gravid20 skriver:
har bare hørt om så mange hvor det med at der ikke er samværd ikke er nok 
men vil selvf. snakke med ham om det endnu engang. for ved hvor store problemer han kan give mig i fremtiden hvis han vil..
ksn på ingen måde se en grund til at han vil beholde den .. føles som om at det kun er for at bevare lidt af kontrollen over mig
når jeg snakker med ham om det, køre han jo bare på min dårlige samvittighed . så kommer hele smørren, hanem det var jo dig der valgte at flytte 400 km. væk fra faren til dit barn osv. men lige der følte jeg ikke der var noget valg, han ville ikke være en del a hendes liv, og havde ingen familie eller andet derovre.. så flyttede i stor sorg over at være blevet forladt hjem til mine forældre igen
øv hvor syns jeg det er træls han ikke bare kan give mig den til han engang ønsker at se hende !
I de sager hvor samværdet ikke spiller nogen stor rolle tror jeg, at det er fordi faren gerne ønsker samværd på længere sigt. Hvis faren i dit tilfælde udmelder at han altså ikke ønsker samværd, så tror jeg det er noget andet..
Jeg er også ret sikker på det er for at opretholde en form for kontrol over dig (min egen eks var også sådan, da vi gik fra hinanden). Jeg tror du skal lægge dine følelser lidt til side når du snakker med ham, og snakke fornuftigt og rationelt til ham. Som du selv siger, så spiller han på din samvittighed og det skal du ikke lade gå ind. Du skal hele tiden argumentere for din side af sagen, roligt. Fortælle ham om han ikke nok kan forstå at HVIS du så endda valgte at flytte til udlandet så skulle det helt og holdent være DIT valg, idet han jo ikke ønsker samværd. Du skal gerne fortælle ham hvis du flytter, så han ved hvor i er, men han skal ikke have muligheden for at forhindre dig i det. Den begrænsning skal du virkelig ikke have. Du skal have lov til at træffe ALLE valg, og det skal du ikke give fra dig. Du kommer til at fortryde det inderligt den dag han vil bestemme vuggestue, børnehave, skole, hvor ikke skal bo, osv.. 
Jeg ved godt det ikke er nemt, for du kan jo nok ikke lade være med at føle lidt med ham. Men om så det kommer til at kræve skænderier, tårer og måske endda en sag, så stå ved din holdning, for han skal ikke kunne forhindre dig i noget for at have kontrollen over dig