aaaaaargh svigermor ! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Laura.

TbCp skriver:

Jeg har en dejlig svigermor og tror da at jeg lige ville havde ladet hende få 5 min med barnebarnet inden han/hun skulle i seng. Så var alle glade

Det samme her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Laura.

TbCp skriver:

Jeg har en dejlig svigermor og tror da at jeg lige ville havde ladet hende få 5 min med barnebarnet inden han/hun skulle i seng. Så var alle glade

Det samme her.

Anmeld

29. november 2011

Laura.

SØS skriver:

Lige præcis - forstår altså ikke, at man partout skal være SÅ emsig. Lad dog svigermor få fem minutter...

Det synes jeg efterhånden at rigtig mange er, mht. svigermødre. Heldigvis har jeg en dejlig svigermor, så jeg har ikke haft noget at brokke mig over, og det skal der nu også en del til..

Anmeld

29. november 2011

SpunkenJo

SussieThyssen skriver:

Nu  må du da godt blive sur på mig..men hvis jeg kommer ind ad døren og min datter eller evt. fremtidige svigerdatter står med mit barnebarn på armen, så ville jeg blive MEGET såret, hvis der ikke bare kunne gives 2 min til et bedstemorknus.

Så helt ærligt..jeg synes ikke du kan være det bekendt.
Uanset hvor træt barnet er, så kan man altså godt onde sin mor/svigermor at pusle lidt om trolden bare 5 min.
Og endelig..hvilke skår var der gået af dig, hvis du havde ladet hende putte den lille?
Noget andet var, hvis hun absolut ville hive den lille op af sengen..så kan jeg godt forstå man bliver sur, men når han kun var på vej, ja, så kunne du godt have ondt hende de 5 min.

Man kan altså også være for karrig med kærlighden generationerne indbyrdes.

Kærligst
Sussie

Du har helt ret, og kubikke drømme om at behandle hverken egen mor eller svigermor på den måde.

Det er respektløst, ligesom det vil være respektløst af svigermor bare at tage junior op af sengen efter put ingen.

Man må lissom finde sin balance i tingene

Anmeld

29. november 2011

Hulubulu86

SussieThyssen skriver:

Nu  må du da godt blive sur på mig..men hvis jeg kommer ind ad døren og min datter eller evt. fremtidige svigerdatter står med mit barnebarn på armen, så ville jeg blive MEGET såret, hvis der ikke bare kunne gives 2 min til et bedstemorknus.

Så helt ærligt..jeg synes ikke du kan være det bekendt.
Uanset hvor træt barnet er, så kan man altså godt onde sin mor/svigermor at pusle lidt om trolden bare 5 min.
Og endelig..hvilke skår var der gået af dig, hvis du havde ladet hende putte den lille?
Noget andet var, hvis hun absolut ville hive den lille op af sengen..så kan jeg godt forstå man bliver sur, men når han kun var på vej, ja, så kunne du godt have ondt hende de 5 min.

Man kan altså også være for karrig med kærlighden generationerne indbyrdes.

Kærligst
Sussie

Det var noget andet hvis det var et stoerre barn, men i dette tilfaelde er det jo altsaa en baby paa 3mdr. Et saa lille barn skal altsaa ikke til at stimuleres naar han allerede er traet og er ved at blive puttet. Det er ekstremt svaert at faa et overtraet baby til at sove, og det er synd for den lille

Jeg kan nok specielt foelge moderen fordi vi selv har en lille der er blot en dag aeldre end hendes og som er naesten umulig at faa til at sove i det hele taget.

Naar det saa er sagt saa havde min svigermor nok faaet lov til at tage ham i 2 min, men det er saa ogsaa kun fordi hun endnu ikke har moedt ham.

En baby kommer i foerste raekke, saa maa bedstemor altsaa vente og det gaelder ogsaa min egen mor.

Anmeld

29. november 2011

astridt

Jeg havde nu også givet min svigermor 5 min.

Jeg holder meget på sengetiderne med mine piger om aftenen, så hvis vi skal have spisende "bedster" beder vi dem komme tidligt, så der er plads til legetid før maden -inden de meget trætte børn. Hvis vi skal derind kommer vi også i god tid så der er tid før maden. Så kan vi køre så vi kan være hjemme til normal sovetid.

Så synes jeg vi alle kun kan være tilfredse -fint med legetid til bedsterne og normal sengetid til børnene = nemme at putte og ikke overtrætte, i hvert fald ikke mere end normalt!

Så et godt råd til dig TS vil være at næste gang sig: "Ja selvfølgelig, men han er noget træt, så bagefter skal ind ind og sove"

-Så har du lagt op til at hun selvfølgelig gerne må holde sit barnebarn -men indirekte sige "ikke så længe for han er træt". Så tror jeg du undgår at blive irriteret og at svigermor bliver såret.

Anmeld

29. november 2011

SussieThyssen

Dubai skriver:

Det var noget andet hvis det var et stoerre barn, men i dette tilfaelde er det jo altsaa en baby paa 3mdr. Et saa lille barn skal altsaa ikke til at stimuleres naar han allerede er traet og er ved at blive puttet. Det er ekstremt svaert at faa et overtraet baby til at sove, og det er synd for den lille

Jeg kan nok specielt foelge moderen fordi vi selv har en lille der er blot en dag aeldre end hendes og som er naesten umulig at faa til at sove i det hele taget.

Naar det saa er sagt saa havde min svigermor nok faaet lov til at tage ham i 2 min, men det er saa ogsaa kun fordi hun endnu ikke har moedt ham.

En baby kommer i foerste raekke, saa maa bedstemor altsaa vente og det gaelder ogsaa min egen mor.

Så er vi ikke enige lige på det punkt.
Jeg er selv mor til 3 og ville da ikke drømme om at nægte den kortvarige kontakt til mor eller svigermor.

Og jo..jeg synes stadig det er synd, at blive gal på svigermor.

Anmeld

29. november 2011

Jonatansmor

Dubai skriver:

Meget mystisk at svigermor omtales som om hun ikke har en hujende forstand på det lille vidunder der er jeres baby.

Når I nu har hende som svigermor, må man vel gå ud fra at den mand I har valgt at lave baby på, har hun opdraget til ug kryds og slange?

Mødre bliver gjort til dette unikum i tilværelsen, vi er de eneste der kender baby, den eneste der kan tyde signaler og den eneste der tager stilling til disse signaler. Og den der mindst kan alt det - er åbenbart altid svigermor?!

Hovedrystende - kan godt forstå hvorfor flere og flere farmødre begynder at råbe vagt i gevær!

Anmeld

29. november 2011

Madam Blå

Dianaaa skriver:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh for biiiiiiiiiiip da også de kære svigermødre

da hun var forbi her for et par dage siden var jeg lige ved at ligge min søn i seng fordi han var træt . hun spørger så om hun må tage ham og jeg siger nej for han er træt , og hvad gør hun ? tager ham liiiige ud af armene på mig selvom jeg skulle til at putte ham... ''kom over til bedstøøøøh''..... BVAAADER .. gud hvor hun dog kan være træls.. ved selvfølgelig godt at hun bare er glad for at se sit barnebarn, men hun er også nødt til at acceptere at når han er træt , ja så er han træt og så skal han da have lov at sove. pyha skulle lige ud med det , men der er sikkert mange er jer der også er ved at få horn i panden af jeres svigermødre hehe..

Jeg var også blevet irriteret, hvis det var min svigermor.. Så kan sagtens forstå dig!

Har du tænkt over, hvorfor du bliver gal på hende? Var du blevet ligeså vred, hvis det var din egen mor?

Jeg må desværre blankt erkende, at jeg var slet ikke blevet lige så sur, hvis det var min egen mor.. Min sviger og jeg er ikke helt på samme side i samme bog, og jeg har lagt mærke til, at jeg er enormt forudindtaget over for hende. Desværre har vi haft mange dårlige episoder, og de gør at jeg næsten altid bliver irriteret på hende, hvis et eller andet ikke lige passer mig..

Men prøv evt. at finde ud af, om du måske har det på samme måde? Det har i hvert fald virket for mig, og jeg prøver at blive mindre irriteret på hende. Hun er jo bare glad for sit barnebarn

Anmeld

29. november 2011

Hulubulu86

SussieThyssen skriver:

Så er vi ikke enige lige på det punkt.
Jeg er selv mor til 3 og ville da ikke drømme om at nægte den kortvarige kontakt til mor eller svigermor.

Og jo..jeg synes stadig det er synd, at blive gal på svigermor.

Jeg synes heller ikke man skal blive gal paa svigermor, men jeg synes det er ok at sige nej naar man staar med en meget traet baby paa armen der allerede halvsover.

Som min mormor sagde til mig da hun kom paa barsels-visit, ''nu er det dig der er moderen, saa nu bestemmer du''. Og det samme sagde hun til min mor i sin tid.

Jeg synes generelt at mange moedre glemmer at svigermoderen altsaa er barnebarnets farmor og derfor har en ligesaa stor interesse i den lille som deres egen mor har, og har tit undret mig over nogen af svigermor-debatterne herinde, det ville klaede svigermoedre og svigerdoetre at vise hinanden lidt mere respekt. 

Men igen jeg har en lille dreng paa samme alder som traadstarter og han sover max 6-8 timer fordelt udover doegnet, saa de 5min bedstemoderen (mormor/farmor) eller en hvilken som helst anden gerne lige vil snakke med ham kan vaere forskellen paa om han faar en lille lur eller om han holder sin mor vaagen de naeste 17 timer. Saa jeg kan godt forstaa TS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.