Hvilket foder til hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

Carl-Emil's mor

Chris86 skriver:

Vi har dog ikke hun, men svarer alligevel

Vi brugte Nutra Nuggets, da han havde fået det helt fra hvalp... Og deri lakseolie...
Har fået af vide at pedigree er noget rigtig skidt at gi og menneske-mad kan deres lever (mener jeg det er) ikke klare i længden, så det er vi total modstander af!
Når vi engang skal ha hund/hunde igen, så bliver det højst sandsynligt det samme foder vi kommer til at bruge..

Spændende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Hailiesmom11

Höör skriver:

Jeg spørger bare af nysgerrighed

Vi er super glade for det.. vi ville gerne fodre med noget helt uden korn til vores amstaff da han har lidt allergi..

Men der er heldigvis ikke ret mange kornprodukter i dette foder

Anmeld

5. december 2011

B&J

Höör skriver:

Men er det vigtigste ikke de bare får noget mad? Man kan vel så bare give dem madrester?

jo det er vigtigt hunden får mad men går jo heller ikke den får allergi af kornet... og hvis man går op i sin hund er det jo også dejligt den har en flot pels og ingen skæl i pelsen/hud...

og jo du kan sagtens give den madrester men husk ingen krydderrier(staves) det kan de ikke tåle og korn igen skal væk og men kogt ris og kogt kylling er godt hvis hunden har dårlig mave f.eks. og kogte kartofler er også okay.. men det er jo ikke noget de skal leve af så skal man give dem vitaminer ved siden af.. og ellers kan man jo give dem barf som jeg skrev...

Anmeld

5. december 2011

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

jo det er vigtigt hunden får mad men går jo heller ikke den får allergi af kornet... og hvis man går op i sin hund er det jo også dejligt den har en flot pels og ingen skæl i pelsen/hud...

og jo du kan sagtens give den madrester men husk ingen krydderrier(staves) det kan de ikke tåle og korn igen skal væk og men kogt ris og kogt kylling er godt hvis hunden har dårlig mave f.eks. og kogte kartofler er også okay.. men det er jo ikke noget de skal leve af så skal man give dem vitaminer ved siden af.. og ellers kan man jo give dem barf som jeg skrev...

Anmeld

5. december 2011

B&J

Höör skriver:

Anmeld

5. december 2011

malenemusen

Her fodrer vi med Kingsmoor - et ærligt produkt, hvor jeg føler jeg tør stole på deres indholdsfortegnelse. De bruger produkter fra naturen.

Vi forsøgte i starten med forskellige produkter, for at finde det rette til vores hund, og det er kun med Kingsmoor at vi opnår den mest afbalancerede hund, flot blank pels, ingen prutter og tilpas mængde afføring

Indholdet i en 12 kgs. pose:

12 kg Original hundefoderhns_original_12_kg
9,0 kg fersk kylling, som svarer til 8 kyllinger
2,9 kg ferske blandet fisk, som svarer til 11 hele sild
5,1 kg ferske ærter
4,5 kg ferske blandede rodfrugter, som svarer til 69 gulerødder

Opskriften på Original hundefoder består af kylling (kødproteinmel/fedt), majs, ris, ærter, fisk (proteinmel/olie), roetrævler, hørfrø, rapsolie, cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder, mineralstoffer (salt) samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis.

Anmeld

5. december 2011

Carl-Emil's mor

malenemusen skriver:

Her fodrer vi med Kingsmoor - et ærligt produkt, hvor jeg føler jeg tør stole på deres indholdsfortegnelse. De bruger produkter fra naturen.

Vi forsøgte i starten med forskellige produkter, for at finde det rette til vores hund, og det er kun med Kingsmoor at vi opnår den mest afbalancerede hund, flot blank pels, ingen prutter og tilpas mængde afføring

Indholdet i en 12 kgs. pose:

12 kg Original hundefoderhns_original_12_kg
9,0 kg fersk kylling, som svarer til 8 kyllinger
2,9 kg ferske blandet fisk, som svarer til 11 hele sild
5,1 kg ferske ærter
4,5 kg ferske blandede rodfrugter, som svarer til 69 gulerødder

Opskriften på Original hundefoder består af kylling (kødproteinmel/fedt), majs, ris, ærter, fisk (proteinmel/olie), roetrævler, hørfrø, rapsolie, cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder, mineralstoffer (salt) samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis.

Det lyder interessant

Anmeld

5. december 2011

Gittemor09

her får mine 2 hunde pedigree for small dogs...!! 

af den simple årsag at de er rigtig kræsne, og har prøvet rigtig mange produkter uden held..!! 

Anmeld

5. december 2011

come2

jeg fodrer med 1st choice, fordi det fungere godt til vores hund. og hun får en lækker og blød pels.

min erfaring er at hunde skider mere hvis de bl.a får pedigree, fordi de ikke optager maden godt nok. og så bryder jeg mig ikke om at pedigree's foder farver (mindes der er grøn og sådan noget) ikke yderst sundt.

Anmeld

5. december 2011

ano14316

Höör skriver:

Jamen nu er jeg ret nysgerrig for at høre hvordan I andre fodre jeres hunde hvilke produkter og hvilke tanker der ligger bag grunden til dette er jeg meget ofte læser hvordan folk går op i hvad de selv og børnene spiser så kunne da godt tænke mig at høre hvordan synet på de 4 benet er især efter det program der blev vist i tirsdags alle har ret til deres meninger og intet skal nedgøres jeg afsløre dog ikke selv hvordan jeg fodre før der er skrevet nogle indlæg

jeg har en dansk/svensk gårdhund på 11 som vi fodre med Selected gold - senior fra Maxi Zoo, Om sommeren, hvor hun er mere aktiv supplere vi med selected gold junior vådfoder...

Jeg har valgt dette fordi det har været svært at finde et senior foder der ikke er et light foder, og udfra mængden af afførring, da jeg synes at nogen produkter giver store mængder afføring.

Og så selvfølgelig prisen.. hvis jeg havde råd fodre jeg kun med Hills, synes det er et kanon foder, men det er bare for dyrt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.