, jeg har rendt til tjek og diverse undersøgelser i 4 uger nu før de besluttede at det var sidste udvej.. 

HELD OG LYKKE!!

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

AnjaB skriver:

hejsa

Jeg tror desværre ikke de sætter dig i gang - jeg havde samme symptomer som dig og fik lov til at gå til 41+3 gik til tjek hver anden dag men de satte mig ikke i gang. Men fik afvide at når man når 41+3 skal alt være tip top ellers sætter de i gang. Men self går du ikke så lang tid

Anja

Jeg har egentlig ikke noget imod at gå så langt over - bare jeg ikke får strækmærker ;D

Men det er jo pga. mor.. men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

ciepige skriver:

Næh hvor skønt at høre noget nyt fra dig Har sådan tænkt på dig. 

Kan ikke sige hvad jm vil gøre, men krydser mine fingre, og håber for dig, at du går i fødsel af dig selv inden din mor tager afsted!  

Jeg krydser også alt hvad jeg kan

Tak - hvor er du sød

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

Chr-Hei skriver:

Jeg blev sat igang lige på terminsdatoen med min søn pga for højt blodtryk og det kunne skade den lille at gå over tid når blodtrykket er for højt...

Så hvis du har for højt blodtryk syntes jeg bestemt du skal sige til hende du skal sættes igang... Det kan være meget farligt for jer begge at gå over, fik jeg at vide...

Når det så er sagt så ved jeg det er meget forskelligt med hvordan fødsler forløber, men fra du bliver sat igang og til du føder skal du jo være forberedt på der kan gå op til 4 døgn på der sker noget.. Har dog aldrig hørt om det og jeg lagde knap et døgn inden jeg havde min dejlige søn i armene...

Håber meget for dig du får lov...

De sidste gange mit blodtryk er blevet målt har det ligget på grænsen - så det var ikke meget for højt (desværre)

Tja, det er jo det bedste at det sker af sig selv.. Hvis man dog bare kunne vide hvornår hun så ville komme ud

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

LevisMor skriver:

Hvis dit BT ligger over 160 mener jeg så vil de måske gøre noget, men de vil nok først tage andre midler i brug, end at sætte dig igang først. Mit lå på det sidste dagen to uger før og dagen før rimelig højt, men da det "kun" lå under 160 gjorde hun ikke så meget andet end at sige jeg skulle være obs hvis jeg fik det skidt, for havde det skam helt fint, og da baby også havde det fint derinde, gjorde hun intet. Gik så selv i fødsel samme dag og fødte dagen efter om morgenen 

Tror også først de gør noget hvis du er ved at udvikle svangerskabsforgiftning, at du er i risiko gruppen gør de intet ved, de tjekker dig nok bare oftere. De gør heller ikke noget "bare" fordi du vil have din mor med desværre...

Hun kan ikke komme tilbage inden det sker ? altså når du er gået i fødsel ?

Jeg ved desværre ikke så meget om blodtryk - det har bare været på grænsen de sidste par gange det er blevet målt..

Men har nok indset at det bliver et nej fra JM.. Det går nok også - det er bare pga. psykiske ting at min mor skulle med, da hun også er operationssygeplejerske og kan berolige mig under diverse situationer.

Nej desværre Hun arbejder højt oppe i Norge, og det vil tage 18 timer i bil at køre hjem - og meget længere tid nu hvor der ligger sne oppe i bjergene. Så det er ikke en mulighed - ellers havde vi gjort sådan

Anmeld

21. december 2011

Camulla

Ditte_Marie skriver:

HÅBER JEG

Jeg skal til JM i morgen (39+6), og håber virkelig at jeg kan få hende overtalt til at sætte mig i gang.

Mit blodtryk er for højt og har så meget væske i kroppen. Jeg er arvemæssigt i risikogruppen for svangerskabssforgiftning. Jeg har tit hovedpine, og konstante smerter.. og jeg skal have min mor med til fødslen - men hun rejser på arbejde d. 28.

Egentlig er det jo ikke fordi at jeg har det slemt - vil bare så gerne have min mor med til fødslen.. Da hun rejste tidligere hjem for at være sikker på at være med.

Jeg ved godt at i jo ikke ved det - men tror i at der er mulighed for at jordemoderen vil sætte mig i gang?

Har i selv prøvet igangsættelse, og hvad "skulle der til" for at i fik lov?

Jeg er bare lidt nervøs omkring det.. Mest fordi jeg ikke ved noget om de ting der skal til.. Ved kun at man skal være "moden", men det har jeg jo ikke mulighed for at tjekke selv - så tør slet ikke at håbe på noget..

Åh - del jeres erfaringer med mig Har brug for noget ro..

Hvornår skal du være ved jordemoderen?? Held og lykke i hvert fald! 

Jeg har en veninde der blev sat igang begge gange ca. 3 uger før tid, men også kun fordi hun fødte en død dreng 3 uger før termin første gang hun var gravid og hun ville bestemt ikke gå over den dato igen. Så ja, som de andre skriver, tror virkelig der skal meget til  

Jeg skal sættes igang 40+2, (hvis jeg ikke har født inden) men kun fordi han er så stor og fordi min første søn også var stor og sad godt fast...

Anmeld

21. december 2011

lilledittemor

Camulla skriver:

Hvornår skal du være ved jordemoderen?? Held og lykke i hvert fald! 

Jeg har en veninde der blev sat igang begge gange ca. 3 uger før tid, men også kun fordi hun fødte en død dreng 3 uger før termin første gang hun var gravid og hun ville bestemt ikke gå over den dato igen. Så ja, som de andre skriver, tror virkelig der skal meget til  

Jeg skal sættes igang 40+2, (hvis jeg ikke har født inden) men kun fordi han er så stor og fordi min første søn også var stor og sad godt fast...

Jeg skal være der kl. 14

Puha - dejligt at de så har lyttet til hende og fulgt hendes ønsker

Hvor stor var din søn ved fødslen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.