Børn i DP må ikke vækkes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.176 visninger
56 svar
0 synes godt om
30. november 2011

Anonym trådstarter

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

Det lyder da vildt underligt..tror du ikke bare at DP'en bruger det som en dårlig undskyldning?? Ja man tænker jo sit.
Helt ærligt..når børn nærmer sig BH-tiden så begynder man jo at trappe dem ud af middagssøvnen, og det gør man jo netop ved at vække dem, så jeg synes da, det lyder som en ugle, den DP har fundet på

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2011

Tona

Anonym skriver:

Nogle med erfarringer?

Amandas dp mor vækker Amanda når hun har sovet det antal timer vi har aftalt sådan at hun ikke får hele sin døgnrytme ødelagt. Det kunne være din venindes dp-mor var enten doven og syntes at sovende børn er nemme børn, eller modstander af at vække børn fordi hun er imod at styre deres søvn. I alt fald er jeg rigtig sikker på at det ikke passer at hun ikke MÅ vække dem

Anmeld

30. november 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Nogle med erfarringer?

Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er - men i de institutioner jeg har været i, der vækker man helst heller ikke børnene.

Søvn er jo vigtigt for deres udvikling

Anmeld

30. november 2011

Sara.

Anonym skriver:

Nogle med erfarringer?

Det er lidt forskelligt efter hvor jeg har været i praktik eller arbejdet hvordan reglerne har været oomkring det....

Nogle steder vil de ikke vække da det er når barnet sover at deres hjerne udvikles....

Andre steder vil de ikke vække da de mener barnet har brug for søvnen

Andre steder igen vækker de alle børnene kl 14 fordi det ellers ikke kan lade sig gøre med normeringen...

MEN alle steder har været lydhøre overfor forældrene. Det dur jo ikke at børnene ikke vil sove om aftenen..... Men kan være din veninde skal være lidt bestemt og sige at det bare ikke fungere?

Anmeld

30. november 2011

Tona

SussieThyssen skriver:

Det lyder da vildt underligt..tror du ikke bare at DP'en bruger det som en dårlig undskyldning?? Ja man tænker jo sit.
Helt ærligt..når børn nærmer sig BH-tiden så begynder man jo at trappe dem ud af middagssøvnen, og det gør man jo netop ved at vække dem, så jeg synes da, det lyder som en ugle, den DP har fundet på

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2011

lilledittemor

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Hmmm.. jeg har aldrig oplevet at man "trapper dem ud" at deres søvn.. De institutioner jeg har været i, der har de fået lov til at sove alt hvad de kunne, hvis de havde brug for det - ellers skulle de bare ligge og hvile sig

Anmeld

30. november 2011

Anonym trådstarter

Barnet er 15 mdr men er meget aktiv og sover først ved 24 tiden hvis det sover så mange timer til middag. Hun siger hun har talt med dem om de x antal sove timer,men at det er en regl der bliver overholdt da søvn er meget vigtig for deres udvikling. Det forstår jeg bare ikke. Hvis rytmen bliver ødelagt af at være i DP,så hænger intet jo sammen for familien?

Anmeld

30. november 2011

Isabeau

Det beder jeg godt nok min DP om at gøre hvis min datter sover længere end 1,5 time - ellers ved hun jeg henter hende kl. 15.00, så vækker hun hende.

Ellers sover Stella oz først ved 21-22 tiden og det er alt alt for sent, for en 2 årig, syns jeg...

Anmeld

30. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Barnet er 15 mdr men er meget aktiv og sover først ved 24 tiden hvis det sover så mange timer til middag. Hun siger hun har talt med dem om de x antal sove timer,men at det er en regl der bliver overholdt da søvn er meget vigtig for deres udvikling. Det forstår jeg bare ikke. Hvis rytmen bliver ødelagt af at være i DP,så hænger intet jo sammen for familien?

Jeg synes, din veninde skal tage kontakt til dagplejekontoret/pædagogen og høre ad mht. reglerne omkring sovetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.