Vi har helst ikke vækket Elias når han sov, hvis ikke det var for lægebesøg eller sp i sin tid.
Det forventede vi heller ikke vores DP-mor gjorde da han startede. Han skulle bare have lov til at sove og det meldte vi ud og hun respekterede det og fulgte det indtil han fyldte et år vil jeg tro hvor det også var helt fint for os..
Jeg har ikke rigtig fulgt op på siden da han så gik fra to lure til een og jeg antog at hun vækkede dem så det passede ind med hendes lukketid, forældrenes afhentning af poderne og familiernes rytme hver især.
Jeg ville være blevet meget vred hvis hun havde valgt at vække ham. Men dit er jo helt i den anden boldgade.
Kontakt din dp-kontakt i kommunen, der er tilknyttet din og spørg ind til reglerne etc for området eller om det er op til den enkelte dp.
Vi har aldrig bøvlet med Elias' soverytme.. uanset hvor mange timer han sov - han kunne i ny og næ komme op på 5 timer i sin barnevogn herhjemme. Lige nok til at mor og far indimellem blev lidt.. ej nu må han gerne vågne, tror du han trækker vejret... etc. især i begyndelsen - og var ude at kigge til ham hver halve time når der var gået to-tre timer.. og så lå han ellers bare der og boblede. Selv nu får han lov til at sove som det passer ham, heldigvis er vi så priviligerede at han kan bruges som vækkeur og både mand og jeg er på arbejde og studiet til tiden - fin deal med ham vores sønnike 
Anmeld