Anonym skriver:
Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.
Nogle med erfarringer?
Nu er jeg ikke dagplejer, men mit barn er i dp

Jeg har aldrig hørt om at de ikke må vække børnene.. Min pige sov formiddagslur førhen og det var fra ca 8-9 (kl 9 blev hun vækket af dp for der skulle hun ind og spise med de andre børn)
Min pige var i dag i gæstepleje da min dp har ferie og denne dp nævnte faktisk at et af hendes børn bliver vækket efter max 2 timers middagslur, da hun ellers ikke kan falde i søvn om aftenen..

Jeg sagde at mit barn ikke skal vækkes pga hun sover dårligt om natten og sagtens kan falde i søvn kl 19 selvom hun sover 3 timer middag..
Så jeg tror da bare man skal sige det til dp, det jo ikke dps barn, og desuden har dp ingen pause hvis det er det hun tror....

Min dppædagog sagde nemlig inden vi startede i dp at mange dp tror de har "pause fra fx 12-14" da børnene normalt sover der, men det er ikke pause, for hvis et barn ikke sover eller noget SKAL de være på og ikke tvinge barnet.. Håber det giver mening

Jeg ville bestemt sige det til dp at søvnen ikke hænger sammen og at hun gerne må prøve at vække barnet
Anmeld