Børn i DP må ikke vækkes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Anonym trådstarter

Børn er forskellige og forældrene kender deres børn bedst. Uden en rytme hvor forældrene også kan hænge sammen så falder korthuset jo sammen. Alternativet er at hun kvitter skolen,går på kh og sover mens barnet er i dp for at kunne være vågen til 24. Det giver ingen mening 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

K&S

Anonym skriver:

Børn er forskellige og forældrene kender deres børn bedst. Uden en rytme hvor forældrene også kan hænge sammen så falder korthuset jo sammen. Alternativet er at hun kvitter skolen,går på kh og sover mens barnet er i dp for at kunne være vågen til 24. Det giver ingen mening 

HELT ENIG...!

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

Ditte_Marie skriver:

Hmmm.. jeg har aldrig oplevet at man "trapper dem ud" at deres søvn.. De institutioner jeg har været i, der har de fået lov til at sove alt hvad de kunne, hvis de havde brug for det - ellers skulle de bare ligge og hvile sig

Det har jeg så..det gør de mange steder.

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

lærkes_mor skriver:

Men børn har jo brug for søvn og nogen har bare brug for meget søvn...
Vi kan jo ikke vide det når vi ikke kender dagplejeren eller børnene!

og selvom større børn trappes ud så har små børn jo stadig behovet.

Synes det er lidt hurtigt at blive negativ og tro det bare er noget dagplejeren finder på for hendes eget bedste... de fleste pædagoger i vuggestuer og dagpleje mødre jeg kender vil altså det bedste for børnene...

Jo men som andre siger, så er de jo også lydhøre..og nogle børn kan bare ikke sove om natten, hvis de får lov til at sove for længe om dagen.

Anmeld

30. november 2011

Sara.

SussieThyssen skriver:

Jo men som andre siger, så er de jo også lydhøre..og nogle børn kan bare ikke sove om natten, hvis de får lov til at sove for længe om dagen.

Helt bestemt.... Synes bare det var lidt hurtigt at sige at det nok bare var noget dagplejeren lige synes...

Anmeld

30. november 2011

Sara.

Anonym skriver:

Men er det så til barnets eller moderens bedste? ej, det ved jeg godt er at sætte det lidt på spidsen...

Synes dagplejemoderen og barnets mor må finde ud af det sammen hvad der fungere bedst... og selvfølgelig skal dagplejemodern høre hvad der bliver fortalt... at barnet først sover kl 24 holder jo ikke!

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

lærkes_mor skriver:

Helt bestemt.... Synes bare det var lidt hurtigt at sige at det nok bare var noget dagplejeren lige synes...

Nu kan jeg jo kun forholde mig til den andenhåndshistorie jeg få, og ud fra det, så lyder det sådan..og jeg har kendt DP'ere der vitterligt ikke gad samarbejde med forældrene netop omkring dette punkt, fordi de jo så ikke fik fred for børnene , når de ikke sov så meget.

Anmeld

30. november 2011

Røverdatter

Anonym skriver:

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

Der hvor jeg netop har arbejdet vækker man ikke børnene i deres søvn, med mindre det er et ønske fra forældrene, netop fordi søvnen er vigtig for barnet. Så jeg synes hun skal snakke med dp'en om det.. Så kan det være de kan komme frem til fælles løsning

Anmeld

30. november 2011

Sara.

SussieThyssen skriver:

Nu kan jeg jo kun forholde mig til den andenhåndshistorie jeg få, og ud fra det, så lyder det sådan..og jeg har kendt DP'ere der vitterligt ikke gad samarbejde med forældrene netop omkring dette punkt, fordi de jo så ikke fik fred for børnene , når de ikke sov så meget.

Så er det jo din forforståelse omkring dette der spiller ind?

Jeg har ikke kendt nogen der ikke gad vække bae for at få den pause... Så er det jo klart vi ser forskelligt på det...

Jeg kan også bare bedst li at tro på det bedste hvis jeg ikke ved andet...

Men vi er jo enige i at barnet skal vækkes hvis det er søvnen der får barnet til at sove så sent.

Anmeld

1. december 2011

mariamiss6

SussieThyssen skriver:

Det lyder da vildt underligt..tror du ikke bare at DP'en bruger det som en dårlig undskyldning?? Ja man tænker jo sit.
Helt ærligt..når børn nærmer sig BH-tiden så begynder man jo at trappe dem ud af middagssøvnen, og det gør man jo netop ved at vække dem, så jeg synes da, det lyder som en ugle, den DP har fundet på

Kærligst
Sussie

http://www.e-pages.dk/foa/188/6

Her en artikel fra fagbladet FOA, som forklarer hvorfor flere institutioner nu har ingen-vækning-regler...

Prøv at tjekke boksen med hvor meget søvn et barn egentlig har brug for i en given alder, og regn på om det passer med den søvn dit barn får

Men, ellers, så forlang at barnet skal lægges som det første i rækken. Eller at han/hun kun må sove til et vidst tidspunkt...

Kan du ikke få trumfet noget igennem, så kontakt dagplepædagogen, og bed om et møde, hvis hun foreløbig støtter helt op om dp'erens beslutning....

Det er ret essentielt faktisk, at små børn får lov at sove det de har brug for (til de selv vågner), men det er lige så essentielt, at man passer deres rytme ind, så alle soveperioder er hensigtsmæssige for både barn og familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.