hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

ej hvor vildt, han ville nemlig gerne ha sit efternavn med på deres navn, men så var det noget han skulle søge om efter de var døbt og en længere proces.

men er ret sikker det med efternavn at hvis hun bor hos dig og du har hende fuldtid at du så har "førsteret" til efternavn.

det eneste jeg ved at han har ret til navnevalg.. kan du linke noget andet op med at jeg kan bestemme efternavn, ville det da bare være fantastisk !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

det eneste jeg ved at han har ret til navnevalg.. kan du linke noget andet op med at jeg kan bestemme efternavn, ville det da bare være fantastisk !  

jo kan lige lede nå jeg har puttet sophia her om en time

Er du ellers forberedt med de forskellige ting du skal søge nå du er alene og sådan ?

Anmeld

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

jo kan lige lede nå jeg har puttet sophia her om en time

Er du ellers forberedt med de forskellige ting du skal søge nå du er alene og sådan ?

det må du meget gerne - ville da være fantastisk hvis det i første omgang er mig der bestemmer.. 

det tror jeg at jeg er ja, men er ikke helt sikker på at jeg har styr på det hele hehe . 

https://www.baby.dk/debat/144424pi1/ordet-er-frit/har-i-ikke-tid-til-et-hurtigt-kig--.aspx

ptøv at kig mit budget hehe  

Anmeld

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

det må du meget gerne - ville da være fantastisk hvis det i første omgang er mig der bestemmer.. 

det tror jeg at jeg er ja, men er ikke helt sikker på at jeg har styr på det hele hehe . 

https://www.baby.dk/debat/144424pi1/ordet-er-frit/har-i-ikke-tid-til-et-hurtigt-kig--.aspx

ptøv at kig mit budget hehe  

Hehe det ser jo fint ud, og ang det med børnepenge skal han jo selvfølgelig betale især hvis han vil ha del i forældremyndigheden.

Jeg er så igang med en dejlig faderskabssag som jeg regner med er færdig nå hun er halvandet .

Og så bliver beløbet betalt der, og helt tilbage fra fødslen af.

Får du ikke dobbelt su nå du bliver forældre, eller havde du regnet det med?

Anmeld

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

Hehe det ser jo fint ud, og ang det med børnepenge skal han jo selvfølgelig betale især hvis han vil ha del i forældremyndigheden.

Jeg er så igang med en dejlig faderskabssag som jeg regner med er færdig nå hun er halvandet .

Og så bliver beløbet betalt der, og helt tilbage fra fødslen af.

Får du ikke dobbelt su nå du bliver forældre, eller havde du regnet det med?

jo får 2*5*** kr. om måneden  

Anmeld

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

jo får 2*5*** kr. om måneden  

okay super

og har du søgt om børnetilskudene?

og ang det med fuldforældremyndighed, så tror jeg altså ikke det ville være så svært for dig at få, hvis han har udtalt at ikke vil være tilstede men bare vil ha lidt retighed, for man kan jo sagens lave en ordning der hedder at du har fuldforældre myndighed men skal informere ham i tilfælde af flytning ovs, hvis du ville ha lyst til at tage en tur i retten,

Anmeld

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

okay super

og har du søgt om børnetilskudene?

og ang det med fuldforældremyndighed, så tror jeg altså ikke det ville være så svært for dig at få, hvis han har udtalt at ikke vil være tilstede men bare vil ha lidt retighed, for man kan jo sagens lave en ordning der hedder at du har fuldforældre myndighed men skal informere ham i tilfælde af flytning ovs, hvis du ville ha lyst til at tage en tur i retten,

hvilke børnetilskud ??  

tja, jeg tror jeg giver ham en chance, medmindre han sætter sig på tvers så sker der jo ikke noget ved at han har den halve .. håber jeg ikke

Anmeld

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

hvilke børnetilskud ??  

tja, jeg tror jeg giver ham en chance, medmindre han sætter sig på tvers så sker der jo ikke noget ved at han har den halve .. håber jeg ikke

det ekstra, ordinært og særlige, man kan godt søge før fødsel sal man ikke tænke på det nå den lille er kommet

Anmeld

14. november 2011

Klumpe-dumpe

gravid20 skriver:

jamen fantastisk dansk lovgivning !

jamen jeg har snakket med ham, og drøftet mine bekymringer for ham.. MEN som han sagde, han er urokkelig, og det er KUN kan mder kan bestemme om han skal have forældremyndighed  

men samtidig, der gik heldigvis kun 3 dage før jeg fik kontakt denne gang.. normalt kan der gå længere .. er det noget der kan gavne min sag på nogen måde ?? 

han ville samtidig ikke fortælle mig hvorfor han ville beholde den.. og han kunne ikke andet end brokke sig over navnet (som slet ikke er det jeg ville give da han havde mange krav) det skulle f.eks. være dansk hele vejen igennem, og måtte ikke have hans navn i . så har jeg så opfyldt disse krav, og så blev manden jo gal over at hans navn ikke er med i  

da jeg sagde jeg var nervøs over at han kunne hente hende fra inst. sagde han bare at det måtte jeg jo bare vente og se, og han kunne jo ikke love mig noget når det lå ude i fremtiden !! er du åndsvag jeg sidder bare og tuder, kan slet ikke overskue at han skal være en del af noget overhoved lige nu !

Jeg synes du skal kontakte statsamet, så du kan få ro på situationen.

Der igennem kan du helt præcis få afvide hvad du kan forvente efter fødsel, og hvordan du helt præcis griber sagen an.

Håber virkelig det bedste for dig og pusling

Anmeld

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

det ekstra, ordinært og særlige, man kan godt søge før fødsel sal man ikke tænke på det nå den lille er kommet

hvor gør man det henne ?? de balketter jeg har kunne finde på nettet kræver barnets cpr nr. og det har jeg jo ikke før hun er født  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.