Igangsættelse i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.357 visninger
68 svar
0 synes godt om
20. december 2011

lilledittemor

HÅBER JEG

Jeg skal til JM i morgen (39+6), og håber virkelig at jeg kan få hende overtalt til at sætte mig i gang.

Mit blodtryk er for højt og har så meget væske i kroppen. Jeg er arvemæssigt i risikogruppen for svangerskabssforgiftning. Jeg har tit hovedpine, og konstante smerter.. og jeg skal have min mor med til fødslen - men hun rejser på arbejde d. 28.

Egentlig er det jo ikke fordi at jeg har det slemt - vil bare så gerne have min mor med til fødslen.. Da hun rejste tidligere hjem for at være sikker på at være med.

Jeg ved godt at i jo ikke ved det - men tror i at der er mulighed for at jordemoderen vil sætte mig i gang?

Har i selv prøvet igangsættelse, og hvad "skulle der til" for at i fik lov?

Jeg er bare lidt nervøs omkring det.. Mest fordi jeg ikke ved noget om de ting der skal til.. Ved kun at man skal være "moden", men det har jeg jo ikke mulighed for at tjekke selv - så tør slet ikke at håbe på noget..

Åh - del jeres erfaringer med mig Har brug for noget ro..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Krussedulle

Ditte_Marie skriver:

HÅBER JEG

Jeg skal til JM i morgen (39+6), og håber virkelig at jeg kan få hende overtalt til at sætte mig i gang.

Mit blodtryk er for højt og har så meget væske i kroppen. Jeg er arvemæssigt i risikogruppen for svangerskabssforgiftning. Jeg har tit hovedpine, og konstante smerter.. og jeg skal have min mor med til fødslen - men hun rejser på arbejde d. 28.

Egentlig er det jo ikke fordi at jeg har det slemt - vil bare så gerne have min mor med til fødslen.. Da hun rejste tidligere hjem for at være sikker på at være med.

Jeg ved godt at i jo ikke ved det - men tror i at der er mulighed for at jordemoderen vil sætte mig i gang?

Jeg er bare lidt nervøs omkring det.. Mest fordi jeg ikke ved noget om de ting der skal til.. Ved kun at man skal være "moden", men det har jeg jo ikke mulighed for at tjekke selv - så tør slet ikke at håbe på noget..

Jeg var godt nok 41+1 da jeg var til samtale på sygehuset om igangsættelse.. Men blev tilbudt en hurtig tid, grundet meget svær bækkenløsning! .... Håber at du får en tid til igangsættelse, også så din mor kan være med 

Anmeld

20. december 2011

MorTil4<3

Ditte_Marie skriver:

HÅBER JEG

sat i gang i morgen bliver du med garanti IKKE desværre . .

det hverken kan eller vil jordmoderen gøre,
hun kan kun sørge for at du får en tid til igangsættelse på sygehuset og så er det derefter om hvornår de så har tid til dig . .

desværre er det ikk bare sådan lige at komme op og sige jeg vil sættes igang for jeg vil føde nu .
de kan sagtens sige at det ikk kan lade sig gøre. .

og en anden ting er at selvom du bliver sat i gang, så er det først med stikpiller, og der kan gå flere dage før der sker noget, nogen går det stærkt ved, andre kan der gå mange dage

Anmeld

20. december 2011

lilledittemor

MilleMus1988 skriver:

sat i gang i morgen bliver du med garanti IKKE desværre . .

det hverken kan eller vil jordmoderen gøre,
hun kan kun sørge for at du får en tid til igangsættelse på sygehuset og så er det derefter om hvornår de så har tid til dig . .

desværre er det ikk bare sådan lige at komme op og sige jeg vil sættes igang for jeg vil føde nu .
de kan sagtens sige at det ikk kan lade sig gøre. .

og en anden ting er at selvom du bliver sat i gang, så er det først med stikpiller, og der kan gå flere dage før der sker noget, nogen går det stærkt ved, andre kan der gå mange dage

Hvordan kan du med garanti sige at de ikke vil gøre det i morgen?

Anmeld

20. december 2011

MorTil4<3

Ditte_Marie skriver:

Hvordan kan du med garanti sige at de ikke vil gøre det i morgen?

fordi det hverken er på et sygehus eller fordi at det bare må gøres desværre

hun kan ved meget be om og hvis hun vil lave en hindeløsning, men det er sjældent at den virker og for det ofte er det meget smertefuldt at få gjort på de fleste

Anmeld

20. december 2011

Mum33

Ditte_Marie skriver:

HÅBER JEG

Jeg prøved alle tricks og intet virkede. Havde også højt blodtryk, leverbetinget kløe, osv. Der skal meget til for at de sætter igang, da det er bedst at fødslen selv går i gang. Der er ofte flere komplikationer i fødsler, hvor man er blevet sat i gang. Så tålmodighed

Anmeld

20. december 2011

lilledittemor

MilleMus1988 skriver:

fordi det hverken er på et sygehus eller fordi at det bare må gøres desværre

hun kan ved meget be om og hvis hun vil lave en hindeløsning, men det er sjældent at den virker og for det ofte er det meget smertefuldt at få gjort på de fleste

Men der står på hjemmesiden at JM kan give en stikpille.. og hospitalet er jó lige ved siden af..

Anmeld

20. december 2011

lilledittemor

I.E.K. skriver:

Jeg prøved alle tricks og intet virkede. Havde også højt blodtryk, leverbetinget kløe, osv. Der skal meget til for at de sætter igang, da det er bedst at fødslen selv går i gang. Der er ofte flere komplikationer i fødsler, hvor man er blevet sat i gang. Så tålmodighed

Ja, jeg ved det godt..

Jeg er egentlig ikke utålmodig - men vil så gerne have min mor ved min side..

Anmeld

20. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg kan ikke sige så meget... Men vil lige aflevere et par  fingre! Jeg står selv i en lignende situation nemlig og håber sådan, at næste gang jeg skal til JM at hun vil sætte mig igang lidt før tid.

Anmeld

20. december 2011

132319

Jeg forstår godt at du gerne vil have din mor med men når det er sagt så er jeg ret sikker på at de ikke sætter dig i gang på det grundlag.

Baby har bedst af at ville ud af sig selv og derfor sætter de ikke i gang pga. "specielle ønsker"

Det eneste der skulle gøre at de sætter dig i gang, er at dit blodtryk bliver faretruende for højt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.