Del din Fødselsberetning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Krussedulle

Jeg vil gerne dele min, når jeg lige får fat i en pc

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

maria87

maria87 skriver:

Min Fødselsberetning ( Første Gang jeg Skriver om Min fødsel ) så vil gerne  havde termin d. 8 November og Fødte den 8 November 

Tirsdag d. 7 November 2006 - havde jeg det meget underligt, jeg var nervøs, bange, frustrerede. 

jeg var begyndt at få realmæssige veer, de gjorde ikke Ondt. men ringede til FG og de sagde jeg skulle gå en tur, det gjorde vi om eftermiddagen, og synes det var meget hårdt, da jeg hele tiden følte at min søn var ved at ryge ud af mig og kunne nærmest ikke gå... 

Om aftenen d. 7 november kl 22:50 sagde jeg til manden: NÅ! skal vi ik bare gå i seng der sker alligevel ingen ting, og han : Jo og rejste sig, da Jeg så rejste mig Hørte jeg et ordenligt ''smæld'' en en masse vand kom ud over det Hele  jeg nermest skreg; Vandet er gået , ring til FG, og det gjorde jeg, og jeg fik den besked at jeg skulle få hvilet og så komme næste morgen kl 08:00...  sådan var jeg, for var virkelig bange, 5 minutter efter var kl 22:55 og jeg gik på toilettet og fik de sygeste veer, aaaaaaav ! hehe, ... 

manden ringede igen og så sagde så til FG, i kan godt glemme det med imorgen tidlig fordi hun kommer altså NU ! 

og Mandens storebror kom med lynets hats og hentede os og kørte os på FG, ( Storbroderen havde været så nervøs for vi ikk nået at komme på sygehuset i tidet i 5 dage haha... 

men vi ankom, og veerne gjorde bare hamre nalder.. jeg kom i bad og det gjorde godt, kunne igen sludre lidt med manden.. 

men 30 minutter senere kom jeg ind på briksen og der lå jeg igennem alle mine veeer, jeg råbte på epiralblokaden , og fik beskeden at lægen var på vej , der var kl 03:00 , og imellem tiden havde jeg fået 2 jordmødre som ikke snakkede dansk og så vildt sure ud, de kunne ikke finde ud af at give mig droppet i hånden, så blodet sprøjtede til alle sider, og det gjorde bare det hele værre... 

så jeg var bare meget lukket inde, så husker nærmest ingenting fra 03- 05.. jeg fik presse veer på et tidspunkt  og jeg kunne ikke stopppe med at presse selvom de sagde hele tiden at jeg ikke måtte, kunne heller ikke finde ud af at gispe, så pressede bare fuldstændigt sindsygt , og kl. 05:07 Kom vores guld til verden, 51 cm og 3580 g. og jeg græd som pisket. 

så min fødsel var ialt 6 timer..  perfekt fødsel , udover de dumme jordmødre og Lægen kom aldrig med Blokaden, så fødte uden Noget som helst smertestillende, og håber på næste gang at jeg får smertestillende , for hold BIIIIIIIIP - en syg smerte., 

min beretning er nok ikk den mest spændene af alle, men jeg husker kun de her ting fra fødslen... 

jeg hverken sprækkede eller noget som helst.. utroligt nok, for jeg er ik ret stor, og havde aldrig i min fantasi troet at han vil være 3580 g. 

men han var Og ER helt igennem perfekt, og er lige blevet 5 år, og skal starte i skole til sommer  tiden går så stærkt. 

Glemte lige billedernde af Rico 

Billede 1 : helt NYfødt 

billede 2: Det aller Nyeste af Rico 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. december 2011

Krussedulle

isabellamor skriver:

hej Piger

Jeg kom lige til at sidde og læse min fødselsberetning igennem her til aften og jeg kom sådan til at grine, ja og tude og det hele.. jeg kom igennem alle følelserne igen og det har jeg virkelig haft brug for.. 

og så tænkte jeg at det måske bare er en god idé at læse den igennem engang imellem.

JEG er virkelig er glad fordi at jeg har skrevet den ned... 

hvad med jer...? har i læst jeres fødselsberetninger igennem her på det sidste? og har i ikke lyst til at dele den/dem (hvis der er flere børn) med os andre... i kan enten kopiere den ind i denne tråd og i kan også bare nøjes med at komme med et link til den.. (en god idé ville så være ikke at skrive i trådene der bliver linket til hvis man har en kommentar, men så at skrive det i denne tråd istedet)

jeg tror alle kvinder har godt af at gennemleve deres børns fødsler på en eller anden måde. især hvis man har haft en hård start på det hele eller hvis det er hårdt generelt og man kommer til at glemme hvor stort og fantastiskt det egentlig er og hvordan det egentlig var den dag man blev mor 

så kom med en fødselsberetning, eller et link..

og så gerne et billede af jeres børn fra fødsel og så til nu... 

jeg tror det er sundt at gennemleve den dag, og jeg tror det er godt at skrive det ned.. det kan give inspiration til mange kvinder der bliver mødre. jeg kan sige det sådan at havde jeg ikke været på baby.dk havde jeg nok ikke tænkt på at der overhovedet var noget der hed en fødselsberetning.... så det er jeg VIRKELIG taknemmelig for at jeg har lært og at det fik mig til at ville dele det med jer... 

god læsning.. og deling 

jeg starter selvfølgelig... 

i næste indlæg.

Hej skønne piger

Nu hvor lillebror sover, og den store er på vej i seng, må jeg hellere få kradset min FB ned.. det var et kort forløb og en fantastisk oplevelse....

... Det startede søndag den 13, jeg syntes at de få plukveer jeg havde haft i løbet af dagen gjorde ret ondt, men skænkede dem ikke en tanke ellers, da jeg havde så få af dem.. Lillebror havde også opført sig som han plejede inde i hulen, så havde ingen idé om at der måske var noget under opsejling..

Kl 23.20 beslutter kæresten og jeg os for at gå i seng, og ser frem til mandag, hvor vi kan nyde hinanden inden jeg skal sættes igang tirsda aften ( troede vi)

Kl 23.30 mærker jeg et ordentligt smæld neders i maven ( og det gjorde forbavsende ondt i 15-20 sekunder bagefter) Jeg rejser mig op, og så begynder vandet så småt at løbe!  Jeg siger til kæresten at der gik vandet altså.. (Han nåede lige at falde i søvn, stakkels mand )

Ringer til FG kl 23.50. som siger at de ikke vil se mig før kl 08.00 mandag morgen.. med mindre vandet skifter farve eller at jeg får feber eller veer..

Allerede kl 00.10 begynder jeg så småt at få veer, de gør ikke så ondt og kommer med 8-12 minutters mellemrum, så jeg går ned og spiser lidt, og kl 00.50 tøffer vi i seng igen.. men jeg når kun at ligge i 15-20 minutter, før veerne gør for ondt til at jeg kan sove fra det..

Giver FG et kald igen, og de vil gerne lige se mig..

Kommer ud af døren kl 01.30 og får afleveret Noah hos min mor..

Ankommer til FG kl 02.30 og veerne kommer regelmæssigt og gør ondt, men det er til at holde ud.. 02.35 bliver jeg undersøgt at den sødeste JM, og jeg er 5 cm åben  allerede! får kørt en kurve, og ´det ser helt fint ud.. veerne er kraftige og kommer hele tiden, men jeg kan sagtens 'trække vejret igennem dem'

kl 03.30 Beder jeg om noget varmt til min lænd, da veerne virkelig gør AVS.. bliver undersøgt igen, og er nu 8 cm åben! (Skal love for at der er fart på )

Kl 04.08 kommer jeg i kar og det er bare helt fantastisk! det lindre rigtig meget! og er bare skønt!

Kl 04.11 får jeg pressetrang, og beslutter at jeg gerne vil blive i karret og føde! presser indtil kl 04.30 og smut, så kommer lillebror til verden!  Hjælper ham selv op på maven, og det er en helt anderledes oplevelse

Han skriger med det samme, og score fuld apgar   Vi kommer over på briksen, jeg lægger ham til brystet og han sutter rigtigt, med det samme!

Det hele tog 5 timer, fra vandafgang.. og kun 2 timer, fra vi ankom til FG..

Her er lige et par billeder af lillebror Storm  han vejede 4000 gram og var 53 cm

Og jeg kunne blive ved, men nu må jeg hellere stoppe

Er smask forelsket i min lille guldklump, og Noah er også bare helt vild med lillebror!

Held og lykke til alle jer som ikke har født endnu, og kæmpe tillykke til alle som har

fra Simone..

Anmeld

15. december 2011

Pige2009

isabellamor skriver:

haha at få skæld ud er en ting. men at få skæld ud af en højgravid kvinde med veer.. der ovenikøbet er nøgen og i bad... EPIC

*GH*  Min veninde kender mig heldigvis på det punkt - hun ved jeg ikke kan klare skidt i krogene og da slet ikke midt på gulvet!  

Anmeld

22. december 2011

amowDR

Hej med jer!
Jeg arbejder som journalist, og researcher på en række historier om kvinders fødselskomplikationer. Mange kvinder får ”brister”, som er omgærdet af en stor grad af tabu, og det kan man hjælpe med at nedbryde, hvis der kommer dækning af det. Derfor leder jeg efter en række kvinder, som har oplevet fødselsbrister og er villige til at fortælle om det. I første omgang er du meget velkommen til at kontakte os og høre nærmere om det – det er der intet forpligtende ved.
Du er yderst velkommen til at kontakte mig på amow@dr.dk og skrive om dine erfaringer - eller ringe på mobiltelefon 28543058
Håber at høre fra dig
Med venlig hilsen Asger Mow, DR NYHEDER

Anmeld

22. december 2011

maria_wlt

Den første var PKS.. Lige efter bogen og jeg var ude af sengen 6 timer efter og hjemme 26 timer efter.. Vi skulle jo hjem til nytår

Anden gang var et helvede. Vandet gik kl 7 den 24 April. OUH ville se mig og der skete ikke nok så jeg skulle komme tilbage igen kl 17 hvor de ville gi mig S-drop.

Fik jeg så og lå med veer fra 18-9... En pisse dårlig fødsel som gav en svær 3 grads bristning fordi tøse-pigen skulle have armene oppe over hovedet.. Møgunge 

Anmeld

22. december 2011

Corn

Jamen her får i lige tredje-mands fødsel igen, fra den 19.06.10

Jeg har glædet mig til denne fødsel. Jeg skulle føde hjemme, og min største frygt var, at noget skulle hindre det, fx før 37+0 eller en eller anden dum lille komplikation.  Jeg havde forberedt mig, og følte mig klar. Og der kom den ene falske opstart efter den anden.

Onsdag og torsdag aften var der fuld gang i maven vi snakkede om, om han var ved at pakke sammen derinde, siden han møvede sådan rundt.

Fredag mødte jeg undren, blandt andet i drengenes bhv, for de havde regnet med, at jeg havde født torsdag. Hvorfor ved jeg ikke.

Fredag aften var jeg alene hjemme med drengene og jeg var underligt rastløs og utilpas med kvalme ol. Søren kom hjem ca. kl. 22, og kl. 23 sendte han mig ud og vandre noget af rastløsheden af, for jeg var ved at drive ham til vanvid.

Jeg kom hjem efter små tyve minutter, fordi jeg skulle tisse, og på turen havde tankerne fået frit løb, så jeg var egentlig lidt ked af det, for det var sikkert bare endnu en omgang ”falsk reklame”.

Jeg blev oppe til kl. 1, og gik i bad og så i seng, men vågnede ca. hver time ved en ”fornemmelse” som jeg kunne mærke, men som ikke var veer. Det fortsatte indtil ved 4-tiden, hvor det hele gik i stå igen. Og jeg vågnede tidligt med ærgrelse over nattens uro.

Søren lavede pandekager til morgenmad til alle mand, og jeg spiste lidt, trods kvalme. Vi skulle bare slappe af, og så til fest om eftermiddagen, så ved 9- tiden smed jeg mig på ”fødebriksen” i stuen og slappede helt af. Og fik ondt i maven…  Var oppe flere gange, hjælpe de store, starte vaskemaskine osv, men der var der intet at mærke. Lagde mig igen, og spændinger i maven igen…

Søren sad ved computeren i stuen hvor jeg lå, og jeg spurgte efter klokken. 10.50… Ved næste spænding spurgte jeg igen, svaret var 10.54, og så kiggede han på mig med et meget intenst blik og jeg smilede vist bare lidt fjoget. ”Har du veer?” ”Øhhhh ja det er det vist” Og mit hjerte hoppede, og dog var jeg i tvivl om det ville stoppe igen.

Jeg ringede til FG for at advare om at der var en hjemmefødsel under opsejling og de ville så afvente at vi ringede igen og bad dem komme, ”Og ring nu i god tid, JM skal lige kaldes ind, og der er også en times kørsel hjem til jer”. Ti minutter efter snakken med FG gik vandet efter jeg havde været ude og tisse, og idet samme kom Søren ud og spurgte om det kunne gå i selv, når nu vandet ikke var gået. ”Det er lige gået nu…” ”Okay, så er der jo kun én vej” sagde han og gik ud fra toilettet igen.

Vi snakkede lidt om hvordan vi skulle forholde os til børnene og blev enige om at ringe til farmor og farfar og lade dem overtage med det samme. Farmor kom og hentede og sagde pøj pøj med tårer i øjnene af spænding og glæde. Svigerinden, som skulle holde festen, kom op og hentede det vi skulle have haft med, og sagde ” du smutter ham jo bare ud, så I når nok spisningen alligevel”.

Uden børn i huset og forventningen, der bare osede rundt mellem væggene, lavede en mærkelig stemning og jeg vandrede rundt i huset med de milde veer, som jeg næsten ikke ænsede når jeg gik rundt.

Kl. 12 ringede FG og spurgte hvordan det gik, da JM som skulle tilkaldes havde en times kørsel til sygehuset, og derfra en times kørsel hjem til os, og da jeg sagde vandet var gået for knap en time siden, synes FG at de skulle sende JM af sted nu, og så ville hun være fremme to timer senere.

Kl. 14.02 ankom JM Gitte og JM-stud Katrine i taxa, og med sig havde de fødselsudstyr og et fantastisk humør, og de kom også ind i et hus, der emmede af forventning og positive tanker, hvor både Søren og jeg var oplagte til at grine, fjolle og hygge os.

Jeg blev undersøgt efter de var faldet til, og var ikke helt så langt fremme som forventet, men de ringede til FG og sagde at de ville blive, da der helt sikkert blev fødselsdag denne lørdag. Rigtig rar besked at få.

Veerne tog til, men under størstedelen af forløbet var pauserne mellem veerne på fire minutter, og jeg fandt mig selv værende meget utålmodig når veerne klingede af, for så var ventetiden indtil næste ve så lang, og derved kom jeg ikke nær så hurtigt til mit mål. Jeg gik rundt i stuen og mærkede mig selv meget intenst og fandt ud af, at selv om veerne rev og sled i mig, så synes jeg ikke de gjorde ondt, det spændte ”bare” og jeg fandt mig selv værende meget bevidst omkring min vejrtrækning, min krop og mit ve-arbejde, noget jeg ikke har bemærket ved de to andre fødsler.

Jeg blev undersøgt flere gange og det skred langsomt fremad. Jeg blev på et tidspunkt liggende på ”briksen” under et par veer og fandt ud af, at når jeg stod og gik, var pauserne mellem veerne kortere og veerne milde, når jeg lå ned var pauserne lange og veerne bed, rev og sled mere, så jeg valgte en periode at blive liggende for at hvile kroppen, men også for at lade veerne arbejde noget hårdere.

Kl. 19.55 bliver jeg igen undersøgt, og her er jeg kun 5 cm åben og JM fornemmer en kant som er i vejen, og jeg bliver anbefalet at komme om i knæ og albueleje, i håb om at komme over den kant, som sinker fødslen. Det havde en klar effekt, jeg skulle tisse, og derefter begynder der at komme lidt tryk bagtil, dog ikke nok til at jeg siger det. Men stadig står babys hoved fast bag den dumme kant, og der sker bare for lidt. Han kan ikke komme videre.

Kl. 20.15 skal jeg tisse for gud-ved-hvilken-gang, da jeg drak utrolig meget vand under ve-arbejdet. Og jeg kommer igen tilbage til knæ og albue leje for at hjælpe ham over kanten. Et kvarter senere er veerne taget til, er blevet længere og trykket bagtil bliver så markant, at jeg nævner det for jm.

Kl. 21.10 bliver jeg igen undersøgt. Faktisk synes Søren at hun er så voldsom i undersøgelsen, at han bliver nødt til at gå ud, mens hun forsøger at skubbe til kanten. Hovedet er roteret på plads, men stadig den dumme kant, og intet andet er sket siden sidste undersøgelse.

Kl. 21.50 undersøger jm mig igen, Søren forlader igen lokalet, Intet er sket siden sidste undersøgelse.        Jm Gitte sætter sig foran mig og kigger mig dybt i øjnene og siger: ”jeg undersøger dig igen om en halv time, hvis der ikke er sket noget nyt til den tid, så hedder det ve-drop… Og det foregår på fødegangen… Dine veer skal op og vare 70 sek, lige nu ligger de kun på omkring 30 sekunder”.

Da jeg ikke har spist siden morgenmaden, fylder vi mig med hurtig energi i form af cola og æblejuice.

Kl. 22.00 skal jeg tisse igen, og jeg får stor ros for måden at tackle veerne på, og de tager til, nu omkring 50 sekunder.

Kl. 22.05 er veerne taget mere til og jm jubler og siger grinende: ” havde jeg vidst at du skulle trues, så havde jeg gjort det for længe siden”, Veerne tager nu omkring de 70 sekunder. Jeg orker ikke at ligge ned, jeg har brug for at bevæge kroppen.

Og Kl. 22.15 begynder jeg at gispe spontant, og jeg kan mærke en masse ske i kroppen. Jeg klynker og siger trykket er stort, hvorefter jm Gitte siger: ”Du er tredjegangsfødende, din krop og dig ved selv hvornår det er tid”.

Jeg søger ind i mig selv og mærker efter, jeg er ikke selv klar endnu, og gisper mig igennem veerne. (Synes selv det lyder lidt flippet, men jeg havde en rigtig god fornemmelse for min krop og dens behov, og lytter jeg til den, så fornemmer jeg, at det hele går nemmere. En kontakt med min krop, som jeg ikke har kunnet genkende fra hospitalsfødslerne)

Kl. 22.22 presser jeg spontant i små nøk. Jm roser mig, da jeg siger jeg ikke kan lade være. ”Du kender vejen”.

Kl. 22.37 har jeg kraftig pressetrang. Hovedet er fuldt roteret på plads og jeg er 8 cm åben…

Kl. 22.43 jubler jm og jm-stud at de kan se hår og de farer rundt om mig, og hiver min bluse op, nu skal der gøres klar til lillemanden… Da hovedet er ude beder jm mig gispe lidt og hvile igennem veen, så jeg ikke går i stykker, men jeg råber NEJ og presser allerede inden næste ve… Nu skal han UD… Hun protestere, men stopper kl. 22.46 hvor Aslan kommer til verden og bliver ”smidt” op på mit bryst… Farmand sidder og aer mig på skulderen og håret og hulker af glæde. (Noget han synes bliver værre for hvert barns fødsel, han ringede også tudende til min mor bagefter)

Aslan scorer fuld Apgar over hele linien og kl. 22.50 kommer moderkagen…

Jeg har en lille rift, men intet der skal syes. Omkring ved 2-tiden om natten har Aslan tisset, fået lavet børneundersøgelse og suttet, og jeg har en minimal blødning og har også tisset… Og vi spiser alle friskbagt brød (Søren er en lille husalf indenfor madlavning) med ost i alverdens afskygninger.

Og så er det jeg finder ud af, at det ikke kun er min og Sørens første hjemmefødsel, men også både Jm’s og jm-studerendes første… Og jm laver grin med, at hvad nu hvis vi havde truet dig med overflytning noget før, så havde det kun taget den halve tid.

Søren og jeg går i seng og de stolte storebrødre blev hentet søndag formiddag for at møde deres nye lillebror

Anmeld

26. januar 2012

MaybeBaby

hej Piger

Jeg kom lige til at sidde og læse min fødselsberetning igennem her til aften og jeg kom sådan til at grine, ja og tude og det hele.. jeg kom igennem alle følelserne igen og det har jeg virkelig haft brug for.. 

og så tænkte jeg at det måske bare er en god idé at læse den igennem engang imellem.

JEG er virkelig er glad fordi at jeg har skrevet den ned... 

hvad med jer...? har i læst jeres fødselsberetninger igennem her på det sidste? og har i ikke lyst til at dele den/dem (hvis der er flere børn) med os andre... i kan enten kopiere den ind i denne tråd og i kan også bare nøjes med at komme med et link til den.. (en god idé ville så være ikke at skrive i trådene der bliver linket til hvis man har en kommentar, men så at skrive det i denne tråd istedet)

jeg tror alle kvinder har godt af at gennemleve deres børns fødsler på en eller anden måde. især hvis man har haft en hård start på det hele eller hvis det er hårdt generelt og man kommer til at glemme hvor stort og fantastiskt det egentlig er og hvordan det egentlig var den dag man blev mor 

så kom med en fødselsberetning, eller et link..

og så gerne et billede af jeres børn fra fødsel og så til nu... 

jeg tror det er sundt at gennemleve den dag, og jeg tror det er godt at skrive det ned.. det kan give inspiration til mange kvinder der bliver mødre. jeg kan sige det sådan at havde jeg ikke været på baby.dk havde jeg nok ikke tænkt på at der overhovedet var noget der hed en fødselsberetning.... så det er jeg VIRKELIG taknemmelig for at jeg har lært og at det fik mig til at ville dele det med jer... 

god læsning.. og deling 

jeg starter selvfølgelig... 

i næste indlæg.

Her er min - ret så fjollet - FB. Men er SÅ glad for at jeg har den, dajeg ikke kan huske halvdelen nu! Den vil åbenbart ikke have siderne med, så her er linket
https://www.baby.dk/debat/136122pi1/foedselsberetninger/en-hurtig-foedsel-men-en-lang-historie--fb-af-tristan-3.aspx

Har lige haft skrevet en lang FB, som lige pludselig så bare blev væk  Men på den igen... En kort version findes i bunden af denne FB

Var sat til søndag d. 18/9, men den dag kom og gik uden nogle tegn.

Mandag d. 19 kl 6 vågnede jeg ved, at der skvulpede noget rundt imellem mine ben hver gang, jeg vendte mig. Skiftede bind og lagde mig til at sove igen, for måske var det bare noget mystisk tis?

Kl 8 vågnede jeg igen, da jeg kunne mærke, at bindet var ret vådt. Var nu ret sikker på, at den var der. Vækkede så Sten og spurgte ham sødt, om han ikke skulle ringe til lægen og høre om noget medicin til hans influenza lign. tegn, fordi så ville jeg lige ringe til FG bagefter. Aldrig har jeg set ham vågne så hurtigt op!

Sætter mig så halvt op i sengen og ringer til FG kl 8 og fortalte hvordan og hvorledes. Hun spurgte så: Kom det i små skvulp eller i en skylle?

"Nej jeg har kun mærket små skvulp... (Her rejser jeg mig så op fra sengen og PLASK)... Indtil nu! Har vist lige lavet vandskade" Det lød jo bare som en fremgang, så vi skulle snakkes ved lige før middag om, der så kom nogle veer.

Jeg kom i bad, fik hunden afsat i tilfælde af, hvad der lige skete, fik havregryn, fik ringet til min mor, hvor jeg afsluttede samtalen med: "Så jeg vil lige forsøge at sove lidt mere, når jeg har snakket med FG igen."

Kl 11.15 ringede jeg til FG og sagde, at der nu var begyndt at komme stærke mens. smerter, men absolut ikke noget, jeg var utryg ved. Jeg skulle så bare ringe engang ved en 16-17 tiden, og så kunne vi se, om der var kommet lidt mere gang i den. Eller hvis jeg nu blev utryg. Herefter lagde jeg mig ned på sofaen rigtig magelig og hyggede mig... i 2 minutter. Så skal jeg satme love dig for, at der kom veer i den der: "WHAT THE FUCK" -skala! Og oveni en kvalme, der voksede ved hver ve. Tænkte at jeg altså ikke gad at køre 45 km til Herning for så bare at få beskeden: "Ja, du er så knap nok åben. Dig sender vi hjem igen", så jeg VILLE bare holde ud til eftermiddag.

MEN kl 12.15 ringer jeg til FG igen, fordi jeg nu ikke har pause fra smerte. Det eneste, der ændrer sig, er intensiteten. Hun synes, jeg skal komme derop til tjek, og efter en køretur fra helvede, hvor jeg forbander billister og vejvæsnet, kommer vi endelig til Herning 13.15. Og jeg har nu blå mærker på indersiden af lårene, da jeg sidder med en spand imellem benene i tilfælde af opkast. Og mine veer er vel 1 1/2 - 2 min lange og de kommer med 2 minutters mellemrum lige nu.

Jeg har altid sagt, at jeg helst kun skulle have smertelindring og allerhelst ville undgå Epiduralen, men da Sten løb over på min siden af bilen for at give mig en hånd ud, greb jeg fat i ham og hvislede: "Jeg ved godt, hvad jeg tidligere har sagt, men lige så snart jeg kan, så skal jeg hardcore bedøves... Jeg skal have ALT!"

Jeg vralter så ind på hospitalet, og går forbi alle rullestolene og ser Sten gøre tegn til at tage en, men jeg nægter at sidde i sådan en... Herefter går jeg så fem skridt længere og sætter mig i en alm stol i en ve. Da den er ovre stormer jeg hen mod næste stol og har mig en ve, og så stormer jeg hen mod elevatoren, der ifølge min kæreste "er liiiige rundt om hjørnet" IKKE I VE-TEMPO, kan jeg så godt afsløre! Og pludselig drejer jeg fra den oprindelige rute og styrter hen mod endnu en stol og kigger på Sten med store øjne, der kun kan betyde: Jeg føder hernede, hvis jeg ikke får en stol med hjul! Jeg tror, jeg har set sølle ud helt bøjet sammen i stolen, mens jeg pruster endnu en ve væk, for imens Sten henter stolen, går der en kvinde forbi mig, som faktisk vender rundt og ser helt lidende ud, mens hun siger: Har du brug for hjælp? Og dér sidder jeg så midt i en ve af orkanstyrke, men får tvunget et smil frem og siger: "Der er... En... Stol... på vej!"

Mig op i stolen og endelig når vi FG (13.15), hvor jeg bliver vist ind i et rum. Her kommer søde JM Berit og undersøger mig og siger: "Ja, du er jo knap en cm åben..." () "... Men vi beholder dig lige til observation herinde, men lader bare være med at skrive dig op, da du jo ikke er i aktiv fødsel, og så kommer jeg herind igen omkring kl 15!"

ÉN FORBISTRET CM...? Nej nej nej, det kan ikke passe. Hvordan kan man have det så skidt, og så stadig have 9 cm tilbage?

Så snart JM var ude at døren begyndte jeg at smide mit tøj i et Hans og Grethe spor fra sengen til badeværelset, for jeg skulle BARE under bruseren. Derude blev det så galt, at jeg endte med at ligge hen over den store bold helt i stil med den første TDC reklame med der der "nøgne" TDC par.

Kom på en eller anden måde i mit undertøj og trøje igen og lagde mig på sengen igen, mens jeg prustede hver ve væk, men jeg havde jo bare så frygtelig ondt imellem hver ve, og tænkte at godt nok havde jeg aldrig været igennem en fødsel før, men sådan her var jeg sikker på, at en "alm." ve ikke kunne være. Jeg krævede derfor at Sten ringede efter JM igen, men han sagde: "Jamen der er kun 30 min til hun kommer igen, så hold ud." Godt, tænkte jeg, jeg holder ud... Lige indtil 2 veer efter, så fortalte jeg med store bogstaver, at den snor skulle hives i og ind kommer en ny JM, da den anden havde en tvillingefødsel. Hun spurgte lige to gange efter, hvor lang tid jeg havde ligget der (5 kvarter) for jeg var allerede 5 cm åben, og hun kunne da godt forstå, at jeg havde ondt.

Kan huske jeg tænkte: HURRAAAAA JEG SKAL BLIVE  ......... FUCK jeg skal snart føde!

Jeg spurgte efter noget smertestillende, men en hjælper var ved at fylde badekarret og det skulle nok hjælpe. Og GUD hvor var det skønt. Veerne gjorde stadig ondt, og det hjalp ikke på vestormen, men kvalmen var væk og jeg kunne igen koncentrere mig om min vejrtrækning, som jeg sådan blev rost for. Jeg har ikke boblet rundt i 20 minutter, da jeg igen igen sagde til Sten, at han skulle få fat på en eller anden, for jeg havde altså pressetrang, og var bange for at jeg jo nok kun var 6-7 cm åben, og hvad var det nu lige, jeg skulle?

Hjælperen kommer ind igen og spørger til hvordan og hvorledes pressetrangen føltes, for jeg var jo kun lige kommet i badet. Det var åbenbart den rigtige beskrivelse, for hun udbrød: Jamen jeg tror minsandten at du er en superføder. Jeg finder lige en JM

Ind kommer en ny JM (Mette) som så både havde været hende der havde undervist os i fødselsforberedelse OG OG OG har gået i klasse med min kæreste! Nå, men hun undersøger mig så og spørger igen om hvor længe det er siden med de 5 cm... En lille halv time er svaret. "Det er bare fordi du er 10 cm åben nu! Der er en lille hindekant, den fjerner jeg i næste ve"

Så det endte med, at jeg helst ville føde i vandet, nu det var så rart, men jeg kunne simpelthen ikke mærke min krop rigtigt. Hun blev ved med at sige: Du presser ikke helt rigtigt, og her får en fødende altså lyst til at gribe fat i hendes krave og råbe: SKAL VI LIGE BYTTE PLADS ET ØJEBLIK, SÅ DU KAN VISE MIG DET?!

Op på briksen med mig, og hun havde tilsyneladende på et tidspunkt sagt: "Det varer ikke så længe", men i min bobbel havde jeg intet hørt og tænkte, at her kunne jeg jo ligge til juleaften, men jeg hørte så tilgengæld, at hun sagde: "Kan godt  forstå, det gør ondt, Mette. Han fylder det hele hernede, og hvis du ikke presser rigtigt nu, så klipper jeg dig, så vi kan få ham ud"

Jeg tænkte, at jeg på ingen måde kunne overskue at blive klippet i, da det føltes som om, at jeg jo allerede var ordnet af en fjerkræssaks forneden, så da veeren kom tog Sten hans hovede helt ned til mit og sagde: "nu presser du satme! PRES PRES PRES" og I kan tro, den ikke fik for lidt. Pludselig lød der et PLASK af et vandfald, der fik alle til at flytte sig og i løbet af ingen tid, lå der pludselig denne utrolig smukke dreng på mit bryst.

Far Stens øjne var skjult af en milliard glædestårer, han slet ikke kunne få væk  Og Mor Mette var bare så satans overrasket over, at han pludselig bare var lige der, at jeg bare smilede til, kiggede på og nussede dette lille vidunder, vi har været så heldige, har valgt os som forældre.  Var ellers sikker på, at jeg ville ende med at voldtude, men var simpelthen for overvældet! Vi kiggede på hinanden og sagde: Det ér en Tristan!

Var ikke bristet, men fik tre små knuder for en form for hudafskrabning eller lign. 

Han vejede 3850 og var 54 cm lang, så 100 gram oveni, så havde han haft fuldstændig samme mål, som sin mor

Hvor er det fantastisk at være en familie og være hjemme og skrive starten på ens nye liv sammen - 1. kapitel må være denne FB

(Den korte version: Fik veer kl 12.15, ankom på FG 13.15. Åbnede mig 10 cm på godt 2 timer og efter ca 45 minutter med presseveer kom vores søn kl 16.29)

Og nu til billeder:

1: Nyfødt

2: Få dage gammel

3: Nu 4 mdr

Anmeld

28. januar 2012

Ka+Ma=Be

Ej hvor ville jeg ønske, at jeg havde en lige så detaljeret fødselsberetning som nogle af jer andre! De er bare SÅ smukke! Og får helt tåre i øjnene. ELSKER at læse dem.

Men da jeg fik planlagt kejsersnit, synes jeg ikke der var så mange detaljer at få med  Men her er den i hvert fald:

D. 25/8-11 var jeg til jordemoder, hvor hun pludselig var i tvivl, om lillemanden nu også vendte som han skulle. Derfor sendte hun mig videre til en scanning på Hvidovre hospital. Desværre kunne de bekræfte, at han lå med numsen godt nede i bækkenet.

D. 26/8-11 efter scanningen blev han forsøgt vendt, dog uden held. Det var en virkelig voldsom og ubehagelig oplevelse. Da bassen var en stor en af slagsen, mente de ikke, at det var forsvaligt, at jeg fødte selv og jeg fik derfor tid til PKS  Jeg var helt tudefærdig og slet slet ikke klar på, at jeg ikke "måtte" føde selv.

D. 30/8-11 var vi til noget informationsdag, for at høre om kejsersnit, bedøvelse og alt hvad det indebærer.

D. 5/9-11 var så dagen, hvor min "lille" basse skulle ud!  Vi kom ud på hospitalet kl 10, hvor vi blev omklædt og sat til at vente. Grundet AKS og forsinkede patienter, var der en del ventetid. Ikke godt at få at vide som fastende højgravid  Men sådan er virkeligheden bare nogle gange.
Kl. 11.30 skulle vi have været inde til kejsersnittet, men ventede stadig.
Kl. 12.15 ca kom vi endelig videre og skulle tale med en narkoselæge. Og herefter blev vi sendt ind på operationsstuen. Og HOLD DA OP en forvirring  Der var en 9-10 mennesker - læger, sygeplejersker, jordemødre og alt muligt andet. De bøvlede en del med at få stukket mig, så jeg følte mig lidt som en nålepude. Efter 3 stik i den ene hånd, lykkedes det dem at lægge venflon. De stak heldigvis kun 1 gang i den anden. Så var det lokalbedøvelse i ryggen der bøvlede, som jeg fik af 2 omgange. Og som om det ikke var nok, havde de også vrøvl med at få lagt spinalbedøvelsen 
Efter lang tids moslen rundt fik de endelig lagt bedøvelsen og lagt mig til rette og kl 13.15 blev vi forældre til den dejlige Benjamin! 

Efter kort tid vrælede han - og så vrælede jeg  Han blev en dejlig stor basse på  4330 g og 53 cm. 

Den første dag, var voldsom ambivalent - vi var blevet forældre og var lykkelige, men jeg var dårlig, dårlig, DÅRLIG! Jeg kunne ikke bevæge mig i flere timer og var derudover ufattelig træt og kastede op nonstop 

De første dage har derfor været rigtig hårde og en stor omvæltning, men det bliver bedre og bedre for hver dag!  Det er helt fantastisk at blive mor og man forstår slet ikke, hvordan man kan elske sådan et lille væsen så  højt, fra første øjekast  

( https://www.baby.dk/debat/134208pi1/foedselsberetninger/hov-jeg-har-forresten-foedt--billeder.aspx#GoToMessage)

Anmeld

28. januar 2012

EnGodMor

maria87 skriver:

Glemte lige billedernde af Rico 

Billede 1 : helt NYfødt 

billede 2: Det aller Nyeste af Rico 

Lækker bebs  Er det væggene på slagelse sygehus man kan ane`????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.