Hurtigt svar!! Kan jeg tillade mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

SaNiNa

Janni. skriver:

Jeg kan læse mig frem til at du har løst situationen. Men jeg kunne sagtens finde på at gå ned og sætte vasketøj over. 

Som du skrev: man kan ikke høre alt i en babyalarm, og jeg tjekker da ikke mit barn hver 5. min når jeg ved han sover. 

Sat på spidsen, så er man måske også en dårlig mor fordi man ikke tjekker sit barn om natten, fordi man tillader sig at sove? 

Nej du, sæt du bare vasketøj over. Skulle der ske noget, så vil det nok også ske hvis du var i et andet rum i jeres hjem. 

Jeg lader da ofte baby alarm stå i et rum, for at ordne noget i et andet rum, når han sover ude. Det kan da snildt tage 5 min, og ikke altid jeg hører alarmen med det samme, men han har altså ikke taget skade. 

Har SP's ord for at min dreng er glad og velfungerende (hun har lige været her idag) 

det er nemlig ikke alt man høre i en alarm naia kan vi næsten ikke høre græde i vores alarm.

og hun kan altså også gylpe uden man lægger mærke til det eller hører det.

Jeg ordner også de ting jeg skal i stedet for at side og vente. og værken Nicklas eller Naia har taget skade

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

gonefishing

Valle81 skriver:

Som jeg kan læse, så kommer jeg til at gå i mod strømmen her.

Jeg ville gøre det.

Jeg er mor til 3 unger og har aldrig ejet en babyalarm. Når mine sover går jeg da også ud med skrald, støvsuger osv hvor jeg ikke kan høre dem. Hvad skulle der ske, at de græder??? Jamen i det ene minut overlever de nok.

Jeg synes folk er hurtige til at flyve op, og jeg får nok høvl for min mening, men så må det være sådan:0)

Go vask:0)

Christina

Jeg vil faktisk give dig ret... hvad med dengang man ikke havde babyalarm, sad man så ved baby 24timer i døgnet? hvad hvis man boede på en gård og barnet skulle ud og sove om sommeren - ingen baby alarm.

Jeg overlevede da, på trods af mine forældre med krævende jobs, boede i en lejlighed med vaske i kælderen, fra 4 sal.  

Anmeld

8. december 2011

Laura.

trunte24 skriver:

Ej hold nu. Det gør de jo ikke. De vender jo hovedet til siden. Har aldrig hørt om babyer der er blevet kvalt i deres eget gylp.

Hvad så i gamle dage, da der ikke var alarmer og baby stod nede i haven og sov? Tror du de kunne høre hvis baby gylpede der? Eller bare om natten hvis baby sover på eget værelse? Man kan jo ikke høre gylp.

Synes måske lige det var en unødvendig ting at skrive. Det kommer jo til at lyde som om hun er en forfærdelig dårlig mor fordi hun overvejer dette!

Er altså enig her - det var helt unødvendigt at skrive. Skulle trådstarter så heller ikke kunne komme på toilettet når baby sov, i frygt for at baby skulle gylpe ? Så kan man jo ingenting...

Anmeld

8. december 2011

Diana...

Altså det er lidt sjovt at nogen af jer skrive at i dårlig nok tør efterlade dem i bilen i kort tid men gør det! Jeg synes personligt det er MEGET være at efterlade sit barn i bilen end i en lejlighed for lige at gå nede under med vasketøj! Chancen er større for der sker noget i bilen end i lejligheden! Og lige meget hvad så forlader i alle barnet! 

Jeg kunne ikke selv finde på at gå i kælderen uden en alarm men jeg ville være mere tryk for det end at forlade mit barn i en bil! 

Jeg ville anskaffe mig en babyalarm der rækker der ned så er den skid slået. 

Også tror jeg ærligt at jeg denne ene gang ville løbe der ned og skynde mig op igen. Det tager ikke 30 sek liget at sætte en vask over og du har det jo klart når du skal afsted så det jo bare lige hurtigt ind i maskinen og op igen! Men så ville jeg så også få fat i en alarm til næste gang! 

Anmeld

8. december 2011

S.Maria

Hvis du skynder dig ser jeg ikke noget problem i det. Jeg gør det selv og gjorde det også da hun var 2 måneder. Jeg havde soteret tøjet og gjort det klar så det bare lige var til at smide i vaskemaskinen og starte. Det tog 2 min, max tre min, da vores vaskehus ligger 20 skridt fra der vi bor. 

Anmeld

8. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er anonym fordi jeg er bange for nogen tænker det er total uhørt det jeg overvejer.. Er stadig nybagt mor med en lille på 2 mdr så det er sådan lige at finde ud af hvad man må og ikke må...

har en vasketid her kl 13 og den lille er faldet i søvn.. kan jeg tillademig at gå ned og sætte tøj over og lade den lille ligge alene oppe i lejligheden? Det tager 5 minutter max at sætte over...

babyalarmen kan ikke nå derned, men synes det er synd at vække hende for at tage hende med derned.. hvad siger i????

Ja selvfølgelig kan du det..du skal jo have vasket.

Det gjorde jeg da også, dengang jeg var alene med min den ældste.
Der lå vaskeriet på den anden side af gaden, så jeg smuttede lige ned af trappen og over på den anden side, og så i med vasketøjet og tilbage igen.

Og dengang havde man ikke babyalarmer

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2011

sofiell89

Anonym skriver:

hold op hvor kan i være stride!!! Jeg har da ikke taget mit valg, jeg spørger, og når i så kommer med forslag er jeg da nødt til at skrive hvorfor det ikke kan lade sig gøre! hvad skal jeg ellers gøre? lyve? Sige: "Nåh ja god idé, naboen kan bare tage den lille", selvom det ikke kan lade sig gøre? 

Men jo, kan godt se det frygtelige i at spørge efter råd som nybagt mor.

Anmeld

8. december 2011

sofiell89

Muhmi skriver:

Jeg kan godt forstå at du føler dig dømt herinde... Det synes jeg desværre der er tendens til at gøre rigtig hurtigt herinde...

Din baby er 2 mdr... Hun kan godt tåle at ligge sikkert i hendes lift i fem minutter, mens du render derned... Hvad gjorde man ikke da der ikke fandtes babyalarmer? Altså, jeg ved med sikkerhed at man ikke tog baby med alle vejne man var, heller ikke når man gik i bad...

Vil lige fortælle dig hvad MIN mor har gjort imod mig da jeg var spæd.. Hun kørte simpelthen min storebror i børnehave mens jeg trygt lå og sov videre derhjemme... Turen tog ca. 7-10 minutter og jeg er altså overlevet denne misrøgt... Hehe.. Vi kan jo ikke våge over vores små pus hele tiden, så ville vi da aldrig komme i bad eller sove selv...

Næste gang, så brug din fornuft og dit hjerte til at fortælle dig hvad der er rigtigt at gøre i sådan en situation...

Anmeld

8. december 2011

Sara.

Zette skriver:

Jeg har også forladt min datter få gange i bilen for at betale for benzin og min samvittighed har været sort  Ville aldrig forlade et barn i en lejlighed.. slet ikke et spædbarn.

Jeg synes det er værre at forlade sit barn i en autostol i bilen end det er at efterlade det i lejligheden, liggende sovende i en lift..............

Anmeld

8. december 2011

Zeus

Da Cajsa var lille, håbede jeg faktisk at hun sov når jeg skulle vaske. Det var umuligt at få både hende og vasketøj om til vaskerummet, så hvis hun var vågen, blev der bare ikke vasket.. Men  der var også letterede adgang til vaskemaskinen end du har, og jeg kunne sagtens få en tid dagen efter, eller dagen efter igen

Men ja, jeg rendte altså fra hende, og jeg oplevede ikke én gang, at hun vågnede mens jeg var væk de par min

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.