Vores Amstaff snapper af mig, og knurer/viser tænder! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Laulund87

babyboy2012 skriver:

der må da være noget du helt har misforstået, man kan ikke sammenligne børneopdragelse med hundeopdragelse ! Så du behøver overhovedet ikke være nervøs for mine børn. Desuden er det ikke mig der har sat mig på en hund, og jeg ville heller ikke gøre det, men et nap i øret og ting i den retning sker der intet ved ! 

Et nap i øret nu?! Nej nu står jeg altså af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Bassemor<3

Laulund87 skriver:

Et nap i øret nu?! Nej nu står jeg altså af..

Ja, et nap i øret. Det er fulstændig det samme som moren gør når hun "opdrager" hunden ! derfor ser hunden det ikke som noget frygteligt og det skræmmer den ikke! 

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Ganske enkelt..fordi hun aldrig har lært sin plads at kende, så tror hun, at hun er alphahun i flokken, fordi din mand ikke sætter hende på plads og rent faktisk hjælper dig med at holde hende nede på hendes plads.
Og andre tævehunde i flokken har IKKE lov til at få hvalpe, så derfor har hun heller ingen respekt for jeres barn, idet hun ser det som en trussel på hendes position.

Der kan godt gøres noget ved det, men det lyder ikke som om din mand er motiveret for at gå ind i projektet, og det er trist.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

SussieThyssen skriver:

Ganske enkelt..fordi hun aldrig har lært sin plads at kende, så tror hun, at hun er alphahun i flokken, fordi din mand ikke sætter hende på plads og rent faktisk hjælper dig med at holde hende nede på hendes plads.
Og andre tævehunde i flokken har IKKE lov til at få hvalpe, så derfor har hun heller ingen respekt for jeres barn, idet hun ser det som en trussel på hendes position.

Der kan godt gøres noget ved det, men det lyder ikke som om din mand er motiveret for at gå ind i projektet, og det er trist.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. december 2011

twinboys

Janni. skriver:

Det lyder måske hårdt, det jeg skriver.. Men havde det været mig, så havde kæreste fået valget: vores barn og jeg - eller hunden. 

Jeg vil ikke risikere at barnet bliver skambidt. Som du skriver, hvad når han bliver ældre.. 

Nej desværre, jeg havde givet ham valget. 

Håber i får det løst. 

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

babyboy2012 skriver:

Ja, et nap i øret. Det er fulstændig det samme som moren gør når hun "opdrager" hunden ! derfor ser hunden det ikke som noget frygteligt og det skræmmer den ikke! 

Jeg har altid bidt mine hunde i øret eller i struben, når de overtrådte husets "regler" for flokken

Anmeld

15. december 2011

Bassemor<3

SussieThyssen skriver:

Jeg har altid bidt mine hunde i øret eller i struben, når de overtrådte husets "regler" for flokken

et nap sker der heller intet ved overhovedet, og jeg bliver ærligt talt ret overrasket når jeg så for sådan en besked somder var en der skrev længere oppe, at jeg skulle have samme tur og at hun havde ondt af mine børn hvis jeg gik ind for volg  

Men rart at jeg ikke er den eneste der opdrager hunde på den måde, og VED at det hverken er synd eller dyremishandling ! 

Anmeld

15. december 2011

BellaT

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Jeg har ikke læst hele tråden, kun noget.. Men hvad med hundetræning? Hos en erfaren hundetræner eller en hundepsykolog? Har du energi og overskud til det?

For hunden er dominerende og prøver at tage styringen. Vil hun ikke også gerne sidde/ligge ovenpå eller mast opad dig, når du putter med hende (hvis du gør det.)? Det kan også være et tegn på at hun prøver at tage styringen.

Men hvis du går med ønsket om at tæske hende (hvis du turde), så kan jeg godt fornemme stemningen mellem jer. Og den er ikke rar.

Har I ikke energi og tid til hundetræning og til at rette op på problemet, må I af med hende. Ang. evt. aflivning så afhængig af alderen er det jo alligevel det bedste.

Mine tanker omkring det. Jeg er ikke hundeekspert. Har selv lavet  fejl. Også derfor jeg er blevet så meget klogere.

Anmeld

15. december 2011

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Min kæreste mener det er MIG der er forkert på den, så jeg vil lige høre jeres mening piger.

Vi har en amstaff der gør konstant, bare hun høre det mindste, og hun snapper af en når man skubber hende væk.

i dag gøede hun vores baby direkte ind i hovedet, det skal lige siges at vores søn kun er nogle uger, så han fik sådan et chok at han roterede fuldstændig rundt, og var ved at falde ned af sofaen selv om han lå spændt fast på ammepuden, jeg skubbede til hende og hun bed ud efter mig. Jeg bad hende gå ned i sengen og så knurrede hun voldsomt af mig og viste mig tænder, og blev ved længe sådan! Jeg fik hende smidt ud i køkkenet og lukkede døren, imens jeg havde en MEGET ulykkelig lille dreng der var totalt i chok. 

Jeg vil ikke have hende i nærheden af vores baby, ISÆR fordi hun snapper når man skubber til hende eller bare puffer til hende! Jeg har tænkt på hvad hvis hun gør det ved vores dreng når han bliver ældre?! jeg er så vred over det!

Min kæreste mener det er min egen skyld, han mener det er normalt at hun snapper og knurer af mig. Han siger at efter jeg har skældt hende ud skal jeg trøste hende. Men jeg nægter at gøre det, jeg magter det ikke mere. Jeg mener IKKE det er normalt at en hund skal have lov at bide ud efter folk og knurer og tro hun skal bestemme! 

Vores forhold er blevet rigtig slemt pga hende, og her for tiden skændes vi tit over det. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke vil have hende i nærheden af mit barn, og når hun gør ting er han på hendes side, og siger det er "klart" at hun gør det.

Jeg er ødelagt, bekymret og deprimeret. 

Har ikke læst hele tråden, det beklager jeg på forhånd.

Vil bare sige, at selvom det kan være svært, så er løsningen lige for.

Hunden skal ud NU. 

Aflives eller flytte ind hos en dyrepsykolog (hvis de da findes i virkeligheden), jeg er sådan set ligeglad. Du har en baby at tage vare på. Og dig selv ikke mindst.

Det er NU, og det kan KUN gå for langsomt.

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

babyboy2012 skriver:

et nap sker der heller intet ved overhovedet, og jeg bliver ærligt talt ret overrasket når jeg så for sådan en besked somder var en der skrev længere oppe, at jeg skulle have samme tur og at hun havde ondt af mine børn hvis jeg gik ind for volg  

Men rart at jeg ikke er den eneste der opdrager hunde på den måde, og VED at det hverken er synd eller dyremishandling ! 

Det er det nu ikke.

Det handler om at man udnytter de redskaber, som naturen selv har udstyret en flok hunde med, og kopierer dem over i sin egen adfærd, så man får det rette forhold dyr og mennesker indbyrdes.
Hundens plads i familien er og skal være den nederste i hierakiet, og hunden forstår ikke menneskets misforståede fortolkninger i deres hjertes godhed.
Det er ikke ondskab at give sin hund et bid eller nap på rette tid og sted, det er derimod ondskab hvis man ikke viser den hvilken plads den har, for så stresser man den, og man kan i sidste ende stå med en problemhund som denne tråd handler om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.