Del din Fødselsberetning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Mette.

Her er min Fb, fra min datters fødsel d. 29. April 2010.

Onsdag d. 28. April - En uge over termin. Dagen startede som alle andre og jeg var død utålmodig, for nu synes jeg virkelig det var min tur. Efter rengøring og gåtur besluttede jeg mig kl. 15 for, at en lille lur ville være på sin plads. Kl. 16 vågnede jeg ved en sivende fornemmelse og var sikker på jeg bare havde tisset i bukserne, så jeg vækkede Martin og forklarede ham at han hellere måtte skifte lagen 

Kl. 19 besluttede vi at cykle en tur hen til mine svigerforældre, da der absolut ikke skete noget og jeg stadig var overbevidst om det bare var et lille uheld. Vi når kun lige at sætte os i sofaen, da jeg må konstatere en sivende fornemmelse igen. Jeg kneb ballerne sammen og sagde så til Martin vi nok hellere skulle komme hjem af igen. Vi sætter os på cyklerne, og lige inden vi er hjemme, står jeg af cyklen for at trække over fodgængerfeltet. I det jeg gør det er jeg ikke i tvivl. Det sagde nemlig plask og pludselig var det som om jeg havde tisset en hel sø  Lidt panikken siger jeg "Jeg tror mit vand er gået" og Martin går helt i panik og skynder sig at buksere mig helt hjem. Klokken er nu 21, og vi beslutter ar ringe til fødegangen selvom jeg ikke har det mindste smule tegn på veer. På fødegangen siger de det var godt jeg ringede og beder os komme ind, så vi kan tjekke situationen 

Kl. 23.30 kommer vi på fødegangen og jeg bliver undersøgt. Jeg har stadig ingen tegn på veer og har stadig 1 cm livmoderhals tilbage. Vi beslutter derfor at tage hjem igen. Vi når kun lige ind af døren omkring kl. 1.00, da veerne pludselig begynder. Kl. 2.20 ringer jeg igen til fødegangen da jeg synes de bliver ret kraftige. Jordemoderen som tager telefonen denne gang, er hende som jeg gennem hele graviditeten har gået hos, så det synes jeg jo var helt perfekt  Hun siger vi kan komme ind nu hvis vi har lyst, men vi kan også vente en times tid endnu. Jeg besluttet at blive hjemme lidt endnu, da jeg egentligt heller vil være hjemme end ude på fødegangen. Kl. 5 vækker jeg igen Martin og siger at nu tror jeg godt nok det er tid til at komme afsted. Vi får pakket de sidste ting sammen og tager afsted. Kl. 5.30 bliver jeg igen undersøgt på fødegangen og er nu 4 cm åben. Vi kommer ind på en fødestue og jeg husker egentligt ikke meget af det, da jeg synes veerne går ret så ondt nu! Jeg var så "heldig" kun at have pause på 1 min. mellem hver ve. Kl. 6.30 bliver jeg puttet i badekar, og lige som jeg sætter mig, får jeg en presse veer og var ved at drukne mig selv under den store pose med vand, som jeg egentligt skulle ligge på  Jeg går derfor på straks og påstår hårdnakket at hun altså er på vej ud. Min jordemoder kigger på mig og mener nu ikke helt det kan passe, eftersom det kun er 1 time siden jeg var 4 cm åben. Hun giver sig dog til sidst og undersøger mig. 10 cm åben og klar til at føde.. På dette tidspunkt er klokken tæt på. 7.00 og det nærmer sig vagtskifte.

hun kommer derfor at fortæller mig at om 10 min. smutter hun og der kommer en ny og tager imod hende. Hun ændre dog holdning da klokken er 7 og hovedet synligt. Pludselig gik det sindsygt stærkt. Hun siger til mig. Mette, hvis du stiller dig op nu, så er det her overstået om 10 min., men hvis du ikke kan, så bare bliv liggende. Jeg sprang op af sengen og ikke mange minutter senere måtte jeg igen lægge mig ned, hvis hun ikke skulle ende på gulvet. I en af de sidste, ud af få, presse veer, spørger jeg "har hun egentligt hår på hovedet?" - og de grinede alle af mig, da de synes det var ret godt jeg havde overskud til at tænke på det når jeg nu lå der midt i veerne. Kl. 7.13, torsdag d. 29. April, kom prinsessen ud, efter aktive presse veer i knap 20 min. og et ophold på fødegangen på knap 2 timer. Alt i alt var fødslen en vidunderlig oplevelse, det var hårdt men alle pengene værd, for hold op hvor vi dog har fået den vidunderligste lille datter.

Min jordemoder har hele tiden påstået hun ville ligge i den gode ende af vægtscalaen og veje knap 4 kg, når hun kom ud, men selvom jeg gik 8 dage over termin, kom den fineste lille pige på 3300 gram og 50 cm ud. Hun er helt igennem perfekt, men store blå øjne og lyst hår. Vi var forelskede i sekundet hun lå på min mave og lykken er stadig svær helt at fatte, selvom det nu er godt 4 døgn siden hun kom. Efter en enkelt nat på patienthotellet tog vi hjem fredag aften, og har bare nydt at hun endelig er ude ved os. Det er så helt igennem vidunderligt og ubeskriveligt, så højt man kan elske et lille menneske man har kendt så kort tid. Hun ligger lige nu ved siden af mig og sover, det er svært at slippe hende af syne bare 2 min., for hvor er hun bare skøn! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Toshiba

isabellamor skriver:

hej Piger

Jeg kom lige til at sidde og læse min fødselsberetning igennem her til aften og jeg kom sådan til at grine, ja og tude og det hele.. jeg kom igennem alle følelserne igen og det har jeg virkelig haft brug for.. 

og så tænkte jeg at det måske bare er en god idé at læse den igennem engang imellem.

JEG er virkelig er glad fordi at jeg har skrevet den ned... 

hvad med jer...? har i læst jeres fødselsberetninger igennem her på det sidste? og har i ikke lyst til at dele den/dem (hvis der er flere børn) med os andre... i kan enten kopiere den ind i denne tråd og i kan også bare nøjes med at komme med et link til den.. (en god idé ville så være ikke at skrive i trådene der bliver linket til hvis man har en kommentar, men så at skrive det i denne tråd istedet)

jeg tror alle kvinder har godt af at gennemleve deres børns fødsler på en eller anden måde. især hvis man har haft en hård start på det hele eller hvis det er hårdt generelt og man kommer til at glemme hvor stort og fantastiskt det egentlig er og hvordan det egentlig var den dag man blev mor 

så kom med en fødselsberetning, eller et link..

og så gerne et billede af jeres børn fra fødsel og så til nu... 

jeg tror det er sundt at gennemleve den dag, og jeg tror det er godt at skrive det ned.. det kan give inspiration til mange kvinder der bliver mødre. jeg kan sige det sådan at havde jeg ikke været på baby.dk havde jeg nok ikke tænkt på at der overhovedet var noget der hed en fødselsberetning.... så det er jeg VIRKELIG taknemmelig for at jeg har lært og at det fik mig til at ville dele det med jer... 

god læsning.. og deling 

jeg starter selvfølgelig... 

i næste indlæg.

Her er min med Liva

FØDSELSBERETNING:

Så må jeg hellere få skrevet om Liva´s vej til verden d. 27. december 2010.

fra jeg kommer på fødeafdeling går det så stærkt (2 timer fra ankomst til fødsel) at jeg ikke selv har fornemmelse af tingene - men har jordmoderes notater - så det er dem der kommer fra tiden der. Det hele startede d. 25. december - hvor jeg under jule frokost med hele familien, fik tegnblødning. Natten mellem d. 25-26 december fik jeg små-veer med 10 min. imellem - og tænkte YEEES NU sker der noget - meeeen nej det gik desværre i sig selv igen

Ved spisetid d. 26. december begyndte veerne dog igen - nu med mere bid i men stadig med 10-12 min. imellem.

Jeg bliver hos mine forældre - da det er min mor der skal køre mig til sygehuset, samt være med til fødslen.

Kl. 22:30 beslutter jeg at rende i karbad, og det var super dejligt. Jeg barber det ene ben - VE - så det andet - VE igen hmm tænkte jeg - DER gik ikke 10 min.......

Jeg står op af badet og tager mit ur så jeg kan holde øje med tiden igen, og ned i karet igen - opdager der nu kun er under 5 min. mellem veerne - så skynder mig op og få hurtigt tøj på (har over 1 times kørsel til fødeafd i dette vejr).

Jeg får redt mit hår - imens når jeg at have 3 veer - så går ind i stuen til min mor og siger : øhhh jeg tror vi skal til at køre nu.... Hun er helt forvirret for da jeg gik i bad en ½ time tidligere var der jo 10-12 min. imellem.

Jeg ringer til føde afdelingen og fortæller vi er på vej kl. 23:17 - og afsted med os.

Køreturen bliver FRYGTELIG med alle de veer - der er nu kun 2 min. imellem under hele køreturen  ca. en halv time FØR vi når sygehuset siger jeg til min mor - jeg bliver nødt til at komme om bag i bilen - kunne simpelthen ikke sidde ned mere under veerne - vi holder ind og får mig om på bagsædet. Der står jeg så på alle 4 resten af vejen med stadig 2 min imellem veerne.

Vi ankommer til fødeafdelingen kl. 00:45 - jeg bliver undersøgt og er 5 cm. åben.

01:40 undersøges jeg igen indvendigt er nu 7 cm. åben

01:55 tager hun vandet - og nu gør det NAS

02:25 starter min pressetrang

02:26 Hjertelyden falder på Liva med 82-90 slag i minuttet under mine presseveer

02:35 bagvagten kaldes da hjertelyden er MEGET påvirket

02:45 Liva fødes - ligesom bagvagten ankommer til stuen... Liva fødes med navlestrengen 2 gange stamt om halsen - derfor faldt hendes hjertelyd så markant - da den "kvalte hende" under presseveerne

Fik min prissesse i armene 02:45 - lille og fin - og jeg er bare SÅ lykkelig og glad for alt er veloverstået.

Liva vejede 3000 g. og var 50 cm. lang

Tak fordi i ville læse med om Liva´s vej til verden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. december 2011

Aagaard

Hej go tråd!

Jeg har haft rigtig meget ud af at skrive min fødselsberetning og at læse den igen her 2 mdr senere.
Jeg havde en go, omend ret lang fødsel - men selv om den på ingen måde var traumatisk har det været rigtig godt at skrive og kikke fødselsjournal og få det hele bearbejdet den vej.

her er min:

https://www.baby.dk/debat/141737pi1/foedselsberetni nger/mit-livs-oplevelse--foedslen-af-milja--fb--fr ygtelig-lang.aspx

Line

Anmeld

14. december 2011

Frøken J.

God idé og tråd!

Her er min.. Den er henvendt til min datter, så hun kan læse den i fremtiden.

Fødselsberetning om Rose Nikoline Topping Haslev
Skrevet d. 13/10-2011

Søndag aften d. 9/10, da jeg var 41+0 havde jeg stadig ikke fødselstegn. Dog begyndte jeg fra kl. 21 at have plukveer med 5 minutters interval. De gjorde ikke ondt, men de kom på slaget hvert 5. minut, indtil jeg gik i seng kl. 23. Jeg håbede, at det i det mindste ville modne noget. Jeg snakkede med flere online omkring disse plukveer, og flere sagde de godt kunne blive til noget.

Omkring kl. 3 vågnede jeg ved, at der kom et lille bang fra maven. Jeg tænkte straks, at det garanteret var vandet der gik, men der kom ikke noget. Jeg rejste mig dog alligevel for at gå ud og tisse, og så kunne jeg mærke, at der løb noget vandigt ud af mig. Ude på WC’et gik resten af slimproppen. Jeg iførte mig nyt undertøj og et bind for at se, om der kom mere vand, og så ringede jeg til fødegangen.

Jordemoderen i telefonen sagde, at jeg lige skulle se det an en time og ringe tilbage. Hun mente, at jeg ville få veer af mig selv, da jeg havde begyndende murrende fornemmelser i underlivet. Efter jeg havde talt med hende, begyndte jeg langsomt at få veer. De kom hvert 2-3 minut og varede mellem 30-45 sekunder. De gjorde lidt ondt, men det gik. Jeg havde fortalt Far hvad der var i gang, men havde bedt ham blive ved at sove, så han var udhvilet, hvis jeg skulle gå helt i fødsel. Så jeg sad inde i stuen på nettet og ventede.

Kl. 4 snakkede jeg igen med fødegangen om status quo. Der var ikke kommet mere vand, kun veer, så vi aftalte jeg skulle se tiden an, hvile mig og lade veerne tage til og gøre deres arbejde. Det kunne godt tage mange timer, når de var så korte, sagde hun. Jeg ringede derefter til min mor, som skulle køre os på fødegangen, og som også ville vente i venteværelset under fødslen, og hun kørte mod Århus.
Veerne begyndte dog hurtigt at tage til. De var ret korte, og kom med 1-2 minutters mellemrum, men de gjorde virkelig ondt. Jeg måtte ud og brække mig grundet smerterne, og knækkede sammen på sengen, hver gang der kom en ve. Tog tid på dem på en app på mobilen, og det var hårdt at koncentrere sig om. Imens pakkede Far og jeg de sidste ting til fødegangen. Måtte også smide mig ned på gulvet i gangen på et tidspunkt, fordi det var så slemt. Far synes vi skulle tage på fødegangen med det samme, men veerne var jo meget korte, så jeg var i tvivl. Jeg havde hørt, at de skulle være længere før de ”gav noget”.

Da klokken nærmede sig 5, var jeg dog efterhånden meget utryg. Veerne gjorde ufattelig ondt, og det føltes som om, at de kom konstant, så da min mor ankom, tog vi på fødegangen.

Blev taget imod lidt over 6 om morgenen af en ældre jordemoder. Hun vurderede med det samme ved at snakke med mig, at mine veer var meget korte, så det var ret tydeligt at mærke, at hun mente jeg ville ryge hjem igen. Jeg synes hun var lidt irriterende og lidt bedrevidende. ”Jaaaa, de er jo meget korte, som du kan se!” Far havde taget ALLE vores tasker med fra bilen – altså også dem til dagene på patienthotellet, og jeg synes det var pinligt at komme anstigende med alle de ting, hvis nu vi blev sendt hjem igen.

Jeg kom ind i et undersøgelsesrum med en sød, svensk jordemoder. Først lavede jeg en urinprøve (som var fin) og så ville hun lige undersøge mig. Hun kunne med det samme sige, at vandet ikke var gået, men at det nok var forvandet der var gået, da jeg vågnede. Til gengæld havde hun gode nyheder, sagde hun: Jeg var 4 cm. åben og skulle ikke hjem igen! Så det var okay, at Far havde taget taskerne med alligevel. Hun tilbød mig klyx for at tømme ud, som jeg sagde ja tak til, og efter jeg havde ordnet det, skulle der køres strimmel grundet dine tidligere problemer med hurtig hjertelyd.

Veerne stormede ind, og jeg var rimelig pivet. Jeg ville gerne videre i forløbet, hvor vi kunne gøre noget ved smerterne!
Dernæst blev jeg overført til en fødestue. Her var klokken omkring kl. 7. Jeg fik varmepuder på lænden og ved maven, imens jeg lå på siden, og jeg fik en maske med mild lattergas. Jeg skulle have kørt CTG hele vejen grundet din hurtige hjertelyd. Jeg var helt væk i smerterne, og jeg havde faktisk lukkede øjne under stort set hele fødslen. Jeg klemte bare Fars’ hånd eller greb fat i armlænet på hans stol, når veerne kom, og jeg kunne slet ikke tænke. Lattergassen gjorde ikke noget ved smerterne, men hjalp mig med vejrtrækningen.

Jordemoderen sagde så, at der var vagtskifte, så der ville komme en ny jordemoder. Jeg var ligeglad, jeg var væk i min egen verden, indtil Far sagde hej på en måde, som om han kendte vedkommende. Så kiggede jeg op, og sørme om ikke det var min egen jordemoder, Claire, fra alle konsultationerne, der trådte ind! Jeg var SÅ lykkelig! Hun har været den bedste jordemoder hele vejen, og havde egentlig længe tænkt mig, at hun skulle have en buket blomster som tak for et godt forløb bagefter.

Hun var meget omsorgsfuld og sad og aede mig på benet, imens jeg lå dér og hylede. Allerede her røg den første hæmning, som jeg havde holdt fast i: Jeg brølede ind i lattergasmasken, hver gang veerne kom (lidt for ofte). Jeg havde ellers forventet at være en lydløs føder. – Jeg tog fejl!

Kl. 7.25 blev jeg undersøgt igen, og jeg var 8 cm. åben, så jeg havde åbnet mig 4 cm på lidt over en time. Ikke noget at sige til det gjorde ondt! Claire spurgte mig til smertelindring, men jeg ville ikke have epidural eller bistik eller lignende, så vi fortsatte med lattergas. Hun tog dernæst mit fostervand, som var grønt, men hun sagde det var ok, fordi din hjertelyd var fin nok. Normalt bliver vandet grønt, hvis barnet i maven er stresset og har haft afføring. Du fik sat elektrode på hovedet, så jeg kunne slippe for noget af al det ledningsværk.

Jeg fik nogle smækre netunderhylere på, og bad om at få taget alt tøjet på overkroppen af, fordi jeg havde det så varmt. Det var endnu en hæmning der røg – Normalt er jeg ret blufærdig, men når man er i fødsel, er det ikke lige dér tankerne hviler.

Kl. 8.30 efter en undersøgelse mere, hvor jeg var 9-10 cm. åben, blev jeg bedt om at stå op ved fødselslejet, fordi du ikke stod langt nok nede i bækkenet. Pisse hårdt at stå der, for jeg havde også begyndende pressetrang. Jeg fik at vide, at jeg gerne måtte presse med, og jeg kom også til at have en smule afføring i ”bleen”. Haha. Endnu en hæmning der røg! Det var en af de ting jeg havde frygtet, men jeg var SÅ ligeglad! Fuldstændig kold. Jeg havde jo bare ondt.

Kl. 8.45 havde Claire snakket med en overlæge, og de blev enige om at administrere bricanyl i låret af mig, fordi jeg havde vestorm og alt, alt, alt for mange veer. Indsprøjtningen satte farten på veerne lidt ned, men ikke smerten. Jeg var efterhånden holdt op med at bruge lattergasmasken, fordi det ikke føltes nødvendigt på samme måde, når jeg kunne bruge smerterne til at presse med.

Kl. 9.15 kom jeg igen op på fødelejet, hvor jeg også lå og pressede, brølede og skreg. Jeg fik tømt min blære med et kateter, fordi jeg ikke kunne selv.

Kl. 9.35 fandt Claire en fødestol frem, fordi hun følte det bedre kunne få dig ned i bækkenet. Far blev placeret bagved den lave fødestol i en lænestol med dyner, så jeg kunne læne mig op af ham.

Kl. 10.00 efter at have presset og presset for at få dig ned i bækkenet, kom den ”rigtige” aktive pressetrang, og jeg pressede nu for at få dig ud. Jeg husker det som forfærdelig hårdt og smertefuldt, især fordi Claire, som sad på en lav bænk foran mig sagde, at du blev ved med at smutte op igen. Jeg havde mine fødder på Claires lår, og holdt selv mine ben oppe, når jeg skulle presse. Havde ondt i armene i flere dage efter grundet anstrengelsen! Der blev heppet og heppet på mig!

Nok omkring kl. 10.15 (skud i tågen) spurgte Claire, om jeg ville se fremgangen i et spejl. Det havde jeg hele tiden sagt, at jeg ALDRIG ville, men jeg havde brug for at se, hvor langt der var igen, fordi jeg havde lyst til at give op, hver gang jeg brølede en presseve ud. Kiggede i spejlet, og der kunne man se det fineste lille fremspring af masser af kulsort hår. Nu følte jeg, at der ikke var langt igen!
Nu skulle jeg koncentrere mig grundigt om Claires instrukser for ikke at briste for meget. Det var faktisk nemt nok, synes jeg. Kunne godt holde det igen, som jeg skulle, indtil jeg fik at vide, at nu skulle der presses igennem.

Kl. 10.31 kom du til verden med et skrig og et skrål og kom op på brystet af mig. Far klippede navlestrengen, og jeg kom tilbage på fødelejet og fik placeret dig på brystet. Kl. 10.46 trykkede Claire mig på maven, og moderkagen på 660 gram blev presset ud. Den valgte jeg også at se, selvom jeg havde tænkt mig ikke at se den! Fascinerende! Helt vildt!

Så lå jeg der og nød dig, imens jeg blev syet. Havde nogle bristninger af mellemsvær grad, men ikke noget alvorligt.

Du vejede ved fødslen 4240 gram og var 53 cm. Lang, så du var altså en lille prop!

Du er det smukkeste menneske, jeg kender. Som dagene går, falder dine træk mere og mere på plads, og du er bare tæskelækker. Du har ekstrem suttetrang og har smadret mine brystvorter, og du har haft en meget hysterisk dag i går, hvor du ikke ville sove. I dag har du sovet stort set hele dagen, så jeg er næsten lidt bekymret for, om det nu også er normalt!

Vi tilbragte 2 dage på patienthotellet, og vi kom hjem i dag ved middagstid. Vi har det alle godt, selvom nattesøvn er en by i Rusland ? Jeg er frisk på at føde igen anden gang. Jeg er enormt stolt af, at jeg klarede den kun med lidt lattergas, og selvom jeg vitterligt troede, at jeg skulle dø af smerte, så var det en stor oplevelse, hvor man virkelig lærer sin krop at kende.

Rose Nikoline, vi elsker dig højere end solen, månen og stjernerne med!

Anmeld

14. december 2011

signe.

isabellamor skriver:

hej Piger

Jeg kom lige til at sidde og læse min fødselsberetning igennem her til aften og jeg kom sådan til at grine, ja og tude og det hele.. jeg kom igennem alle følelserne igen og det har jeg virkelig haft brug for.. 

og så tænkte jeg at det måske bare er en god idé at læse den igennem engang imellem.

JEG er virkelig er glad fordi at jeg har skrevet den ned... 

hvad med jer...? har i læst jeres fødselsberetninger igennem her på det sidste? og har i ikke lyst til at dele den/dem (hvis der er flere børn) med os andre... i kan enten kopiere den ind i denne tråd og i kan også bare nøjes med at komme med et link til den.. (en god idé ville så være ikke at skrive i trådene der bliver linket til hvis man har en kommentar, men så at skrive det i denne tråd istedet)

jeg tror alle kvinder har godt af at gennemleve deres børns fødsler på en eller anden måde. især hvis man har haft en hård start på det hele eller hvis det er hårdt generelt og man kommer til at glemme hvor stort og fantastiskt det egentlig er og hvordan det egentlig var den dag man blev mor 

så kom med en fødselsberetning, eller et link..

og så gerne et billede af jeres børn fra fødsel og så til nu... 

jeg tror det er sundt at gennemleve den dag, og jeg tror det er godt at skrive det ned.. det kan give inspiration til mange kvinder der bliver mødre. jeg kan sige det sådan at havde jeg ikke været på baby.dk havde jeg nok ikke tænkt på at der overhovedet var noget der hed en fødselsberetning.... så det er jeg VIRKELIG taknemmelig for at jeg har lært og at det fik mig til at ville dele det med jer... 

god læsning.. og deling 

jeg starter selvfølgelig... 

i næste indlæg.

Dette var denne jeg kom med herinde :

https://www.baby.dk/debat/77641pi1/foedselsberetninger/hasse-foedt-i-uge-24-d--30-april-2010-fb.aspx

Derudover er jeg lige begyndt på en hudløst ærlig beretning omkring hele forløbet inde på min blog ;www.signehejlesen.blogspot.com

Anmeld

14. december 2011

Levi&LilysMor

God ide

Har lige sat og læst min fra sygehuset af, så i får lidt fra den og hvordan det hele startede herhjemme

Onsdag morgen, får jeg tegnblødning ikke særlig meget måske en lille plet eller to på 3 mm ca og det var så det, skal op til jordemoderen samme dag så må jeg tage den derfra med hende. Det går fint ved hende og hun giver et skøn på 3400 gram, spændende om det så også er rigtig når han kommer ud,  men det var mit sidste besøg ved hende så vi siger pænt farvel og jeg tager hjem ad for at gøre klar til om aftenen hvor min mor og lille søster skal komme på besøg og spise aftensmad med os en sidste gang inden han kommer. Og det blev det også meget hurtigt...

Mærkede ingenting hele aftenen, kun at min mave den føltes tungere end før, men det var jo ikke slemt. Da de var taget hjem lagde vi os i seng ved ca 22-23 tiden og faldte så i søvn til sidst. Ikke så længe efter vågner jeg så ved at jeg skulle på toilettet som sædvanlig og mærker så at jeg har ondt i lænden, der er kl ca 00.00 og derfra bliver smerten værre og værre. jeg ville ikke helt tro på det var veer , men tog skam alligevel tid på dem med min Iphone ve måler ( rigtig smart faktisk )  den skulle afprøves. Nå men hele natten indtil kl. bliver 06.00 går jeg bare frem og tilbage fra stuen og ind på soveværelset nogle gange bare lige for at se om jeg ikke kan få lov at sove, men det gør alt for ondt, så bliver bare ude i stuen. Kl. bliver 06.00 og jeg går ind til min kæreste Mikkel, og siger han IKKE skal på arbejde fordi jeg tror jeg har veer, og at han lige skal tage tiden på den næste, så han får min telefon og jeg sætter mig på knæene foran sengen og lige da jeg får sagt nu kommer det, kan jeg høre lidt ligesom en ballon sprænge og så mærker jeg noget vand mellem benene, først råber jeg jeg tror jeg tisser!!, men efter at have prøvet at stoppe det indser jeg at det er mit vand!! Kigger op på Mikkel og siger vandet er gået og bliver helt lykkelig, kan huske jeg får lidt tårer i øjnene og får så hurtigt ringet til fødegangen, hvor vi får aftalt, at vi skal møde op kl. 09.00 efter de har haft morgenmøde, og det er helt fint med mig. Mens jeg er i bad tørrer Mikkel vandet op fra gulvet og jeg kæmper med at blive hurtigst muligt færdigt for at være sikker på jeg husker alt. Får efter badet hurtigt noget behageligt tøj på mellem veerne og går derefter ind for at pakke tasken til ham, troede jeg jo jeg havde masser af tid til jo, eftersom vi vr helt 100 på at vi gik 14 dage over, men nej nej. Får hvert fald pakket det hele, men smerten bliver værre og værre. Får ringet til fødegangen igen, der er kl. 07.15 og siger jeg ikke kan holde det ud mere og bare vil komme nu. Det får jeg så lov til og Mikkel skynder sig at smide tingene i bilen og jeg prøver at pruste mig derud, det var godt nok en lang tur til viborg også selvom vi kun bor 20 km væk, og så lige i morgen trafikken !!! har også rigtig mange veer på vejen derop, hvert fald en 10 stykker vil jeg tro, for de kommer ofte nu.

På sygehuset:

Vi ankommer kl. 08.00 på barselsgangen, hvor jeg skulle tjekkes hvor meget jeg havde åbnet mig og allerede der var jeg hele 5 cm åben, det var bare dejligt, for havde sagt til Mikkel, at hvis jeg ikke var 5 cm åben var det godt nok slemme smerter, men det var jeg heldigvis.

Vi får lov til at gå ned på fødegangen og kommer nedned kl. 09.30 hvor vi bliver mødt af en meget sød jodemoder. Vi får

jeg står først ved sengen og prøver at håndtere mine veer, men efter at have stået der i måske 15 min bliver de for hårde for mig , kommer helt ned i mine knæ hver gang der kommer en, så nu vil jeg op i sengen og ligge lidt. Jordemoderen vil lige have mine bukser og trusser af mig så hun tager fat og river dem faktisk af mig

Får forresten også tisset af inden jeg kommer op

Nu ligger jeg på briksen og bliver undersøgt igen, der er kl 09.00 og jeg siger til jordemoderen jeg vil have smertelindring for det er godt nok slemt, havde egentlig sagt nej til det inden men man skal aldrig sige aldrig, men når man endelig godt vil have det må jeg ikke  for var hele 8-9 cm åben, puha så måtte overleve uden.

Hun tilbyder dog at jeg kan komme i kar og det vil jeg gerne, så kl 09.20 ligger jeg der og kæmper videre. og synes ikke det hjælper, det var bare hyggeligt at ligge i vandet egentlig...

kl. 09.55 får jeg begyndede pressefornemmelse og presser med hver gang og de kommer virkelig hyppigt, føler næsten ikke jeg får lov til at få en pause og trække vejret før den næste kommer og hold da op hvor gør det ondt de presseveer!!!

kl. 10.30 kommer jeg op af badet, siger jeg kan mærke at nu er det altså snart!!! og når der lige er en ve pause hopper jeg næsten op og går hurtigt over til sengen, hvor jeg får den næste mens jeg står.

Kommer hurtigt op og får mig lagt på min højre side og presser virkelig til nu. For nu skal han ud!!! Mikkel holder mit ben og jeg tage fat med min ene hånd i puden og skriger ned i den, for skreg fandme højt og hele tiden og den anden var dernede et sted fordi det gjorde så ondt.

Efter at have skreget i 4 min uafbrudt, bliver min søn født d. 6.10.11 kl. 10.34 og kommer op og ligge på min mave med det samme

Han vejde 3386 gram og var 53 cm lang

I får også lige to billeder, det første er fra da han blev født og det andet er fra d. 12.12.11

Anmeld

14. december 2011

Clisolka

Anmeld

14. december 2011

Pige2009

isabellamor skriver:

årh tænk at hun har været så lille... hun er jo så stor hende laura jo  

fik et lille grineflip over dit støvleflip hahaha... 

Ja, tiden går Du er ikke den første til at kommentere det Men jeg havde jo for pokker lige gjort rent!

Anmeld

14. december 2011

Isabella_mor

Baagøe skriver:

Ja, tiden går Du er ikke den første til at kommentere det Men jeg havde jo for pokker lige gjort rent!

hahaha  

det er sgu sjovt  kunne lige forestille mig scenariet...

Anmeld

14. december 2011

Pige2009

Sikke nogle dejlige beretninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.