gravid20 skriver:
Ja nu er det jo sådan at jeg igennem næsten hele graviditeten har ønsket et bestemt navn til min lille pige, men nu har faren så meldt ud at han vil beholde sin halvdel af forældremyndigheden, selvom at han ikke ønsker at se hende.. dette har jeg accepteret, men har lidt svært ved det når han så siger at han slet ikke har tænkt over det med navnet endnu, og ikke vil tage stilling så "tidligt i graviditeten" inden hun er her..
hvad gør jeg så hvis han heller ikke vil det bagefter ?? hvor længe må man gå uden at have navngivet ens barn
??
Og også lige en anden ting, jeg vil gerne have at tingene mht. børnepenge går igennem kommunen.. så jeg ikke skal slås med det .. hvordan sørger jeg for at det kommer til at gå den vej ??
undskyld de mange spørgsmål. men havde bare slet ikke regnet med at han ville beholde sin del af forældremyndigheden
Du giver da dit barn det navn du føler for..
Hvis du ønsker at få hans navn med i, og du selv har to til hende. Så sørg for at det er : Fornavn, (dit navn), (hans navn) og (dit navn) Så vil det på barnet sygesikringsbevis kun stå med forbogstavet af hans, men dine navne, vil være fuld skrevet..
Hvis børnepengene skal gå gennem kommunen, oplyser du det blot til kommunen. Hvis han vil køre faderskabsag søger du bare om børnepenge fra faderen af dem, så vil det automatisk gå den vej fremover, efter endt sag. Og han vil skulle betale kommunen tilbage..
Anmeld