aaaaaargh svigermor ! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Hulubulu86

Jonatansmor skriver:

Meget mystisk at svigermor omtales som om hun ikke har en hujende forstand på det lille vidunder der er jeres baby.

Når I nu har hende som svigermor, må man vel gå ud fra at den mand I har valgt at lave baby på, har hun opdraget til ug kryds og slange?

Mødre bliver gjort til dette unikum i tilværelsen, vi er de eneste der kender baby, den eneste der kan tyde signaler og den eneste der tager stilling til disse signaler. Og den der mindst kan alt det - er åbenbart altid svigermor?!

Hovedrystende - kan godt forstå hvorfor flere og flere farmødre begynder at råbe vagt i gevær!

Vil du da lige....

Hvor har jeg omtalt min svigermor som om hun ikke har forstand paa en baby?

Jeg har fuld respekt for min svigermor og hun indtager som hun selv siger en form for mor-rolle for mig, og hun er ligesaa vigtig i mit barns liv som min egen mor er.

Det var mig der foreslog min kaereste at vi flyttede hjem til hans familie (i min mands familie bor man sammen med sin svigermor i et storfamilie-hus), saa mine svigerforaeldre ville faa chancen for at laere mig og deres barnebarn bedre at kende.

Naar jeg er i tvivl om noget baby-relateret saa beder jeg ofte min mand ringe til sin mor og spoerge (vi taler ikke samme sprog) og det goer jeg ligesaa ofte som jeg ringer til min mor med spoergsmaal..

Min svigermor har opdraget 6 drenge til voksne fornuftige maend, og min mand til verdens bedste aegtemand for hvem det vigtigste i verden er hans kone og soen, saa jeg negligerer hende paa ingen maade.

Men ja jeg kender mit barn bedst, hvorfor? Fordi jeg bor i Dubai med min mand og er sammen med mit barn 24/7, min mor bor i danmark og min svigermor bor i syrien, saa ja jeg er den bedste til at laese mit barns signaler.

Saa du kan godt pakke sammen med det der overfor mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Jonatansmor

Dubai skriver:

Vil du da lige....

Hvor har jeg omtalt min svigermor som om hun ikke har forstand paa en baby?

Jeg har fuld respekt for min svigermor og hun indtager som hun selv siger en form for mor-rolle for mig, og hun er ligesaa vigtig i mit barns liv som min egen mor er.

Det var mig der foreslog min kaereste at vi flyttede hjem til hans familie (i min mands familie bor man sammen med sin svigermor i et storfamilie-hus), saa mine svigerforaeldre ville faa chancen for at laere mig og deres barnebarn bedre at kende.

Naar jeg er i tvivl om noget baby-relateret saa beder jeg ofte min mand ringe til sin mor og spoerge (vi taler ikke samme sprog) og det goer jeg ligesaa ofte som jeg ringer til min mor med spoergsmaal..

Min svigermor har opdraget 6 drenge til voksne fornuftige maend, og min mand til verdens bedste aegtemand for hvem det vigtigste i verden er hans kone og soen, saa jeg negligerer hende paa ingen maade.

Men ja jeg kender mit barn bedst, hvorfor? Fordi jeg bor i Dubai med min mand og er sammen med mit barn 24/7, min mor bor i danmark og min svigermor bor i syrien, saa ja jeg er den bedste til at laese mit barns signaler.

Saa du kan godt pakke sammen med det der overfor mig

Jeg angreb på ingen måde dig? Så styr dig dog selv!

Men når du nu igen og igen omtaler overtrætte børn og svigermødre der åbenbart ikke selv kan læse signalerne - må man da konkludere at du automatisk går ud fra at hun enten ignorerer signalerne på egen hånd eller er for dum til at opfange det overhovedet.

Vi taler om et hej-kys på 5 minutter - ikke en lang seance med pludder og sjov.

Undrer mig igen og igen - og indtil videre er der ingen af jer der har kunnet forklare mig hvad hensigten er med det konstante brok over svigermor.

Anmeld

29. november 2011

Hulubulu86

Jonatansmor skriver:

Jeg angreb på ingen måde dig? Så styr dig dog selv!

Men når du nu igen og igen omtaler overtrætte børn og svigermødre der åbenbart ikke selv kan læse signalerne - må man da konkludere at du automatisk går ud fra at hun enten ignorerer signalerne på egen hånd eller er for dum til at opfange det overhovedet.

Vi taler om et hej-kys på 5 minutter - ikke en lang seance med pludder og sjov.

Undrer mig igen og igen - og indtil videre er der ingen af jer der har kunnet forklare mig hvad hensigten er med det konstante brok over svigermor.

Ja jeg foeler mig angrebet naar du citerer mig og paastaar jeg siger min svigermor ikke har en skid forstand paa boern, eftersom jeg naerer den dybeste respekt for min svigermor som mor og farmor.

Og ja jeg siger overtraette boern, og jeg siger ikke at svigermor ikke kan laese signalet, men at traadopretters svigermor nok bare ikke lige taenker over hvor svaert det kan vaere at faa den lille til at sove igen bagefter (gaar ud fra det er en del aar siden at svigermor har haft en baby paa 3mdr). Alle folk elsker smaa boern og vil gerne lege med dem, men de glemmer bare at det er moderen der staar med det overtraette barn bagefter (saadan var jeg selv indtil jeg fik en lille).

Og hvor ved du fra at det er en hej-hej-kys og ikke en pludre-lege tur? Kom til bestooeeeh plejer at betyde en ordentlig snakke/pludre tur i min verden.

Og hvordan skal jeg kunne forklare dig hensigten med brok over svigermoderen naar jeg aldrig selv brokker mig over min? Det eneste jeg goer i denne traad er at sige til TS at jeg godt forstaar hende, og i min verden var det ligemeget om det var min svigermor eller min egen mor

Anmeld

29. november 2011

Nadia&Daniel

Dianaaa skriver:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh for biiiiiiiiiiip da også de kære svigermødre

da hun var forbi her for et par dage siden var jeg lige ved at ligge min søn i seng fordi han var træt . hun spørger så om hun må tage ham og jeg siger nej for han er træt , og hvad gør hun ? tager ham liiiige ud af armene på mig selvom jeg skulle til at putte ham... ''kom over til bedstøøøøh''..... BVAAADER .. gud hvor hun dog kan være træls.. ved selvfølgelig godt at hun bare er glad for at se sit barnebarn, men hun er også nødt til at acceptere at når han er træt , ja så er han træt og så skal han da have lov at sove. pyha skulle lige ud med det , men der er sikkert mange er jer der også er ved at få horn i panden af jeres svigermødre hehe..

Kender det - her er det ikke bare svigermoren, men også svigerfaren som er sådan

Anmeld

29. november 2011

D-Micka

SØS skriver:

Lige præcis - forstår altså ikke, at man partout skal være SÅ emsig. Lad dog svigermor få fem minutter...

Enig

Anmeld

29. november 2011

Nadia&Daniel

Til alle..

HUSK at vi ikke kender baggrunden af hele historien.. Vist Laura's farmor kommer, og jeg ved at Laura er træt og måske har haft en laaaang dag uden søvn, og man kan mærke på barnet, at sengen virkelig kalde, så skal farmoren også have respekt for dette. Har selv en datter, som virkelig kan være svær at putte, vist der lige pludselig går for lang tid. Så må man aftale en anden aften.

Anmeld

29. november 2011

Hulubulu86

Nadia&Daniel skriver:

Til alle..

HUSK at vi ikke kender baggrunden af hele historien.. Vist Laura's farmor kommer, og jeg ved at Laura er træt og måske har haft en laaaang dag uden søvn, og man kan mærke på barnet, at sengen virkelig kalde, så skal farmoren også have respekt for dette. Har selv en datter, som virkelig kan være svær at putte, vist der lige pludselig går for lang tid. Så må man aftale en anden aften.

I det tilfaelde er det jo netop ligemeget om det er farmor/mormor/oldemor/postmand per der vil tage barnet.

Anmeld

29. november 2011

Jonatansmor

Dubai skriver:

Ja jeg foeler mig angrebet naar du citerer mig og paastaar jeg siger min svigermor ikke har en skid forstand paa boern, eftersom jeg naerer den dybeste respekt for min svigermor som mor og farmor.

Og ja jeg siger overtraette boern, og jeg siger ikke at svigermor ikke kan laese signalet, men at traadopretters svigermor nok bare ikke lige taenker over hvor svaert det kan vaere at faa den lille til at sove igen bagefter (gaar ud fra det er en del aar siden at svigermor har haft en baby paa 3mdr). Alle folk elsker smaa boern og vil gerne lege med dem, men de glemmer bare at det er moderen der staar med det overtraette barn bagefter (saadan var jeg selv indtil jeg fik en lille).

Og hvor ved du fra at det er en hej-hej-kys og ikke en pludre-lege tur? Kom til bestooeeeh plejer at betyde en ordentlig snakke/pludre tur i min verden.

Og hvordan skal jeg kunne forklare dig hensigten med brok over svigermoderen naar jeg aldrig selv brokker mig over min? Det eneste jeg goer i denne traad er at sige til TS at jeg godt forstaar hende, og i min verden var det ligemeget om det var min svigermor eller min egen mor

I rest my case.

Og håber, krydser fingre, for at min dreng ikke finder en så snævertsynet kvinde som den der ikke bare automatisk går ud fra vi alle vil barnets det bedste.

// Jonatansmor - der ville ønske hun havde en farmor til sin dreng.

Anmeld

29. november 2011

Hulubulu86

Jonatansmor skriver:

I rest my case.

Og håber, krydser fingre, for at min dreng ikke finder en så snævertsynet kvinde som den der ikke bare automatisk går ud fra vi alle vil barnets det bedste.

// Jonatansmor - der ville ønske hun havde en farmor til sin dreng.

Du er virkelig noget for dig selv, kan kun ryste paa hovedet af dig med din debat-stil

Anmeld

29. november 2011

Nadia&Daniel

Tror desværre at mange kan have glemt hvordan det er at putte en baby om aften.. Især vist de springer deres lur over, og leger vilde lege om aften..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.