Hvorfor lige den barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

hende-nanna

CeViss skriver:

Vi fik en Emmljunga model 2011 og jeg var bare så skuffet over den.

Den kunne ikke holde luft i hjulene, og hang helt vildt i stellet og vi passede virkelig på den. Men jeg er helt vild med modellerne, derfor valgte vi Emmaljunga først.

Men købte i stedet en brugt Odder fra 2008 og den er bare super god  

Nu kender jeg ikke modellen fra 2011, men jeg kender godt til, at hvis man sætter/ligger noget i fodenden så bliver den tung, fordi stellet ikke holder den oppe. Men jeg synes det er den eneste ulempe ved den :-)

Men det er jo godt vi har forskellige holdninger til sådan noget, for ellers havde barnevognsproducenterne jo ingenting ud af det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

An&Jo

nannafrederiksen skriver:

Man kan da næsten kalde dig ekspert i barnevogne. Du har i hvert fald noget erfaring med nogle forskellige! 

ja jeg har haft fingrene i lidt af hvert når det kommer til vogne, men ekspert vil jeg ikke kalde mig..

og jeg ved godt hvilke jeg ihvertfald ikke vil vælge, både ud fra hvad jeg selv har prøvet, men også udfra hvilke vogne mine veninder har, og hvilke vogne de børn jeg gennem tiden har passet, har haft..

men nogen af de vogne som jeg synes er noget skrammel synes andre måske er rigtig gode, og sådan er det ogå omvendt..

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

l.kjoeller skriver:

vil vælge odder da jeg fra bekendte har hørt de har haft problemer med stellet på deres emmaljungaer og dem jeg kender der har haft odder har også kun haft gode ting at sige grunden til valget stod mellem de to mærker er at min anden veninde købte en billigere og den kun kunne holde til 1 barn. vil gerne være sikker på den holder min 3 år og evt gerne til flere børn

Jeg synes også det er de to mærker der er mest oppe lige i tiden. Men som du siger Emmaljungaen er god hvis man kun har ét barn, men hvis man skal fragte flere i den ene vogn, kan den nem blive tung at køre med, fordi stellet ikke hjælper imod barnet i fodenden 

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

Mille83 skriver:

Vi havde/har en Bugaboo som vi har været overlykkelig for, hun kunne ligge i den til hun var ca. 8 mdr, også har vi købt en brugt Scandia til daglplejen og bruger Bugaboo som klapvogn nu 

Det var det den hed! Sådan en har min søster også haft. Den var hun også super glad for! Men dejligt at høre I kan anbefale flere mærker! 

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

Maja_4000 skriver:

Vi har en Odder Zip på x-dream stel og vi eeelsker den

Positivt:

- Den fylder "ingenting" når den er foldet sammen
- Den er NEM at folde sammen :b
- Lynlåsen !
- Der er lommer i kalechen til f.eks. babyalarm , sutter osv.
- Overdelen er fuldt understøttet , så den kan holde til indkøbskurv , søskendesæde osv.
- Overdelen kan vendes , så barnet kan se den vej man går
- Den er ikke ledløs
- God affjedring
Øhm .. Sikkert MANGE andre ting .. Vi er SÅ glade for den !! Hehe

Det eneste negative der har været , er at vores hjul er rustet .. Men det var noget med en hel sending hjul som var fejlproduceret , så vi får "selvfølgelig" nogle nye uden beregning

Kan KUN anbefale Odder ! 

Dejligt du nævner alle de positive ting! Skønt I har fundet en vogn som I er så glade for - det er dejligt at høre! 

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

michelledam skriver:

Jeg har en trille fordi jeg synes den er flot og fordi prisen var det budgettet tækkede til. Fik nemlig vogn,lift,pusletaske,reg slag og myggenet samt de bedste madresser man kan få både til lift og vognen til ialt 4700 kr.

Det var også billigt, og som du nævner en vogn I kunne bruge, som stadig var flot. Man behøver jo heller ikke at skulle give 10.000 kroner for en barnevogn! 

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

Amandas-mor skriver:

Jeg har stemt "andet" for jeg ved det simpelthen ikke. Det er en barnevogn fra genbrug (tror nok det var 250 kr inkl. lift og regnslag)  og den udmærker sig ved at der ikke et eneste sted står skrevet på den hvad mærke det er. Er det ikke bare sært? Jeg har faktisk irriteret mig lidt over det somme tider, for jeg syntes det kunne være sjovt at vide hvad det er for en.

Har aldrig set andre med en magen til og tror at den er lidt gammel fordi den bla ikke har vendbart styr og man heller ikke kan regulere styret. Men der er lufthjul så den er vel heller ikke helt gammel.

Jeg er rigtig glad for den og den var i vildt god stand da vi købte den og så nærmest ikke brugt ud. Totalt røverkøb  Den er dog kort i liggemål og vores datter er ret lang. Nu her 10 ½ mdr gammel når hendes tæer snart bunden, så jeg ser i øjnene at vi nok skal have fat i en længere en hvis hun skal sove ude næste vinter 

Det bedste er at du er glad for den! Men bliver den ikke svær at sælge når der ikke er mærke på den? Eller vil du give den til genbrug når I er færdige med den?  Billigt er det i hvert fald :-D

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

An&Jo skriver:

ja jeg har haft fingrene i lidt af hvert når det kommer til vogne, men ekspert vil jeg ikke kalde mig..

og jeg ved godt hvilke jeg ihvertfald ikke vil vælge, både ud fra hvad jeg selv har prøvet, men også udfra hvilke vogne mine veninder har, og hvilke vogne de børn jeg gennem tiden har passet, har haft..

men nogen af de vogne som jeg synes er noget skrammel synes andre måske er rigtig gode, og sådan er det ogå omvendt..

Skal vi ikke bare sige du har erfaring så! 

Folk er jo også forskellige når det kommer dertil, men du kan i hvert fald rådgive dem udfra hvad du synes - så må de jo tage det til sig hvis de vil 

Anmeld

26. november 2011

chael

nannafrederiksen skriver:

Denne tråd har sikkert været oppe og vende før, men jeg tænkte:

Hvilken barnevogn har I, og hvorfor valgte i lige nøjagtig den?

Jeg sad nemlig den anden dag og snakkede med min søster og hendes kæreste om deres valg af barnevogn, da de har en Emmaljunga og en Odder. De har helt klart deres favorit, det samme har jeg - og nu vil jeg da også gerne høre hvilken I hælder mest til :-)

Lav MEGET gerne postive og negative punkter ved barnevognen - det kan jo kun hjælpe andre, der måske er i tvivl 

Har både haft emmaljunga, købt fra ny og har nu en Odder også købt fra ny.

Begge er vogne jeg syntes er fantastiske.

Ville aldrig vælge andet end de 2 mærker.

Lige pt er jeg mest til Odder. Jeg har en Odder zip og jeg syntes simpelthen den er så flot. Det er dansk når det er bedst. Har den på x-Dream stel og det gør den komplet.

Ja jeg syntes simpelthen det er sådan en lækker vogn. Og jeg syntes det er så fedt at komme gående med den og den bliver beundret af alle blikke den har klasse, i mine øjne.

Emmaljunga, den er der så mange der har.

Og ville aldrig købe en billig barnevogn.

*Camilla

Anmeld

26. november 2011

hende-nanna

chael skriver:

Har både haft emmaljunga, købt fra ny og har nu en Odder også købt fra ny.

Begge er vogne jeg syntes er fantastiske.

Ville aldrig vælge andet end de 2 mærker.

Lige pt er jeg mest til Odder. Jeg har en Odder zip og jeg syntes simpelthen den er så flot. Det er dansk når det er bedst. Har den på x-Dream stel og det gør den komplet.

Ja jeg syntes simpelthen det er sådan en lækker vogn. Og jeg syntes det er så fedt at komme gående med den og den bliver beundret af alle blikke den har klasse, i mine øjne.

Emmaljunga, den er der så mange der har.

Og ville aldrig købe en billig barnevogn.

*Camilla

Det er også min opfattelse, at Odder og Emmaljunga er de mest populære lige i tiden. Det er dejligt at høre folk er glade for deres barnevogn! 

Som du også siger, er der mange der har en Emmaljunga, men jeg synes bare alle siger at de vil have en Odder, så det undrede mig lidt. Derfor oprettede jeg denne debat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.