Anonym skriver:
Jeg er selv mor til et aktivt barn. Mit barn sov heller ikke før efter 24 hvis det sov 3-4 timer til middag,og det var på trods af god anbefalet stimulering af spèn. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan det er. Søvn er vigtig. Hvis barnet får det om dagen-men ikke om natten,så er vi jo lige vidt. Mindre søvn om dagen. Mere om natten. Der er en forældre der skal hænge sammen og i skole (enlig mor) Hun kan ikke hænge sammen når hun skal være aktiv på skolen,handle,hente barn,lave mad,spise,stimulere til kl 24,putte og derefter lave lektier og nå at koble af. Det hænger slet ikke sammen,og alt dette vil kunne ordnes ved at vække ham efter 1½ time ca. Jeg har aldrig hørt at man ikke må vække et barn der sover. tværdimod. En rytme er vigtig for at skabe den rette søvn. Det er hvad jeg har lært,og det virkede..
Dejligt at læse andres erfarringer 
hej
jeg er selv dp'er og vil sige at det er så absolut for børnenes skyld vi tit lader børnene sove så længe de kan inden for rimelighedens grænser selvfølgelig, ingen af mine børn sover mere en 2½ 3 timer og beder forældrene om at jeg vækker dem så gør jeg det men ikke før efter 2 timer.
jeg tænker på om hendes dp'er måske skal ligge barnet ud noget før så h*n ikke sover hele eftermiddagen. og så lade barnet sove 2 timer feks fra 12-14, så er der jo en del timer til kl 20 hvis det er der man ønsker at putte til natten
og ja nu kender jeg jo hverken mor eller barn og er ikke ude på at dømme nogen men det kan jo være hun skal være lidt mere konsekvent overfor barnet når det skal sove..
det er are mine tanker omkring emnet
knus her fra 
Anmeld