Børn i DP må ikke vækkes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Barnet er 15 mdr men er meget aktiv og sover først ved 24 tiden hvis det sover så mange timer til middag. Hun siger hun har talt med dem om de x antal sove timer,men at det er en regl der bliver overholdt da søvn er meget vigtig for deres udvikling. Det forstår jeg bare ikke. Hvis rytmen bliver ødelagt af at være i DP,så hænger intet jo sammen for familien?

Jeg ville personligt aldrig vække en lille en på 15 måneder - der er jo en grund til at h*n sover så meget

Altså det er ikke ment som kritik - men måske skal der bare mere aktivitet til, når de kommer hjem, for at gøre "junior" træt til sengetid? (jeg ved jo selvfølgelig ikke hvad de normalt laver)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Anonym trådstarter

Jeg er selv mor til et aktivt barn. Mit barn sov heller ikke før efter 24 hvis det sov 3-4 timer til middag,og det var på trods af god anbefalet stimulering af spèn. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan det er. Søvn er vigtig. Hvis barnet får det om dagen-men ikke om natten,så er vi jo lige vidt. Mindre søvn om dagen. Mere om natten. Der er en forældre der skal hænge sammen og i skole (enlig mor) Hun kan ikke hænge sammen når hun skal være aktiv på skolen,handle,hente barn,lave mad,spise,stimulere til kl 24,putte og derefter lave lektier og nå at koble af. Det hænger slet ikke sammen,og alt dette vil kunne ordnes ved at vække ham efter 1½ time ca. Jeg har aldrig hørt at man ikke må vække et barn der sover. tværdimod. En rytme er vigtig for at skabe den rette søvn. Det er hvad jeg har lært,og det virkede..

Dejligt at læse andres erfarringer 

Anmeld

30. november 2011

Kvist

Anonym skriver:

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

Hos Alberts dagplejemor bliver de ældste også vækket, så deres rytme ikke ryger.. De små for dog lov at sove så længe de kan..

Anmeld

30. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Jeg er selv mor til et aktivt barn. Mit barn sov heller ikke før efter 24 hvis det sov 3-4 timer til middag,og det var på trods af god anbefalet stimulering af spèn. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan det er. Søvn er vigtig. Hvis barnet får det om dagen-men ikke om natten,så er vi jo lige vidt. Mindre søvn om dagen. Mere om natten. Der er en forældre der skal hænge sammen og i skole (enlig mor) Hun kan ikke hænge sammen når hun skal være aktiv på skolen,handle,hente barn,lave mad,spise,stimulere til kl 24,putte og derefter lave lektier og nå at koble af. Det hænger slet ikke sammen,og alt dette vil kunne ordnes ved at vække ham efter 1½ time ca. Jeg har aldrig hørt at man ikke må vække et barn der sover. tværdimod. En rytme er vigtig for at skabe den rette søvn. Det er hvad jeg har lært,og det virkede..

Dejligt at læse andres erfarringer 

helt enig...!

Børnene ved, at de skal sove, vi som forældre sætter rammerne for deres søvn

Anmeld

30. november 2011

AndreasMor84

Hmm nu er det jo bevist at søvn avler søvn hos små børn og det er noget vi har arbejdet meget med på mit arbejde. Mange af forældrene forlangte også at vi tog deres barn op efter 2 timer men det var lidt imod vores etiske 'regler' da vi jo ved, at søvn avler søvn og er vigtig for hjernens udvikling og barnets almene velbefindende;-)
Jeg indrømmer gerne at der engang på en anden arbejdsplads blev lavet et forsøg som netop beviste at timeantallet overhovedet ikke havde nogen indflydelse på, hvornår barnet blev træt.

Anmeld

30. november 2011

lilledittemor

AndreasMor2011 skriver:

Hmm nu er det jo bevist at søvn avler søvn hos små børn og det er noget vi har arbejdet meget med på mit arbejde. Mange af forældrene forlangte også at vi tog deres barn op efter 2 timer men det var lidt imod vores etiske 'regler' da vi jo ved, at søvn avler søvn og er vigtig for hjernens udvikling og barnets almene velbefindende;-)
Jeg indrømmer gerne at der engang på en anden arbejdsplads blev lavet et forsøg som netop beviste at timeantallet overhovedet ikke havde nogen indflydelse på, hvornår barnet blev træt.

Anmeld

30. november 2011

K&S

AndreasMor2011 skriver:

Der er jeg uenig, da jeg har en søn, der er meget påvirkelig af, hvor længe han sover til middag.

Fx. - i går sov han kun 45 min. til middag i DP og han kunne derfor ikke holde sig vågen til længere end klokken 18 - der sov han tungt.

I dag har han sovet 2½ time til middag i DP og var frisk indtil 19.30 (som er han "normale" sengetid).

Anmeld

30. november 2011

AndreasMor84

K&S skriver:

Der er jeg uenig, da jeg har en søn, der er meget påvirkelig af, hvor længe han sover til middag.

Fx. - i går sov han kun 45 min. til middag i DP og han kunne derfor ikke holde sig vågen til længere end klokken 18 - der sov han tungt.

I dag har han sovet 2½ time til middag i DP og var frisk indtil 19.30 (som er han "normale" sengetid).

Ja ja det er jo selvfølgelig individuelt men jeg har arbejdet med rigtig mange børn hvor det modsatte var gældende ;-)

Anmeld

30. november 2011

Benjamins'mor

Det samme sagde min DP, fordi jeg var træt af at Benjamin først sov kl. 23 om aftenen fordi jeg skulle op 04.30 og hun sagde ''Jeg kan ikke gøre noget, man må ikke vække børn''.

Anmeld

30. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

I min datters vs vækker de heller ikke børnene. De må sove lige så længe, at de kan. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man ikke vækker børn, da de udvikler sig mens, at de sover. Vi fik en pjece omkring det, da de lavede det om. Jeg kan desværre ikke lige finde den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.