Höör skriver:
Jamen nu er jeg ret nysgerrig for at høre hvordan I andre fodre jeres hunde
hvilke produkter og hvilke tanker der ligger bag
grunden til dette er jeg meget ofte læser hvordan folk går op i hvad de selv og børnene spiser så kunne da godt tænke mig at høre hvordan synet på de 4 benet er især efter det program der blev vist i tirsdags
alle har ret til deres meninger og intet skal nedgøres
jeg afsløre dog ikke selv hvordan jeg fodre før der er skrevet nogle indlæg 
Min hund får royal canin - Size health nutrition, medium 10-25 kg ADULT.
Der er lagt mange tanker bag. Da vi havde haft ham i 1 måned blev han meget syg og frygtelig tynd.. Han kastede op konstant, kunne ikke holde på mad og kunne ikke komme af med afføring..Vi havde ham til dyrlæge utallige gange og til sidst fastslog de en kronisk tarmsygdom.. Istedet for det hundemad vi gav ham der - hills puppy skulle vi fodre med ris,en smule af hilss hundefoderen og fiskeboller..Han blev ved med at være frygtelig tynd og jeg begyndte at få kommentarer på gaden om at jeg skulle tage at fodre min hund..

Det var hjerteskærende.. Han er en blanding mellem en puddel og belgisk griffon så han er jo af en slank race..Vi prøvede også med skånekost på et tidspunkt fordi det netop kunne være alt næringen der stoppede afføringen i at glide.. Da der var ved at komme styr på maven fik han stadig hills up to 10 months.. Men han tabte sig desværre mere og mere og dyrlægen sagde at hvis man skulle ligge ham på en skala hvor 1 var værst og 10 bedst lå han på en 3'er.

Så vi fik noget puddelfoder med meget næring i.. Høj fedtprocent o.s.v og så begyndt han lige så stille at tage på.
og fik en ok vægt og så begyndt vi til agility hvorfor mængden blev sat lidt op.. Han holdte vægten.. Desværre udvidste han en meget dominerende dfærd overfor mig og en veninde hvorfor vi fik ham kastereret efter snak med dyrlæge og hundetræner havde observeret hans adfærd. SÅ lige pludselig tog han jo MEGET på af puddel foderen og vi gik derfor over til den først nævnte som vi bruger nu.

Han vejer ca 11,1 kg nu så han er i den STORE ende.. Vi er desværre også stoppet med agilityen men dyrlægen vurdere ham til at ligge okay han skal bare ikke tage meget mere på, og ellers skal han jo så på skånekost.

.

LAAANG forklaring. hehe
Anmeld