aaaaaargh svigermor ! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Dianaaa

MinNoah skriver:

Kan sagtens følge dig!

Det er som om at når man får børn så har alle en mening omkring alt... og det kan bare være SÅ belastende når man ved man selv kender sit barn bedst! Så selvfølgelig skal barnet sove og ikke underholdes af svigermor....

De bedsteforældre er uundværlige men samtidig irriterende

vi er enige  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Dianaaa

Laura. skriver:

Det synes jeg efterhånden at rigtig mange er, mht. svigermødre. Heldigvis har jeg en dejlig svigermor, så jeg har ikke haft noget at brokke mig over, og det skal der nu også en del til..

åh gud

jeg er også glad nok for min svigermor hun har gjort meget for os,

men hun har bare nogengange svært ved at acceptere ting, det er jo ikke fair for min søn han skal kastet rundt når har er pylret og træt, hun kan som sagt holde ham til hver en anden tid jo  

Anmeld

29. november 2011

Dianaaa

Dubai skriver:

Det var noget andet hvis det var et stoerre barn, men i dette tilfaelde er det jo altsaa en baby paa 3mdr. Et saa lille barn skal altsaa ikke til at stimuleres naar han allerede er traet og er ved at blive puttet. Det er ekstremt svaert at faa et overtraet baby til at sove, og det er synd for den lille

Jeg kan nok specielt foelge moderen fordi vi selv har en lille der er blot en dag aeldre end hendes og som er naesten umulig at faa til at sove i det hele taget.

Naar det saa er sagt saa havde min svigermor nok faaet lov til at tage ham i 2 min, men det er saa ogsaa kun fordi hun endnu ikke har moedt ham.

En baby kommer i foerste raekke, saa maa bedstemor altsaa vente og det gaelder ogsaa min egen mor.

tak!

Anmeld

29. november 2011

Gaia

Tror ikke irritationen skyldes at svigermor tager sønnen, men mere det faktum at svigermor vælger at overhøre et nej. I anset om man er enig i om nejet skulle have været sagt og at svigermor skulle have lov til at holde drengen. Så er det princippet i at hun sagde NEJ, og det nej skal accepteres og ikke bare overhøres. Et nej skal i alle sammenhænge respekteres ellers underminerer man den anden part og øv ikke noget værre.  

Anmeld

29. november 2011

Dianaaa

astridt skriver:

Jeg havde nu også givet min svigermor 5 min.

Jeg holder meget på sengetiderne med mine piger om aftenen, så hvis vi skal have spisende "bedster" beder vi dem komme tidligt, så der er plads til legetid før maden -inden de meget trætte børn. Hvis vi skal derind kommer vi også i god tid så der er tid før maden. Så kan vi køre så vi kan være hjemme til normal sovetid.

Så synes jeg vi alle kun kan være tilfredse -fint med legetid til bedsterne og normal sengetid til børnene = nemme at putte og ikke overtrætte, i hvert fald ikke mere end normalt!

Så et godt råd til dig TS vil være at næste gang sig: "Ja selvfølgelig, men han er noget træt, så bagefter skal ind ind og sove"

-Så har du lagt op til at hun selvfølgelig gerne må holde sit barnebarn -men indirekte sige "ikke så længe for han er træt". Så tror jeg du undgår at blive irriteret og at svigermor bliver såret.

jeg kan godt følge dig i hvad du mener ! nu var i ikke i situationen men min søn vil helst være ved mig eller hans far når han er træt og det syntes jeg det skal accepteres , hun må rigtigt gerne sige hej til ham inden jeg ligger ham i sengen, men hun skal ikke bare tage ham ud af armene på mig når han er så træt og pylret ! hun kan jo til en hver en anden tid holde ham, og lege med ham som hun har lyst  !

Anmeld

29. november 2011

Dianaaa

Gaia skriver:

Tror ikke irritationen skyldes at svigermor tager sønnen, men mere det faktum at svigermor vælger at overhøre et nej. I anset om man er enig i om nejet skulle have været sagt og at svigermor skulle have lov til at holde drengen. Så er det princippet i at hun sagde NEJ, og det nej skal accepteres og ikke bare overhøres. Et nej skal i alle sammenhænge respekteres ellers underminerer man den anden part og øv ikke noget værre.  

TAK ! det var lige præcis der jeg ville hen med det !

jeg er jo glad nok for min svigermor jo, hun har bare nogengange lidt svært ved at acceptere ting, jeg ved jo hun bare var glad for at se lillemanden, og hun skal selfølgelig have lov at sige hej, men så også slut prut når jeg er ved at putte ham når han er så træt !

Anmeld

29. november 2011

Gaia

Dianaaa skriver:

TAK ! det var lige præcis der jeg ville hen med det !

jeg er jo glad nok for min svigermor jo, hun har bare nogengange lidt svært ved at acceptere ting, jeg ved jo hun bare var glad for at se lillemanden, og hun skal selfølgelig have lov at sige hej, men så også slut prut når jeg er ved at putte ham når han er så træt !

Enig med dig. Barnets behov først og svigermor plus andres bagefter. Svigermor kunne jo vente med at hygge med ham til han vågnede igen, hvis det var  

Anmeld

29. november 2011

Dianaaa

Madam Blå skriver:

Jeg var også blevet irriteret, hvis det var min svigermor.. Så kan sagtens forstå dig!

Har du tænkt over, hvorfor du bliver gal på hende? Var du blevet ligeså vred, hvis det var din egen mor?

Jeg må desværre blankt erkende, at jeg var slet ikke blevet lige så sur, hvis det var min egen mor.. Min sviger og jeg er ikke helt på samme side i samme bog, og jeg har lagt mærke til, at jeg er enormt forudindtaget over for hende. Desværre har vi haft mange dårlige episoder, og de gør at jeg næsten altid bliver irriteret på hende, hvis et eller andet ikke lige passer mig..

Men prøv evt. at finde ud af, om du måske har det på samme måde? Det har i hvert fald virket for mig, og jeg prøver at blive mindre irriteret på hende. Hun er jo bare glad for sit barnebarn

jeg vil lige sige jeg var ikke vred som sådan bare mere irreteret* fordi hun ikke kunne forstå et nej.

og ja var blevet ligeså træt af det hvis det var min egen mor !

jeg er ellers meget glad for min svigermor, men hun har det med at gøre lidt hvad det passer hende .  

Anmeld

29. november 2011

Levi&LilysMor

Dianaaa skriver:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh for biiiiiiiiiiip da også de kære svigermødre

da hun var forbi her for et par dage siden var jeg lige ved at ligge min søn i seng fordi han var træt . hun spørger så om hun må tage ham og jeg siger nej for han er træt , og hvad gør hun ? tager ham liiiige ud af armene på mig selvom jeg skulle til at putte ham... ''kom over til bedstøøøøh''..... BVAAADER .. gud hvor hun dog kan være træls.. ved selvfølgelig godt at hun bare er glad for at se sit barnebarn, men hun er også nødt til at acceptere at når han er træt , ja så er han træt og så skal han da have lov at sove. pyha skulle lige ud med det , men der er sikkert mange er jer der også er ved at få horn i panden af jeres svigermødre hehe..

Hold godt fat i ham næste gang ellers så hvis hun lige er ved at få fat i ham, så vend ryggen til og gør det færdig som du nu har gang i, når du siger nej så må hun da kunne forstå det, ellers må du sige nej en gang til, kender det godt at alle andre vil bestemme og nej de skal slet ikke blande sig, men holde fingrene for dem selv

Anmeld

29. november 2011

Dianaaa

Nadia&Daniel skriver:

Tror desværre at mange kan have glemt hvordan det er at putte en baby om aften.. Især vist de springer deres lur over, og leger vilde lege om aften..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.