Jonatansmor skriver:
Meget mystisk at svigermor omtales som om hun ikke har en hujende forstand på det lille vidunder der er jeres baby.
Når I nu har hende som svigermor, må man vel gå ud fra at den mand I har valgt at lave baby på, har hun opdraget til ug kryds og slange?
Mødre bliver gjort til dette unikum i tilværelsen, vi er de eneste der kender baby, den eneste der kan tyde signaler og den eneste der tager stilling til disse signaler. Og den der mindst kan alt det - er åbenbart altid svigermor?!
Hovedrystende - kan godt forstå hvorfor flere og flere farmødre begynder at råbe vagt i gevær!
Vil du da lige....
Hvor har jeg omtalt min svigermor som om hun ikke har forstand paa en baby?
Jeg har fuld respekt for min svigermor og hun indtager som hun selv siger en form for mor-rolle for mig, og hun er ligesaa vigtig i mit barns liv som min egen mor er.
Det var mig der foreslog min kaereste at vi flyttede hjem til hans familie (i min mands familie bor man sammen med sin svigermor i et storfamilie-hus), saa mine svigerforaeldre ville faa chancen for at laere mig og deres barnebarn bedre at kende.
Naar jeg er i tvivl om noget baby-relateret saa beder jeg ofte min mand ringe til sin mor og spoerge (vi taler ikke samme sprog) og det goer jeg ligesaa ofte som jeg ringer til min mor med spoergsmaal..
Min svigermor har opdraget 6 drenge til voksne fornuftige maend, og min mand til verdens bedste aegtemand for hvem det vigtigste i verden er hans kone og soen, saa jeg negligerer hende paa ingen maade.
Men ja jeg kender mit barn bedst, hvorfor? Fordi jeg bor i Dubai med min mand og er sammen med mit barn 24/7, min mor bor i danmark og min svigermor bor i syrien, saa ja jeg er den bedste til at laese mit barns signaler.
Saa du kan godt pakke sammen med det der overfor mig