skønneunger skriver:
min kæreste er jo også englænder og vi har ikke turde søge familie sammenføring fordi jeg ved hvor svært det er, han er her 6 måneder og tager til england et kort stykke tid og kommer så igen, har ikke fundet noget job endnu leder stadig på 3 år, det er helt umuligt.
vi har da også overvejet at flytte til england men der har vi bare endnu mindre at kommer over til
hvordan ser dine muligheder ud derover? man kan vel ikke bare komme ind i landet og hjælp (i pengeform) kan manden tjene nok til at forsørge jer?
Jeg har besluttet mig for at starte en skole asap når vi kommer derover, på SU fra DK eller UK, søge om deres form for CPR nr så jeg kan komme ind i systemet derover.
N vil få børnetilskud da vi jo har tøsen der er afhænging af os. Heldigvis har vi hans familie derover som gør ALT hva de kan for os derover - lige fra tøj, sko, møbler, mad, bleer osv osv indtil vi er kommet på fode.
Vi har heldigvis hele hans famile, inkl hans andre børn og noget af min egen familie derover - så støtte og hjælp kommer vi ikke til at mangle derover. Men vi kommer til at klare os for meget lidt i starten, indtil jeg er blevet indregistreret 100% og kommer igang med studie og studiejob - heldigvis hjælper ens studiested en til at få et studiejob hvis man har brug for det, samt de har nogle gode muligheder for studielån osv som ikke skal betales før man er i fastarbejde osv. For mig er der mange muligheder og jeg er klar på at gøre hvad de kræver for at få mad på bordet, om jeg skal skruppe wc render dagen lang som en start, jamen så gør jeg da det.
Vi søgte familiesam. FØR de ny regler trådte i kraft.... Så ja, jeg vil ikke råde jer til at gøre det :s Det er en seriøs hård periode at gennemgå, men frygten om det brev man ikke har lyst til at få liggende i postkassen osv.
Jeg håber da det udvilker sig i den rigtige retning for jer! Det er slet ikke sjovt at stå i!
Anmeld