Som overskriften lyder.. Så har jeg en snot forkælet bonusdatter..
For lige at komme med en forklaring:
Min kæreste og jeg har været sammen i snart 5 år.. I den tid har jeg hørt
meget brok fra hans x-kone over mig. Jeg var en luder, kælling, ung so osv osv. Der er 12 år imellem mig og min kæreste!
Jeg er bedøvende ligeglad med hende, hun bor i Kolding og vi i København - så jeg synes faktisk hun kan rende og hoppe

Hans datter bliver 12år til januar, og har altid haft mor som sin veninde (der er absolut intet der tyder på at det er mor datter forhold udover alderen)..
Vi har de sidste 5år fået en madseddel med hver gang hun kommer (1 weekend om måneden), med hvad hun kan lide og ikke lide. Dette kan forandre sig meget fra gang til gang, og jeg er træt af at tage hensyn konstant.. Ifølge sedlen må vi ikke give hende slik, sodavand osv. fordi hun skal tabe sig. Ja undskyld, men hun er fed!!! Det synes jeg er rimelig til grin, fordi at hun til togturen herover har en pose chips og slikpose + 100kr til at købe slik i toget.. Mor påstår de lever sundt og altid får grønt osv. til maden. Ungen bliver federe og federe hver gang hun kommer..

Og vi kan intet gøre, fordi vi har hende så lidt. Jeg er ikke selv tynd, men når hun ikke kan være i mit tøj, fordi det er for småt - så skal man altså sætte ind overfor fedmen..
Når hun er her, kan vi mærke at hun ikke er vant til at gøre noget derhjemme. Hun tager ikke sin tallerken af bordet, siger ikke tak for mad, ryder op efter sig selv (hvilket er rimelig væsentligt da vi indtil nu har boet i en 1½værelses og hun har sovet på en sovesofa i stuen, når hun kommer). Hendes tøj kan ligge og flyde rundt omkring efter hun er taget afsted, selvom man lige havde bedt hende om at lægge det til vask. Måske er jeg ond, men ligger det på gulvet, når hun er taget afsted, lægger jeg det ind på hylden
uden at vaske det. Hun lærer det vel på et tidspunkt.

Og det værste af mine problemer er at hun smasker så forfærdelig meget, at jeg bliver dårlig af at spise med hende. Selvom vi gør hende opmærksom på det, stopper hun i 30 sek. og så er det forfra..

Nogle gange har jeg med vilje "sovet" længe søndag morgen, for at slippe for at spise morgenmad med hende.
Til jul sidste år savnede hun sin mor, (om natten mellem d. 24/25). Hun går ikke ind til os og siger det, nej hun ringer til sin mor, som ringer op til min kæreste og giver ham en sviner.. Hun bliver sendt hjem med toget om morgenen, og vi føler os rimelig røvrendte, for hun havde faktisk ikke sagt tak for gaven, hverken til os eller til resten af familien.
Da hun har fødselsdag i Januar, havde vi inviteret hele familien til at komme. De ryder altid deres kalender, fordi det er så sjældent de ser hende. Men torsdag aften kl 23, bliver vi ringet op af x-konen. Datteren kunne altså ikke overskue at komme.. (det var hendes undskyldning, fordi hun ikke gad bruge sin fødselsdag i toget). Så vi måtte fredag morgen ringe rundt til familien og sige at de var velkomne til at komme, men hun kom altså ikke. Og de skulle være returnere gaverne, for dem havde vi besluttet at hun ikke skulle have, når hun nu ikke gad komme. Dagen efter sendte hun en sms til sin far "kan vi holde min fødselsdag næste gang jeg kommer?" Far skrev bare nej. Og det var vores holdning, vi kan ikke planlægge alt efter hvornår hun gider at komme eller ej..
Datteren fik sin mor og hendes kæreste gennem 5 år til at gå fra hinanden, fordi hun udstillede dem mod hinanden. Det prøvede hun også at gøre her, og i sommers fik hun sin mor til at ringe op til min kæreste at sige at hun ikke gad komme, så længe jeg boede der. Min kæreste var frisk - "så skal hun bare blive væk"

Jeg viser på ingen måde hende, at jeg ikke kan lide hende. Jeg tøsehygger med hende næsten hver gang hun er her, og hun bruger mere tid med mig end med sin far. Alligevel føler jeg mig skidt behandlet af hende hver gang hun har været her.

Nu er situationen så at vi skal være forældre til maj. Hun har ikke gidet sige tillykke. moderen var 1½uge længere henne end mig, men tabte barnet. Vi flytter i større lejlighed om en måned, hvor hun får sit eget værelse. Det bliver brugt som gæsteværelse, når hun så ikke er her.
Men vil tingene forandre sig? Vil hun stadig være ligeså snot dum (undskyld sproget), når den lille kommer? For den lille kommer altså til at lære at tage sin tallerken ud, eller at sige tak for mad. Det ender jo med at blive den lille der skælder den store ud om nogle år, hvis hun stadig ikke har lært de basale ting..
Undskyld det blev langt, havde bare brug for at få det lidt ud, og måske høre om nogle har et råd til hvordan vi kan tackle hende, uden at hun ødelægger vores forhold, fordi jeg står fast i de basale ting?