Børn i DP må ikke vækkes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

mariamiss6

Anonym skriver:

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sent hver aften fordi barnet 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

http://www.e-pages.dk/foa/188/6

Her en artikel fra fagbladet FOA, som forklarer hvorfor flere institutioner nu har ingen-vækning-regler...

Prøv at tjekke boksen med hvor meget søvn et barn egentlig har brug for i en given alder, og regn på om det passer med den søvn dit barn får

Men, ellers, så forlang at barnet skal lægges som det første i rækken. Eller at han/hun kun må sove til et vidst tidspunkt...

Kan du ikke få trumfet noget igennem, så kontakt dagplepædagogen, og bed om et møde, hvis hun foreløbig støtter helt op om dp'erens beslutning....

Det er ret essentielt faktisk, at små børn får lov at sove det de har brug for (til de selv vågner), men det er lige så essentielt, at man passer deres rytme ind, så alle soveperioder er hensigtsmæssige for både barn og familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

SussieThyssen

mariamiss6 skriver:

http://www.e-pages.dk/foa/188/6

Her en artikel fra fagbladet FOA, som forklarer hvorfor flere institutioner nu har ingen-vækning-regler...

Prøv at tjekke boksen med hvor meget søvn et barn egentlig har brug for i en given alder, og regn på om det passer med den søvn dit barn får

Men, ellers, så forlang at barnet skal lægges som det første i rækken. Eller at han/hun kun må sove til et vidst tidspunkt...

Kan du ikke få trumfet noget igennem, så kontakt dagplepædagogen, og bed om et møde, hvis hun foreløbig støtter helt op om dp'erens beslutning....

Det er ret essentielt faktisk, at små børn får lov at sove det de har brug for (til de selv vågner), men det er lige så essentielt, at man passer deres rytme ind, så alle soveperioder er hensigtsmæssige for både barn og familie.

Øhh har du ikke quotet den forkerte

Anmeld

1. december 2011

mariamiss6

SussieThyssen skriver:

Øhh har du ikke quotet den forkerte

Neeeeej det varda heeelt bestemt DIN baby jeg snakker for Sussie Hehe, jow, jeg opdagededet bagefter, og citerede så TS også

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

mariamiss6 skriver:

Neeeeej det varda heeelt bestemt DIN baby jeg snakker for Sussie Hehe, jow, jeg opdagededet bagefter, og citerede så TS også

Hehe

Anmeld

1. december 2011

Mama3

Anonym skriver:

Jeg er selv mor til et aktivt barn. Mit barn sov heller ikke før efter 24 hvis det sov 3-4 timer til middag,og det var på trods af god anbefalet stimulering af spèn. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan det er. Søvn er vigtig. Hvis barnet får det om dagen-men ikke om natten,så er vi jo lige vidt. Mindre søvn om dagen. Mere om natten. Der er en forældre der skal hænge sammen og i skole (enlig mor) Hun kan ikke hænge sammen når hun skal være aktiv på skolen,handle,hente barn,lave mad,spise,stimulere til kl 24,putte og derefter lave lektier og nå at koble af. Det hænger slet ikke sammen,og alt dette vil kunne ordnes ved at vække ham efter 1½ time ca. Jeg har aldrig hørt at man ikke må vække et barn der sover. tværdimod. En rytme er vigtig for at skabe den rette søvn. Det er hvad jeg har lært,og det virkede..

Dejligt at læse andres erfarringer 

hej

jeg er selv dp'er og vil sige at det er så absolut for børnenes skyld vi tit lader børnene sove så længe de kan inden for rimelighedens grænser selvfølgelig, ingen af mine børn sover mere en 2½ 3 timer og beder forældrene om at jeg vækker dem så gør jeg det men ikke før efter 2 timer.

jeg tænker på om hendes dp'er måske skal ligge barnet ud noget før så h*n ikke sover hele eftermiddagen. og så lade barnet sove 2 timer feks fra 12-14, så er der jo en del timer til kl 20 hvis det er der man ønsker at putte til natten

og ja nu kender jeg jo hverken mor eller barn og er ikke ude på at dømme nogen men det kan jo være hun skal være lidt mere konsekvent overfor barnet når det skal sove..

det er are mine tanker omkring emnet

knus her fra

Anmeld

1. december 2011

Kay

det må vi heller ikke i den vuggestue jeg arbejder i.... sådan er det mange stæder....

Anmeld

2. december 2011

Anonym trådstarter

Hvis det er sådan det er blevet og det ikke er muligt at få et godt samarbejde hvor rytmen fungere for både barn og resten af familien så har vi besluttet at fravælge VS og DP når vores datter bliver født.      

Det var da noget ærgeligt noget at læse. Sådan var det ikke da vi fik den første..

Anmeld

2. december 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

Det må de gerne hos os!

Anmeld

2. december 2011

K&S

Anonym skriver:

Hvis det er sådan det er blevet og det ikke er muligt at få et godt samarbejde hvor rytmen fungere for både barn og resten af familien så har vi besluttet at fravælge VS og DP når vores datter bliver født.      

Det var da noget ærgeligt noget at læse. Sådan var det ikke da vi fik den første..

Jeg tror, det er meget forskellig fra sted til sted - vores DP vækker også de "store" børn efter 1½-2 timer

Jeg tror også, at de fleste er lydhøre overfor, hvis man som forældre fortæller, at det slet ikke fungerer derhjemme, hvis barnet sover så længe til middag.

Vi har ikke selv oplevet problematikken med Anton på 16 måneder - der er vi kun glade, hvis han sover mere en 1 time til middag

Anmeld

2. december 2011

louisevl

Anonym skriver:

Barnet er 15 mdr men er meget aktiv og sover først ved 24 tiden hvis det sover så mange timer til middag. Hun siger hun har talt med dem om de x antal sove timer,men at det er en regl der bliver overholdt da søvn er meget vigtig for deres udvikling. Det forstår jeg bare ikke. Hvis rytmen bliver ødelagt af at være i DP,så hænger intet jo sammen for familien?

Synes hun igen skal bede dagplejemoren om at vække hende. Det dur jo ikke hun er vågen så længe om aftenen...Er det alle dagplejerne der har den regel eller kun hende? Min mor er dagplejer og hvis nogle forældre siger deres barn skal vækkes, så vækker hun da barnet. Hun har da også haft børn der inden de skulle i børnehave, som slet ikke sov til middag...Synes det lyder lidt mærkeligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.