hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Nemesis

gravid20 skriver:

det er jo også kun derfor jeg ikke har søgt om den fulde forældremyndighed, fordi at jeg jo håber han ændre mening og vil være en del a hendes liv.. men når han ikke vil det, så irretere det mig en smule at han skal have den mindste indflydelse på hendes og mit liv .. kan også sagtens sætte mig ind i det hvis han dog bare ville se hende.. er jo bange for det bare er for at opretholde en form for kontrol over hvor jeg bor osv. ville med glæde give ham den tilbage igen når/hvis han ønsker samværd.. men uden samværd, ja så kan jeg slet ikke se en mening med det !

nej det giver ingen mening og desuden har samvær og forældremyndighed intet med hinanden at gøre.

Men altså indtil faderskabssagen er afgjort kan du jo selv bestemme. Det kunne jeg da og jeg fik lavet pas og navneattest inden faderskabessagen var afsluttet.

Men prøv at tænke på dit og lillepigens behov fremfor at tage hensyn til ham, for det er primært lillepigen det skal handle om, og ikke din ex.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

Ja nu er det jo sådan at jeg igennem næsten hele graviditeten har ønsket et bestemt navn til min lille pige, men nu har faren så meldt ud at han vil beholde sin halvdel af forældremyndigheden, selvom at han ikke ønsker at se hende.. dette har jeg accepteret, men har lidt svært ved det når han så siger at han slet ikke har tænkt over det med navnet endnu, og ikke vil tage stilling så "tidligt i graviditeten" inden hun er her.. 

hvad gør jeg så hvis han heller ikke vil det bagefter ?? hvor længe må man gå uden at have navngivet ens barn ?? 

Og også lige en anden ting, jeg vil gerne have at tingene mht. børnepenge går igennem kommunen.. så jeg ikke skal slås med det .. hvordan sørger jeg for at det kommer til at gå den vej ?? 

undskyld de mange spørgsmål. men havde bare slet ikke regnet med at han ville beholde sin del af forældremyndigheden  

har i boet sammen?

Anmeld

13. november 2011

baby012

ladydan1 skriver:

nej det giver ingen mening og desuden har samvær og forældremyndighed intet med hinanden at gøre.

Men altså indtil faderskabssagen er afgjort kan du jo selv bestemme. Det kunne jeg da og jeg fik lavet pas og navneattest inden faderskabessagen var afsluttet.

Men prøv at tænke på dit og lillepigens behov fremfor at tage hensyn til ham, for det er primært lillepigen det skal handle om, og ikke din ex.

syns simpelthen det er så egoistisk af ham  

men han anerkender jo faderskabet så det kommer vel iorden her med det samme, inden hun er født .. 

Anmeld

13. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

har i boet sammen?

det har vi, så han får sin del af forældremyndigheden uanset hvad .. medmindre han giver den til mig .. 

Anmeld

13. november 2011

Nessie

gravid20 skriver:

jeg kan bare slet ikke finde ud af det ville gerne have den fulde forældremyndighed, men kan det afgøres inden fødslen ? har også lidt overvejet at opgive to mulige fædre, bare så jeg er alene om forældremyndigheden de første måneder.. meen.. den går nok ikke eftersom jeg ikke har været sammen med andre ..  

Jeg har godt nok ikke meget forstand på det, men hvis jeg var dig ville jeg nok ringe til kommunen i morgen og få svar. Eller måske til Statsforvaltningen, de kender da i hvert fald reglerne.

Jeg håber at det løser sig for dig, og snart, så du kan nyde den sidste tid af graviditeten og få en fredelig fødsel

Anmeld

13. november 2011

Nemesis

gravid20 skriver:

syns simpelthen det er så egoistisk af ham  

men han anerkender jo faderskabet så det kommer vel iorden her med det samme, inden hun er født .. 

ja hvis du søger om det nu, og han anerkender med det samme, ja så kan det godt nå at gå i orden.

Har i boet sammen?? altså delt adresse officielt?

men du kan jo lade de 6 mdr gå og hvis han ikke har bedt om at se jeres datter, ej heller har søgt om samvær kan du jo starte en sag om at få den fulde forældremyndighed.

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

det har vi, så han får sin del af forældremyndigheden uanset hvad .. medmindre han giver den til mig .. 

han kan jo ikke bruge den til så meget - så mon ikke han med tiden giver dig den.. når i bor så langt fra hinanden får han jo ikke rigtig "glæde" af den - da han jo nok ikke vil dukke op til forældre møder - og lign... alligevel....

Jeg var heldig jeg fik den fulde over min datter

med min søn har vi fælles - og det er fint nok - selv om han heller ikke "bruger" at komme og være medbestemmende - men han bliver da hørt og spurgt

Anmeld

13. november 2011

baby012

Nessie skriver:

Jeg har godt nok ikke meget forstand på det, men hvis jeg var dig ville jeg nok ringe til kommunen i morgen og få svar. Eller måske til Statsforvaltningen, de kender da i hvert fald reglerne.

Jeg håber at det løser sig for dig, og snart, så du kan nyde den sidste tid af graviditeten og få en fredelig fødsel

nu må jeg se .. har forsøgt at få fat på ham siden fredag for at snakke med ham om det .. men ingen svar,.. igen ..  

ringer til stfv. imorgen og forhøre mig om det, for det er egoistisk af ham det her, og kan udelukkende være for at ville have kontrol over mit/hendes liv  

Anmeld

13. november 2011

baby012

ladydan1 skriver:

ja hvis du søger om det nu, og han anerkender med det samme, ja så kan det godt nå at gå i orden.

Har i boet sammen?? altså delt adresse officielt?

men du kan jo lade de 6 mdr gå og hvis han ikke har bedt om at se jeres datter, ej heller har søgt om samvær kan du jo starte en sag om at få den fulde forældremyndighed.

har desværre allerede udfyldt faderskabspapierne .. og han anerkender faderskabet .. 

ja vi boede sammen inden .. så han får den jo helt automatisk.. 

men ja, jeg starter en sag hvis han efter 6 måneder ikke har vist interesse og bare har været på tvers. 

Anmeld

13. november 2011

Nemesis

gravid20 skriver:

har desværre allerede udfyldt faderskabspapierne .. og han anerkender faderskabet .. 

ja vi boede sammen inden .. så han får den jo helt automatisk.. 

men ja, jeg starter en sag hvis han efter 6 måneder ikke har vist interesse og bare har været på tvers. 

ja hvis han ikke har vist nogen interesse og ikke vil se jeres datter så kan du jo blive tvunget af omstændighederne til det, for hvorfor skal du være afhængig af ham og hans underskrift hvis han slet ikke har interesse i jeres datter eller kender hende og hendes behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.