hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

baby012

wamse skriver:

Hvorfor lader du ham have indflydelse på barnets navn? Hvis du vil have hans ideer til navne med, så giv ham en frist, og overskrider han denne, så bestemmer du det uden hans indblanden

Ring til din lokale statsforvaltning, de kan give dig svar på dine spørgsmål.

men kan jeg det ?? kan jeg godt navngive hende uden farens accept ? må vel ikke engang døbe hende hvis han ikke vil have det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

wamse

gravid20 skriver:

men kan jeg det ?? kan jeg godt navngive hende uden farens accept ? må vel ikke engang døbe hende hvis han ikke vil have det  

Jeg har en bekendt, som ihvertfald fik deres barn døbt uden faderens accept, så det må man kunne

Anmeld

12. november 2011

baby012

wamse skriver:

Jeg har en bekendt, som ihvertfald fik deres barn døbt uden faderens accept, så det må man kunne

men havde de så fælles forældremyndighed ?? 

Anmeld

12. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
gravid20 skriver:

Ja nu er det jo sådan at jeg igennem næsten hele graviditeten har ønsket et bestemt navn til min lille pige, men nu har faren så meldt ud at han vil beholde sin halvdel af forældremyndigheden, selvom at han ikke ønsker at se hende.. dette har jeg accepteret, men har lidt svært ved det når han så siger at han slet ikke har tænkt over det med navnet endnu, og ikke vil tage stilling så "tidligt i graviditeten" inden hun er her.. 

hvad gør jeg så hvis han heller ikke vil det bagefter ?? hvor længe må man gå uden at have navngivet ens barn ?? 

Og også lige en anden ting, jeg vil gerne have at tingene mht. børnepenge går igennem kommunen.. så jeg ikke skal slås med det .. hvordan sørger jeg for at det kommer til at gå den vej ?? 

undskyld de mange spørgsmål. men havde bare slet ikke regnet med at han ville beholde sin del af forældremyndigheden  

Søg om fuld forældremyndighed nu!!!!

Tror altså ikke du behøver at få hans accept til valg af navn når han ikke vil dit barn. Ring til statsamtet allerede nu imens du er gravid og hør ad.

Anmeld

12. november 2011

Carl-Emil's mor

gravid20 skriver:

Ja nu er det jo sådan at jeg igennem næsten hele graviditeten har ønsket et bestemt navn til min lille pige, men nu har faren så meldt ud at han vil beholde sin halvdel af forældremyndigheden, selvom at han ikke ønsker at se hende.. dette har jeg accepteret, men har lidt svært ved det når han så siger at han slet ikke har tænkt over det med navnet endnu, og ikke vil tage stilling så "tidligt i graviditeten" inden hun er her.. 

hvad gør jeg så hvis han heller ikke vil det bagefter ?? hvor længe må man gå uden at have navngivet ens barn ?? 

Og også lige en anden ting, jeg vil gerne have at tingene mht. børnepenge går igennem kommunen.. så jeg ikke skal slås med det .. hvordan sørger jeg for at det kommer til at gå den vej ?? 

undskyld de mange spørgsmål. men havde bare slet ikke regnet med at han ville beholde sin del af forældremyndigheden  

Jeg forstår godt St du gerne vil holde dig på en god Sti men nu må du altså face at det er DIT og ikke hans barn! Jo genetisk men ellers ikke og husker jeg ikke helt forkert har han jo absolut ikke i starten været særlig venlig da du valgte at beholde hende! Så gør dig selv den tjeneste at søg den skide fulde forældrenyndighed så du og lille pigen kan leve jeres liv præcis som I vil uden nogen kæmpe sager!! Forstår slet ikke du gider høre hans mening om navnet når han har vist hvor ubetydelig hele denne situation er for ham med ny kæreste hurtigt efter osv.. Ved godt jeh lyder som en kællin men synes sku du er mere værd end det du lige nu kører dig selv ned på!!

Anmeld

12. november 2011

baby012

merethe skriver:

Søg om fuld forældremyndighed nu!!!!

Tror altså ikke du behøver at få hans accept til valg af navn når han ikke vil dit barn. Ring til statsamtet allerede nu imens du er gravid og hør ad.

ville være rigtig ked af at skulle søge den fulde forældremyndighed han har jo også ret til at blive holdt informeret .. og håber jo han på et eller andet tidspunkt vil se hende.. 

men er chancen for fuld forældremyndighed ikke nærmest umulig ? når han ikke er alkoholiker eller andet i den dur . 

men kunne da være man lige skulle ringe og høre dem ad allerede nu om det med navnet . 

ved du så om alt andet kan køre igennem stfv og kommunen med det samme, så jeg ikke behøver have kontakt med ham før han engang vil se hende ?? 

Anmeld

12. november 2011

baby012

Höör skriver:

Jeg forstår godt St du gerne vil holde dig på en god Sti men nu må du altså face at det er DIT og ikke hans barn! Jo genetisk men ellers ikke og husker jeg ikke helt forkert har han jo absolut ikke i starten været særlig venlig da du valgte at beholde hende! Så gør dig selv den tjeneste at søg den skide fulde forældrenyndighed så du og lille pigen kan leve jeres liv præcis som I vil uden nogen kæmpe sager!! Forstår slet ikke du gider høre hans mening om navnet når han har vist hvor ubetydelig hele denne situation er for ham med ny kæreste hurtigt efter osv.. Ved godt jeh lyder som en kællin men synes sku du er mere værd end det du lige nu kører dig selv ned på!!

nej han har ikke været helt god ved mig da jeg valgte at beholde hende, og har på intet tidspunkt vist interesse i hende  

jeg er bare nervøs over at skulle søge den der fulde forældremyndighed, kan det blive afgjort inden fødslen hvis jeg søger den allerede nu ? 

Anmeld

12. november 2011

BetonSlotsPrinsesserne

gravid20 skriver:

Du giver da dit barn det navn du føler for..
Hvis du ønsker at få hans navn med i, og du selv har to til hende. Så sørg for at det er : Fornavn, (dit navn), (hans navn) og (dit navn) Så vil det på barnet sygesikringsbevis kun stå med forbogstavet af hans, men dine navne, vil være fuld skrevet..

Hvis børnepengene skal gå gennem kommunen, oplyser du det blot til kommunen. Hvis han vil køre faderskabsag søger du bare om børnepenge fra faderen af dem, så vil det automatisk gå den vej fremover, efter endt sag. Og han vil skulle betale kommunen tilbage..

Anmeld

12. november 2011

Carl-Emil's mor

gravid20 skriver:

nej han har ikke været helt god ved mig da jeg valgte at beholde hende, og har på intet tidspunkt vist interesse i hende  

jeg er bare nervøs over at skulle søge den der fulde forældremyndighed, kan det blive afgjort inden fødslen hvis jeg søger den allerede nu ? 

Forstår godt du er ked over det. Men hvad frygter du ved det?? Det bedste der kan ske er jo at du får den også skal du ikke længere frygte for om han en gang vil lave rav i den vedrørende hvor I bor eller andet... Han skal jo også erklære sig far til hende og vil han ikke det skal der blodprøver mm indover og det er en lang kamp... jeg ved ærligt ikke om du kan få den nu før hun er født med er ret overbevist om at det vil gavne din sag langt bedre hvis du søger nu. Evt snak med din sundhedsplejerske om hvordan du gør hvis du er tryg ved hende... Har du ikke mødt hende endnu så kontakt din jordmoder og sig du gerne vil i kontakt med din SP da du føler du gerne vil kunne bruge personen som vejledning og drøftelse..

Anmeld

12. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
gravid20 skriver:

ville være rigtig ked af at skulle søge den fulde forældremyndighed han har jo også ret til at blive holdt informeret .. og håber jo han på et eller andet tidspunkt vil se hende.. 

men er chancen for fuld forældremyndighed ikke nærmest umulig ? når han ikke er alkoholiker eller andet i den dur . 

men kunne da være man lige skulle ringe og høre dem ad allerede nu om det med navnet . 

ved du så om alt andet kan køre igennem stfv og kommunen med det samme, så jeg ikke behøver have kontakt med ham før han engang vil se hende ?? 

Selvom du har den fulde forældremyndighed, så betyder det da ikke at han ikke kan blive informeret om hende eller få samvær med hende. Det betyder bare, at du bestemmer alene alle beslutningerne omkring hende. Såsom at få et Pas, valg af børnehave/skole. hvilken trosretning, behandling ved sygdom osv

Hvis I har delt forældremyndighed så bliver du nød til at have kontakt til ham, når der skal besluttes væsentlige ting vedrørende din datter, så helt at undgå kontakt tror jeg kun kan lade sig gøre hvis du har fuld forældremyndighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.