skønneunger skriver:
jeg spørger lige om lidt forskelligt du behøver ikke svare hvis det er for personligt
hvad grundlag søgte han opholdtilladelse på?
går ud fra han har engelsk pas?
han må da godt være i landet selv uden opholdstilladelse, det kan jeg ikke forstå, de må jo være her 6 måneder af gangen som jobsøgende og lige så snart de har et job kan de jo få registreringspapirer hvor de kan være her på ubestemt tid?
men puhh en situation at stå i

Han har været her siden April 2010 og vi har søgt familiesammenføring da vi fandt ud af jeg var gravid, fordi vi blev rådet til det for at være sikker på at kunne forblive sammen som familie (right!!)
Han har boet sammen med mig siden den dag han satte sine fødder på den danske jord. Han har engelsk pas, ja, og grundlaget for vores ansøgning var jo så at jeg var gravid osv. Vores datter blev født og vi sendte de informationer til dem. Vi fik brev dagen før hendes dåb(April 2011) om at han måtte blive i landet indtil at sagen var færdig behandlet. Hvilket den så er nu. Vi har klaget over det første afslag vi fik tilbage i slutning af 2010 da jeg var højgravid. Han blev i landet, da de slet ikke kunne finde rundt i deres egne love og regler. Vi fik brev igen i Sept om at sagen ville blive afsluttet der og vi ville få svar seneste den sidste dag i Sept - right!! Vik fik som sagt brevet i onsdags - sidst i nov...
Vi har haft kontakt til ministeriet og spurgt om han må blive her til lejighed osv er opsagt og vi alle tre kan rejse sammen men nej.. Han SKAL ud seneste den 30 nov og han må IKKE komme tilbage i min 3 mdr :s Efterfølgende må han kun opholde sig i 3 mdr her, hvorefter han skal rejse hjem i tre mdr osv.. Selvom vi holdt på det var 6 mdr, så fik vi afvide det er tre mdr i denne her sag :s
Det kan man jo ikke leve et familieliv på.
Da vi har søgt gennem familiesammenføring har det ikke været lovligt for ham at søge eller udføre arbejde mens sagen har stået på. Han har ikke på noget tidspunkt været en belastning for det danske system, da han er selvforsørgende og det eneste jeg har fået er boligstøtte.
Anmeld