LISBETH:-) skriver:
Åh gud altså! Jeg er lykkelig for at vi har fået det afklaret nu hvor hun er så lille så kan sagtens følge at det må være ulideligt og skulle vente så længe som du har på et svar. Hvad er din søn til udredning for?
Jeg er faktisk "lige glad" med at hun måske ikke bliver som alle andre. Det er helt ok. Det jeg har det sværest med er at hun måske skal leve i en mørk verden. Det har jeg det dælme svært med, da jeg synes at det i den grad er en forringelse af ens livskvalitet. Men omvendt så ved jeg jo godt at der er massere af synshandicappede der lever et godt og dejligt liv.
Liam var mindre end forventet ved fødslen og siden da har hans vækst været bagud. Han er 2,5, 80 cm og vejer 9 kg, desuden har han et meget lille hovedomfang. Desuden har han nogle ansigtstræk som er "afvigende". Tillige er hans sproglige udvikling noget bagud, men om det han en sammenhæng vides ikke. Han har været igennem alverdens prøver, scanninger osv. siden han var en dag gammel. Men det har endnu ikke lykkedes at få en diagnose. Vi kan dog udelukke kromosonfejl og dværgvækst, så det er da en trøst.
Heldigvis er han en rigtig glad dreng, som er god til at skabe relationer og på de fleste punkter er alderssvarende, så det holder vi fast i. Men det er stadig svært at vide at man har et barn som ikke er ligesom "alle de andre", men bare ikke ved hvad det kommer til at betyde for hans fremtid, helbred etc.
Til januar skal han undersøges på klinik for sjældne handicaps, da de børnelæger han har været ved simpelthen er løbet tør for muligheder. Så vi er spændte på at se hvad det bringer.
Det er altid svært at have et barn som skiller sig udenfor, især når de fleste mødre går så meget op i at sammenligne og afstemme med andre.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor svært det må være at vide at ens barn på sigt mister synet. Men heldigvis kan man trøste sig med at der idag er så mange muligheder for at hjælpe den slags børn til at kunne det samme som "alle de andre". Det bliver måske ikke den fremtid man havde forestillet sig for sit barn, men sikkert en fremtid også fyldt med glæde og gode stunder. Det er jeg sikker på. 
Anmeld