snot forkælet bonusdatter (LANGT)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det gjorde min kæreste i samråd med sin mor, som selv mente hun ikke fortjente at få gaverne. De har den holdning i familien, at kommer du ikke , får du ingen gave. Det gælder også alle de andre børnebørn, og ikke kun hende.

Og nej det skal ikke lyde negativt, men hun ser dem 6-8 gange om året, og hver gang får hun en gave til 500kr, og en dyrere en til jul/fødselsdag. De gider da ikke smide penge ud af vinduet. De vil jo gerne se både hende og glæden i hendes øjne, når hun får gaverne.

Kan på nogle måder godt forstå det, og så alligevel ikke.

Tænk nu hvis det var dig, ved godt i gav hende en gave. Men tænk hvis du var syg og ikke kunne holde din fødselsdag, og din familie så bare retunerede din gave, ville du så ikke også blive ked af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Kan på nogle måder godt forstå det, og så alligevel ikke.

Tænk nu hvis det var dig, ved godt i gav hende en gave. Men tænk hvis du var syg og ikke kunne holde din fødselsdag, og din familie så bare retunerede din gave, ville du så ikke også blive ked af det?

Jo da, men hun var jo ikke syg. De holdte jo fødselsdag hos mor samme dag. Billederne lå jo på facebook..
Havde hun været syg, havde det været noget andet. For det var hun året før. Der ændrede vi det. Men her aflyste hun hos os, for at holde fødselsdag der.

Anmeld

18. november 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jo da, men hun var jo ikke syg. De holdte jo fødselsdag hos mor samme dag. Billederne lå jo på facebook..
Havde hun været syg, havde det været noget andet. For det var hun året før. Der ændrede vi det. Men her aflyste hun hos os, for at holde fødselsdag der.

Stadigvæk, både min familie og jeg ville aldrig gøre en sådan ting.. Har ikke nogle bonusbørn, men stadigvæk.

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Det var ikke lige det jeg fik ud af sætningen:
"Når hun er her, har vi valgt at vi ikke opdrager - MEDMINDRE - det er et eller andet fuldstændig åndsvagt. Vi har aldrig skældt hende ud, og prøver helst at der ingen regler er - pånær de basale - for hun ikke skal føle det er som et fængsel herovre, når hun nu er her så lidt..."

men fair nok...

Lyder også uheldigt at hun har kunne før, men for to år siden begyndte at agere anderledes... men det sætter også jeres situation i et helt andet perspektiv for så tror jeg et eller andet sted også det er en form for teenage oprør og det er der nok ikke så meget at gøre ved, udover at holde fast i de regler i har

Men kunne jo være rart at vide om det bare var det der gjorde det eller om der var noget andet der udløste det... men det kan være hun selv er uvidende om årsagen, så det er ikke helt ligetil...

Qnuz

Det kan da godt være jeg har formuleret mig forkert fra start af, i denne tråd. Det beklager jeg- Men hun har kunne, uden problemer. Hjalp til, vaskede op frivilligt, hjalp med at lave mad. Pludselig kunne hun intet, og gad ikke rigtig komme herover. Det minder meget om teenages oprør. Så længe hun går til psykolog får ingen af os noget at vide. Vi bliver først kaldt til samtale alle sammen når hun er færdig der. Det kan være imorgen, det kan være om år.. Så længe familie terapeuten er indover, og kan give værktøjer til hvordan vi tackler hende, så tror jeg nok det skal gå, hvis vi holder fast i vores regler..

Anmeld

18. november 2011

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Stadigvæk, både min familie og jeg ville aldrig gøre en sådan ting.. Har ikke nogle bonusbørn, men stadigvæk.

Sådan er vi jo forskellige Ingen folk er ens

Anmeld

18. november 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Det er jo lige det.

Anmeld

18. november 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Men måske i alle 3 i fællesskab skulle sætte jer ned søndag inden hun skal hjem, lave to lister over mad til næste weekend hun kommer, hvad i har i planerne i skal lave, og så kan hun få den ene med hjem, så ved hun hvad der skal foregå når hun kommer og så kan hun også glæde sig.

Og så evt. lave en point liste, hvor hun fx. får 1 flueben hver gang hun tager sin tallerken ud, 1 flueben hver gang hun siger tak for mad, 1 flueben hvergang hun smider sit tøj til vask, og evt. når hun har 10 flueben kan hun få lov at bestemme lige præcis hvad i skal lave næste weekend hun kommer.... Sorry hvis det blev lidt indviklet, det lød bedre i mit hoved, hehe.

Anmeld

18. november 2011

Barbamama

Undskyld jeg siger det, men nej hvor bliver jeg oprigtigt ked af at læse dit indlæg! Stakkels pige! Jeg synes virkelig ikke I kan tillade jer at behandle et barn på den måde! Hvordan vil I være jer selv bekendt??? At bede familien om at returnere hendes gaver fordi det ikke går efter JERES hoved. Har du nogen ide om hvor HÅRDT det er at være skilsmissebarn og pendle mellem to hjem? Hvor hårdt det er at skulle forholde sig til en pap-kæreste som ovenikøbet så tydeligt ikke bryder sig om hende! Og hun er guddødemig nødt til at acceptere du er der, selvom hun på intet tidspunkt har valgt at du skulle være i hendes liv. Jeg synes virkelig det er hårde ord du kommer med.

Og du er med til at acceptere at at hendes far også tryner hende og ikke vil se hende! Hvordan ville du have det hvis din mor nægtede at holde din fødselsdag og gav udtryk for at det var lige meget om du kom eller blev væk? Ja undskyld mig men jeg er dybt rystet og har meget meget ondt af den pige!

Anmeld

18. november 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Rosa skriver:

Du virker, som flere har skrevet, meget frustreret over jeres situation, og det er fuldstændigt forståeligt at du kan føle at du giver enormt meget af dig selv, og at du og din kæreste strækker jer rigtig langt for at være bonusdatteren tilpas både til hverdag og i højtiderne. 

Men når jeg læser dit indlæg så skinner din frustration bare RIGTIG meget igennem. Du bruger ord som "snotdum" og "snotforkælet" m.m. og det skurrer bare helt vildt i de flestes ører når man snakker om et barn på 12. Udfra dit indlæg virker det bestemt som om at der er en grund til at hun savner sin mor når hun er hos jer, og at hun ikke har lyst til at komme til fødselsdag hos jer, for selvom du hygger med hende så er hun garanteret klar over at I synes hun gør tingene "forkert" - selvom det i virkeligheden ikke er hendes ansvar.

Jeg har selv haft en stedmor der langt hen ad vejen havde samme holdning til mig som du har til din bonusdatter - hun mente at jeg var forkælet fordi jeg simpelthen ikke havde samme opdragelse som hende. Hun "tøsehyggede" også som du kalder det, men det er ikke det samme som at jeg derefter automatisk er klar over hvad hun forventede af mig i dagligdagen. Jeg følte altid at jeg ikke helt passede ind i familien, og at hun kom før mig i min fars liv, og hver eneste gang hun hakkede på mig fordi jeg kom til at gå ind med sko på, øste mere op end jeg kunne spise osv. (ting som altså ikke var "issues" hjemme hos min mor) så lå det i stemningen at jeg var forkert - selvom jeg ikke altid var klar over hvad jeg havde gjort. De mente bare at det kunne jeg da selv regne ud, ellers måtte jeg da være dum og uopdragen... Åhh, hvor jeg gerne ville være dem tilpas, men jeg anede ikke hvordan og til sidst havde jeg mest lyst til bare at blive væk, hvilket man ikke rigtig KAN forklare i den alder...

Jeg synes det er enormt hårdt tacklet, det med fødselsdagen! Tænk at I vil tilbageholde hendes gaver fordi hun ikke har lyst til a komme ud til jer. Hvis hun virkelig havde det godt med jer og følte sig tilpas, så var der da ikke den togtur i verden der kunne afholde en 12-årig fra at se sin elskede far og få sine fødselsdagsgaver. Tænk lige lidt over hvor meget hun giver afkald på for at slippe for at komme ud til jer...?

At hun så senere gerne vil alligevel - jamen hun er jo skide bange for at hun nu igen ikke er god nok, at I (hendes far!!!) ikke kan lide hende og at alting nu bliver værre. Og det bekræftede I jo så ved at cutte hende af og nægte hende sin fødselsdag med far. Æv, det er altså rigtig synd for hende at I ikke kan være store nok til at lade et skilsmissebarn få lidt friere spillerum, når det nu er JER der er de voksne. I har hinanden til hverdag, I har baby på vej, skal snart flytte  osv. - kunne I da ikke være lidt mere large overfor et 12årigt overvægtigt skilsmissebarn der kører i tog frem og tilbage? 

Kh

Rosa - som sov i "jagtstuen" når hun var hos far, fordi det var vigtigere end jeg fik mit eget værelse som 15-årig. Nedprioritering? Yes Sir!!!

SMUKT skrevet Rosa

Anmeld

18. november 2011

dpb

Det kan da godt være jeg har formuleret mig forkert fra start af, i denne tråd. Det beklager jeg- Men hun har kunne, uden problemer. Hjalp til, vaskede op frivilligt, hjalp med at lave mad. Pludselig kunne hun intet, og gad ikke rigtig komme herover. Det minder meget om teenages oprør. Så længe hun går til psykolog får ingen af os noget at vide. Vi bliver først kaldt til samtale alle sammen når hun er færdig der. Det kan være imorgen, det kan være om år.. Så længe familie terapeuten er indover, og kan give værktøjer til hvordan vi tackler hende, så tror jeg nok det skal gå, hvis vi holder fast i vores regler..

Håber og tror på det nok skal blive bedre for jer og syntes det lyder super at der netop er en familieterapeut inde over så alle parter får noget hjælpOg derudover bliver hun jo også ældre og med tiden har hun måske ikke helt det samme behov for at gøre oprør

sådan var det ihvertfald for mig, men en anden faktor der spillede ind der var også at min stedmor mente hun skulle være min ekstra mor og hun var kun 5år ældre end mig selv min kusine som boede hos min far på det tidspunkt og som var 6år ældre end mig, begyndte hun og ville være mor overfor come on... men det blev bedre med tiden efterhånden som hun droppede mor rollen til fordel for en mere veninde præget rollekom bare lige i tanke om det fordi jeg kom til at tænke over du havde skrevet at der var en væsentlig aldersforskel på dig og din kæreste

Og ja, man skal være varsom med hvordan man formulere sig når det er på skriftTingene kan hurtigt lyde hårdere/forkert på skrift...

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.