Børn i DP må ikke vækkes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Sara.

SussieThyssen skriver:

Det lyder da vildt underligt..tror du ikke bare at DP'en bruger det som en dårlig undskyldning?? Ja man tænker jo sit.
Helt ærligt..når børn nærmer sig BH-tiden så begynder man jo at trappe dem ud af middagssøvnen, og det gør man jo netop ved at vække dem, så jeg synes da, det lyder som en ugle, den DP har fundet på

Kærligst
Sussie

Men børn har jo brug for søvn og nogen har bare brug for meget søvn...
Vi kan jo ikke vide det når vi ikke kender dagplejeren eller børnene!

og selvom større børn trappes ud så har små børn jo stadig behovet.

Synes det er lidt hurtigt at blive negativ og tro det bare er noget dagplejeren finder på for hendes eget bedste... de fleste pædagoger i vuggestuer og dagpleje mødre jeg kender vil altså det bedste for børnene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Sara.

Ditte_Marie skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammelt barnet er - men i de institutioner jeg har været i, der vækker man helst heller ikke børnene.

Søvn er jo vigtigt for deres udvikling

sådan har det også været de fleste steder jeg har været..

Anmeld

30. november 2011

mor til lille emma

Anonym skriver:

Har lige talt med min veninde. Hun fortalte at hendes barn sover sent hver aften fordi barnet sover 3-4 TIMER i DPèn/GæsteDPèn. Jeg spurgte hvorfor hun ikke sagde til DPèn at barnet skulle vækkes da deres rytme ryger af sporet,hvortil hun svarrede at hun har fået afvide at DPmoderen ikke må vække et sovene barn.

Nogle med erfarringer?

Nu er jeg ikke dagplejer, men mit barn er i dp Jeg har aldrig hørt om at de ikke må vække børnene.. Min pige sov formiddagslur førhen og det var fra ca 8-9 (kl 9 blev hun vækket af dp for der skulle hun ind og spise med de andre børn)

Min pige var i dag i gæstepleje da min dp har ferie og denne dp nævnte faktisk at et af hendes børn bliver vækket efter max 2 timers middagslur, da hun ellers ikke kan falde i søvn om aftenen..

Jeg sagde at mit barn ikke skal vækkes pga hun sover dårligt om natten og sagtens kan falde i søvn kl 19 selvom hun sover 3 timer middag..

Så jeg tror da bare man skal sige det til dp, det jo ikke dps barn, og desuden har dp ingen pause hvis det er det hun tror.... Min dppædagog sagde nemlig inden vi startede i dp at mange dp tror de har "pause fra fx 12-14" da børnene normalt sover der, men det er ikke pause, for hvis et barn ikke sover eller noget SKAL de være på og ikke tvinge barnet.. Håber det giver mening

Jeg ville bestemt sige det til dp at søvnen ikke hænger sammen og at hun gerne må prøve at vække barnet

Anmeld

30. november 2011

lilledittemor

lærkes_mor skriver:

sådan har det også været de fleste steder jeg har været..

Personligt synes jeg også at de skal have lov til at sove - hvis der er mulighed for det specielt hvis det er de små...

Anmeld

30. november 2011

FruStolpe

Jeg synes også det lyder underligt at hun ikke MÅ vække dem.

Men når det er sagt, så er det i mine øjene helt forkert at tage søvnen fra et 15måneder gammel barn...

De udvikler sig når de sover og de sover fordi de har brug for det. Så ja, jeg forstår altså ingen af parterne her

Carina

Anmeld

30. november 2011

Sara.

K&S skriver:

Jeg synes, din veninde skal tage kontakt til dagplejekontoret/pædagogen og høre ad mht. reglerne omkring sovetid

Ja det tænker jeg også er en god ide....

Anmeld

30. november 2011

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Barnet er 15 mdr men er meget aktiv og sover først ved 24 tiden hvis det sover så mange timer til middag. Hun siger hun har talt med dem om de x antal sove timer,men at det er en regl der bliver overholdt da søvn er meget vigtig for deres udvikling. Det forstår jeg bare ikke. Hvis rytmen bliver ødelagt af at være i DP,så hænger intet jo sammen for familien?

Nu ved jeg ikke så meget om det da min endnu ikke er i dp, men det kan da godt ske at det er sundt for barnet osv osv, MEN hun kan ikke bestemme over barnet heller, så når moderen siger hun skal vækkes ja så skal hun gå ud og vække barnet, de har jo lavet en rytme derhjemme og den bliver ødelagt pga dp. og så er det altså også¨træls først at gå i seng så sent...

Anmeld

30. november 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar,jeg vil prøve at vise dem til hende

Anmeld

30. november 2011

Leneur

Jeg får nu min dp til at vække Silje efter 2 timer, da jeg ikke ville kunne få hende til at sove ellers. Tror at de første 3 dage var et mareridt med en træt pige om eftermiddagen men så havde hun vænnet sig til det og vågner nu selv efter de 2 timer. Det ved jeg for i weekenden synes jeg jo det er fint nok at sove alt det hun vil men det gør hun yderst sjældent. Silje har nu aldrig sovet særligt meget og jeg fik endda for puklen for det af en i mødregruppen netop fordi deres hjerner udvikler sig når de sover men Silje er absolut ikke tabt bag af en vogn.

Anmeld

30. november 2011

Anonym trådstarter

Hun vil ikke fratage barnets søvn. Bare minimere den da deres rytme bliver ødelagt af de 3-4 timers søvn hvor DPen ikke vil vække barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.