hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

baby012

LouiseVous skriver:

Du giver da dit barn det navn du føler for..
Hvis du ønsker at få hans navn med i, og du selv har to til hende. Så sørg for at det er : Fornavn, (dit navn), (hans navn) og (dit navn) Så vil det på barnet sygesikringsbevis kun stå med forbogstavet af hans, men dine navne, vil være fuld skrevet..

Hvis børnepengene skal gå gennem kommunen, oplyser du det blot til kommunen. Hvis han vil køre faderskabsag søger du bare om børnepenge fra faderen af dem, så vil det automatisk gå den vej fremover, efter endt sag. Og han vil skulle betale kommunen tilbage..

jeg ønsker ikke hans navn med havde fundet det smukkeste pigenavn til hende, med navne der betyder noget for mig og er gået i arv i min familie i mange år nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre .. er så bange for at han bare stiller sig helt på tvers  

ville også bare være SÅ ked af at skulle forklare hende hvor hendes navn kommer fra hvis nu han slet ikke vil se hende, når hun nu begynder at "savne" en far om 4-5 år .. 

men kommer nok desværre ikke udenom det . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Pige2009

gravid20 skriver:

Men jeg kan vel ikke døbe hende noget uden han giver hans accept ? ville allerede have navngivet få dage efter fødslen, og så holde dåben bagefter når hun er lidt ældre .. 

ej hvor er det frustrerende  

Men hvis du nu søger om forældremyndigheden online, så kan det jo være han går med til det. Synes ikke, du skal male fanden på væggen inden noget er afgjort - det får du det bare dårligere af. Fokuser på det positive...

Anmeld

12. november 2011

baby012

merethe skriver:

Selvom du har den fulde forældremyndighed, så betyder det da ikke at han ikke kan blive informeret om hende eller få samvær med hende. Det betyder bare, at du bestemmer alene alle beslutningerne omkring hende. Såsom at få et Pas, valg af børnehave/skole. hvilken trosretning, behandling ved sygdom osv

Hvis I har delt forældremyndighed så bliver du nød til at have kontakt til ham, når der skal besluttes væsentlige ting vedrørende din datter, så helt at undgå kontakt tror jeg kun kan lade sig gøre hvis du har fuld forældremyndighed.

har bare lidt valgt at jeg ikke vil have den fulde forældremyndighed før han stiller sig på tvers.. håber jo han skifter mening og vil se hende.. men ønsker han ikke det inden der er gået et år, så søger jeg om den fulde forældremyndighed . tror bare ikke jeg får den der skal så vidt jeg ved ret meget til.. 

Anmeld

12. november 2011

BetonSlotsPrinsesserne

gravid20 skriver:

jeg ønsker ikke hans navn med havde fundet det smukkeste pigenavn til hende, med navne der betyder noget for mig og er gået i arv i min familie i mange år nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre .. er så bange for at han bare stiller sig helt på tvers  

ville også bare være SÅ ked af at skulle forklare hende hvor hendes navn kommer fra hvis nu han slet ikke vil se hende, når hun nu begynder at "savne" en far om 4-5 år .. 

men kommer nok desværre ikke udenom det . 

Nu jeg ikke helt med.. Er det fornavn du mener??- Det bestemmer du da bar! Det har intet med forældremyndighed at gøre.. Det har efternavnet egentlig heller ikk. Du døber/ navngiver hende det du synes!

Min datter blev døbt 3 uger gaml, har kun navne fra mig a, og faderskabssagen var ikke en gang påbegyndt på det tidspunkt. Så jeg vidste ikke engang om jeg havde fuld forældremyndighed.
Det har jeg dog, pga vi ikke har boet off. 10 mdr før hun blev født..

Anmeld

12. november 2011

DitteFisk

Jeg ville helt sikkert snakke med ham om den fælles forældremyndighed. Siden han ikke ønsker at se barnet og det er så er DIT barn, så kan jeg ikke så nogen grund til at han skal have mulighed for f.eks at have indflydelse på barnedåb eller om du evt. flytter. For så kan han jo sætte sig imod og du kan ikke gøre så meget. Du kan komme til at stå i nogle meget trælse situationer. Hvis i f.eks ikke ønsker samme institution, osv.. Han kan give dig mange problemer hvis i bliver uvenner, hvis i har fælles forældremyndighed.

Hvis du derimod har forældremyndigheden kan i jo altid få fælles, hvis han skulle skifte mening om at ville se hende.

Anmeld

12. november 2011

baby012

LouiseVous skriver:

Nu jeg ikke helt med.. Er det fornavn du mener??- Det bestemmer du da bar! Det har intet med forældremyndighed at gøre.. Det har efternavnet egentlig heller ikk. Du døber/ navngiver hende det du synes!

Min datter blev døbt 3 uger gaml, har kun navne fra mig a, og faderskabssagen var ikke en gang påbegyndt på det tidspunkt. Så jeg vidste ikke engang om jeg havde fuld forældremyndighed.
Det har jeg dog, pga vi ikke har boet off. 10 mdr før hun blev født..

nej det er det fulde navn .. jeg ønsker slet ikke hans navn med i hendes på nogen måde.. 

men kan man det uden farens accept ?? :/ når der er delt forældremyndighed ?? det får vi automatisk da vi boede sammen da jeg blev gravid.. og vil ikke tage hans forældremyndighed fra ham når han endelig viser bare lidt interesse, han skal have en chance .. så må jeg søge den senere hvis det er at det bliver helt rodet imellem os.. 

ville rigtig gerne døbe hende Emma Sofia Lahn Sloth

men det tror jeg bare ikke han går med til.. og han vil ikke tage stilling til det endnu  

Anmeld

12. november 2011

baby012

Gigl skriver:

Jeg ville helt sikkert snakke med ham om den fælles forældremyndighed. Siden han ikke ønsker at se barnet og det er så er DIT barn, så kan jeg ikke så nogen grund til at han skal have mulighed for f.eks at have indflydelse på barnedåb eller om du evt. flytter. For så kan han jo sætte sig imod og du kan ikke gøre så meget. Du kan komme til at stå i nogle meget trælse situationer. Hvis i f.eks ikke ønsker samme institution, osv.. Han kan give dig mange problemer hvis i bliver uvenner, hvis i har fælles forældremyndighed.

Hvis du derimod har forældremyndigheden kan i jo altid få fælles, hvis han skulle skifte mening om at ville se hende.

det har jeg forklaret ham, men han vil stadig beholde sin del  

er godt nok meget splittet om jeg bør søge den nu .. er bare meget bange for at skulle ud i en meget stor retssag med ham .. for han opgiver den med sikkerhed ikke uden kamp

Anmeld

12. november 2011

baby012

Baagøe skriver:

Men hvis du nu søger om forældremyndigheden online, så kan det jo være han går med til det. Synes ikke, du skal male fanden på væggen inden noget er afgjort - det får du det bare dårligere af. Fokuser på det positive...

han vil jo beholde sin del af forældremyndigheden  

Anmeld

12. november 2011

FrkMR

Jeg har også fået fælles forældremyndighed med faderen til mit barn da vi boede sammen - selvom vi flyttede fra hinanden kort efter jeg blev gravid.

Navnet ER en af de ting man skal være enige om med fælles forældremyndighed. Jeg har undersøgt det, og trådstarter har helt ret.

I vores tilfælde kunne vi ikke blive enige(jeg havde nemlig også et familienavn jeg ønsket til min søn. men det ville faderen ikke have)

Så her var vi nødt til at gå på kompromis :/ så han fik lov at bestemme fornavn og så fik vores søn mit efternavn. (så har han hans som mellemnavn)

Anmeld

12. november 2011

Pige2009

gravid20 skriver:

han vil jo beholde sin del af forældremyndigheden  

Se muligheder frem for begrænsninger. Hvis jeg var dig, ville jeg udfylde denne blanket:
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=40

Det kan jo være, han skriver under. Mænd siger nogle gange én ting, men gør noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.