Jeg har virkelig brug for hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

l.kjoeller

først vil jeg sige at det er enormt synd for jer altså.

her er et link med regler for kontanthjælp mv.

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov /dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.asp x

hvad angår ferie mens du er sygmeldt kan man ikke holde ferie desværre. men hvis du har en sød socialrådgiver (som jeg havde) og du kan forklare hende situationen vil hun sansynligvis sørge for du ikke bliver kontaktet i den periode og derfor kan få lov at rejse , uden at miste ydelse. det gode er så at hvis du ikke har kunne holde ferie før ferieåret er uløbet får du udbetalt feriepengen oveni din kontanthjælp ... er hvertfald reglerne på sygedagpenge , men kan selvfølgelig være en forskel

Håber virkelig det løser sig for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

enrigtigfar?

Jeg ville spørge det offentlige (det er dem og deres fine regler der har sat jer i denne situation, så lidt hjælp må de sgu gi jer)

Jeg vil ikke sige noget om hvilke planer der allerede var lagt, men spørge hvad muligheder der er: hvad sker der hvis jeg flytter hjem til mine forældre eller en veninde i x antal måneder. Må jeg rejse ud af landet så længe jeg er sygemeldt. Osv osv - spørg løs uden at afsløre hvad du har tænkt dig at gøre.

Held og lykke

Edit*******

Og så blev man lige overhalet indenom

Anmeld

25. november 2011

Worldwide

Toshiba skriver:

selvfølgelig.. de har jo ikke forsørgelses pligt hverken over dig eller dit barn.... du får ALTID som forsørgter uagtet hvem du bor med

Åh Det lyder så godt! Tak, mange mange tak for du gad og bruge tid på at svare mig Det har lettet rigtig meget i mit hjerte

Anmeld

25. november 2011

Frk-Lotusblomst

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men sikke en situation at stå i. Jeg håber det hele ordner sig..

KÆMPE

Anmeld

25. november 2011

Toshiba

Mileva skriver:

Åh Det lyder så godt! Tak, mange mange tak for du gad og bruge tid på at svare mig Det har lettet rigtig meget i mit hjerte

Det var da så lidt

Har selv boet ved mine forældre sammen med min søn - så derfor vidste jeg det lige

Anmeld

25. november 2011

skønneunger

Mileva skriver:

Tusind tak Vi håber på det bedste selvfølgelig ) Heldigvis har vi et rigtig godt netværk i England som allerede nu er gået i krig med at hjælpe os med alt vi kan få brug for derover

jeg spørger lige om lidt forskelligt du behøver ikke svare hvis det er for personligt

hvad grundlag søgte han opholdtilladelse på?

går ud fra han har engelsk pas?

han må da godt være i landet selv uden opholdstilladelse, det kan jeg ikke forstå, de må jo være her 6 måneder af gangen som jobsøgende og lige så snart de har et job kan de jo få registreringspapirer hvor de kan være her på ubestemt tid?

men puhh en situation at stå i

Anmeld

25. november 2011

Worldwide

l.kjoeller skriver:

først vil jeg sige at det er enormt synd for jer altså.

her er et link med regler for kontanthjælp mv.

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov /dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.asp x

hvad angår ferie mens du er sygmeldt kan man ikke holde ferie desværre. men hvis du har en sød socialrådgiver (som jeg havde) og du kan forklare hende situationen vil hun sansynligvis sørge for du ikke bliver kontaktet i den periode og derfor kan få lov at rejse , uden at miste ydelse. det gode er så at hvis du ikke har kunne holde ferie før ferieåret er uløbet får du udbetalt feriepengen oveni din kontanthjælp ... er hvertfald reglerne på sygedagpenge , men kan selvfølgelig være en forskel

Håber virkelig det løser sig for dig

Tak

Jeg har været inde på det link du har sendt, og synes virkelig ikke det kan give mig nogle svar :s

Desværre er jeg ikke i DK når ferie året udløber, da jeg og lillepigen udrejser af landet den 28 feb (som er slut dato på lejlighed hvis den ikke blive lejet ud hurtigt) Jeg har ikke kunne holde min ferie da jeg har været på barsel og er nu blevet sygemeldt :s Det handler jo stadig om en del penge, som kunne falde på en seriøst tørt sted

Anmeld

25. november 2011

Worldwide

enrigtigfar? skriver:

Jeg ville spørge det offentlige (det er dem og deres fine regler der har sat jer i denne situation, så lidt hjælp må de sgu gi jer)

Jeg vil ikke sige noget om hvilke planer der allerede var lagt, men spørge hvad muligheder der er: hvad sker der hvis jeg flytter hjem til mine forældre eller en veninde i x antal måneder. Må jeg rejse ud af landet så længe jeg er sygemeldt. Osv osv - spørg løs uden at afsløre hvad du har tænkt dig at gøre.

Held og lykke

Edit*******

Og så blev man lige overhalet indenom

Hehe Tak for svar!

Vi har været nede og snakke med dem om hva nu hvis osv, men det er som om vi ingen 'gyldige' svar har kunne få :s

Vi har bedt om hjælp fra ministeret, men grundet besparelser kan vi ikk få det:/

Anmeld

25. november 2011

Worldwide

Frk-Lotusblomst skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men sikke en situation at stå i. Jeg håber det hele ordner sig..

KÆMPE

Tak Det hjælper med kram og søde ord fra folk omkring os

Anmeld

25. november 2011

Frk-Lotusblomst

Mileva skriver:

Tak Det hjælper med kram og søde ord fra folk omkring os

Jeg har faktisk lige været i praktik i et jocenter, så lidt pinligt ejg ikke kan svare dig.. MEN jeg mener du skal have visum når du er sygemeldt/på ydelse npr man skal ud at rejse.. Så det synes jeg bare du skal snakke med sin sagsbehandler om. Ang. om kontanthjælpen ryger når du flytter hjem... Det kan jeg altså ikke forestille mig.. Du er jo ikke gift med dine forældre hvorfor de jo ikke er dine forsørgere.

Men brug endelig din sagsbehandler.. Det er bl.a. derfr de er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.