Hvilket foder til hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

JJH

Vi fodrer vores blanding af rottweiler og Granddanois med Pronatura, dette gør vi af økonomiske årsager, jeg ville helst fodre med Vetcur. Vi supplerer op med det indimellem, men primær foder er Pronatura.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Louiiiise

Vores hund får precept plus sensicare, som er fuldfoder til hunde med allergi problemer. Uden hvede og majs. Malou elsker det, hun har haft problemer med for opkast. Vi brugt 7000 kr. På hende sidste år, hvor hun fik taget masser af blodprøver, skåne kost og kikkertundersøgelse. Uden at finde ud af hvad hun fejlede. Malou har ikke haft problemer med opkast efter vi har købt dette. Malou pels er lækker, hun har masser af energi, god afføring og spiser det altid med det samme  

Anmeld

5. december 2011

Frk-Lotusblomst

Höör skriver:

Jamen nu er jeg ret nysgerrig for at høre hvordan I andre fodre jeres hunde hvilke produkter og hvilke tanker der ligger bag grunden til dette er jeg meget ofte læser hvordan folk går op i hvad de selv og børnene spiser så kunne da godt tænke mig at høre hvordan synet på de 4 benet er især efter det program der blev vist i tirsdags alle har ret til deres meninger og intet skal nedgøres jeg afsløre dog ikke selv hvordan jeg fodre før der er skrevet nogle indlæg

Min hund får royal canin - Size health nutrition, medium 10-25 kg ADULT.

Der er lagt mange tanker bag. Da vi havde haft ham i 1 måned blev han meget syg og frygtelig tynd.. Han kastede op konstant, kunne ikke holde på mad og kunne ikke komme af med afføring..Vi havde ham til dyrlæge utallige gange og til sidst fastslog de en kronisk tarmsygdom.. Istedet for det hundemad vi gav ham der - hills puppy skulle vi fodre med ris,en smule af hilss hundefoderen og fiskeboller..Han blev ved med at være frygtelig tynd og jeg begyndte at få kommentarer på gaden om at jeg skulle tage at fodre min hund.. Det var hjerteskærende.. Han er en blanding mellem en puddel og belgisk griffon så han er jo af en slank race..Vi prøvede også med skånekost på et tidspunkt fordi det netop kunne være alt næringen der stoppede afføringen i at glide.. Da der var ved at komme styr på maven fik han stadig hills up to 10 months.. Men han tabte sig desværre mere og mere og dyrlægen sagde at hvis man skulle ligge ham på en skala hvor 1 var værst og 10 bedst lå han på en 3'er. Så vi fik noget puddelfoder med meget næring i.. Høj fedtprocent o.s.v og så begyndt han lige så stille at tage på.
og fik en ok vægt og så begyndt vi til agility hvorfor mængden blev sat lidt op.. Han holdte vægten.. Desværre udvidste han en meget dominerende dfærd overfor mig og en veninde hvorfor vi fik ham kastereret efter snak med dyrlæge og hundetræner havde observeret hans adfærd. SÅ lige pludselig tog han jo MEGET på af puddel foderen og vi gik derfor over til den først nævnte som vi bruger nu. Han vejer ca 11,1 kg nu så han er i den STORE ende.. Vi er desværre også stoppet med agilityen men dyrlægen vurdere ham til at ligge okay han skal bare ikke tage meget mere på, og ellers skal han jo så på skånekost. .

LAAANG forklaring. hehe

Anmeld

5. december 2011

Louiiiise

Indeholder heller ikke soya, Oksekød og Fjerkræprotein  

Anmeld

6. december 2011

Gittemor09

B&J skriver:

god ting men husk husk husk... ikke alle dyrlæger ved særlig meget om hunde foder for det er faktisk ikke en del af deres uddannelse desværre

heldigvis har min dyrlæge taget et speciel kursus indenfor hundefoder.... så er rigtig heldig der

Anmeld

6. december 2011

Gittemor09

Höör skriver:

Din dyrlæge er mekaniker den kan reparer din hund men hvad der er bedst er det de færreste derved jeg kan nu afsløre jeg arbjder med hunde og deres ernæring og derfor jeg rejste spørgsmålet B&J har givet dig de bedste råd du kan få: undgå kornprodukter, højt indhold af kød = højopageligt foder = bedre pels og bedre fungere hunde hvis jeg var dig tog jeg Pacifica det er en af dem jeg ser eksplodere i salg alle kornfri produkter kan du skifte imellem mit princip er : hvad vil din hund gøre i naturen? 1Dø af sult? 2. Gå ud på marken og spise korn? 3 nakke den første hare den kunne komme i nærheden af? se på din hunds tænder den er ikke bygget til at spise korn i Pacifica finder du 3 forskellige slags fisk hvilket vil gøre utrolig meget for din hundspels du kan lugte det er fisk der er i! Det er ikke fiskemel eller andet jeg må hudløst ærligt sige jeg er overrasket over hvordan folk fodre i forhold til hvor meget ernæring fylder i debatterne herinde

min dyrlæge har også taget mange kurser og uddannelser indenfor foder... så hun kan ikke kun reperere min hund  

men tak for dit svar, det er er bestemt noget jeg vil tage med...!! 

Anmeld

6. december 2011

B&J

Gittemor09 skriver:

heldigvis har min dyrlæge taget et speciel kursus indenfor hundefoder.... så er rigtig heldig der

det er du

Anmeld

7. december 2011

benzon

Höör skriver:

Jamen nu er jeg ret nysgerrig for at høre hvordan I andre fodre jeres hunde hvilke produkter og hvilke tanker der ligger bag grunden til dette er jeg meget ofte læser hvordan folk går op i hvad de selv og børnene spiser så kunne da godt tænke mig at høre hvordan synet på de 4 benet er især efter det program der blev vist i tirsdags alle har ret til deres meninger og intet skal nedgøres jeg afsløre dog ikke selv hvordan jeg fodre før der er skrevet nogle indlæg

min hund har prøvet meget fodet og lige nu er det billige foder man kan får i løveberg men han køre godt på det også får han os oksepulver fordi han har svært at tage på men jeg tror jeg går tilbage til det som jeg var på før er i sådan en grøn pose og man kan bestille de på zooplus.de det er jeg glad for . men hvis de hund har svært ved at tage på ville jeg ville du skal købe oksepulver til at putte oven på maden

er det er en am bulldog dejlig race

Anmeld

7. december 2011

twinny

BARF... før var det olivers eller lign... Nu er det BARF både til hunde og kat..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.