LISBETH:-) skriver:
Øv hvad betyder det for ham. Astmaen kan jeg regne ud men det andet?
Det betyder kort fortalt bare at han er syg meget oftere og i længere tid af gangen end andre børn.. Immundefekterne gør han er mere udsat for smitte og at sygdommene varer længere tid.. Og når han får luftvejsinfektioner får han astmaforværring som så ofte udvikler sig til lungebetændelse og han tager en evighed over at komme over det.. Han har diarré op til 3 mdr. af gangen i perioder og er i dårlig trivlsel vækstmæssigt... Lige nu passer jeg ham hjemme fordi han slet ikke har kunnet tåle skiftet fra dp til børnehave, han har været syg i 1 1/2 mdr. uafbrudt tror jeg efterhånden og er først nu ved at være ovenpå så vi håber han er rask til jul

Derudover har han pg.a. al sygdommen udviklet en spiseforstryrrelse..
Han er ørebarn, har fået dræn i *7 allerede, fjernet polypper 2 gange og skal have fjernet mandler her i starten af det nye år pga. søvnapnø..
Pga. immundefekterne er hans astma sværere at behandle end hos andre børn, og derfor kan han ikke det samme som sine jævnaldrende, og får 8-70 pust anfaldsmedicin i døgnet for bare at kunne fungere.. Han bliver f.eks. forpustet/begynder at hoste af bare at gå fra sofaen hen på toilettet.. Så rent fysisk begrænser det ham meget i forhold til jævnaldrende, han er 3 år..
Når han har det godt (hvilket jo bare er alt for sjældent) kan han heldigvis godt lege i haven og lignende, og så er det kun ved decideret tumlen og løb han har problemer..
Anmeld