hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

muzen

Baagøe skriver:

1. Jeg ville udfylde papirerne til og søge om fuld myndighed INDEN du føder.

2. Du kan sagtens søge om bidrag, som kommunen udbetaler til dig INDEN du føder. SÅ er det kommunen, der i sidste ende skal opkræve pengene fra faderen.

3. Barnet skal være navngivet og registreret inden for 10 hverdage efter fødslen. Du kan læse mere her:
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=76

Håber virkelig det hele ordner sig for dig

Kh. Linda

jeg kan ikke være mere enig med hende. søg den fuldeforældre myndighed. du vil så meget fortryde det senere.

også er det dig og kun dig der bestemmer navnet, han kan hoppe og danse lige så meget han vil det er dig der bestemmer navnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

muzen

jeg syntes du skal ringe til mødrehjæplen og snakke med dem. der kan du komme til at snakke med en advokat. som kan sætte dig ind i tingene.

det ville jeg helt klart gøre

Anmeld

15. november 2011

baby012

svanen73 skriver:

Okay... det jeg ked af. 

er jeg også, men det der ikke så meget at gøre ved :') må bare håbe det hele kommer til at gå alligevel 

Anmeld

16. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

Ja nu er det jo sådan at jeg igennem næsten hele graviditeten har ønsket et bestemt navn til min lille pige, men nu har faren så meldt ud at han vil beholde sin halvdel af forældremyndigheden, selvom at han ikke ønsker at se hende.. dette har jeg accepteret, men har lidt svært ved det når han så siger at han slet ikke har tænkt over det med navnet endnu, og ikke vil tage stilling så "tidligt i graviditeten" inden hun er her.. 

hvad gør jeg så hvis han heller ikke vil det bagefter ?? hvor længe må man gå uden at have navngivet ens barn ?? 

Og også lige en anden ting, jeg vil gerne have at tingene mht. børnepenge går igennem kommunen.. så jeg ikke skal slås med det .. hvordan sørger jeg for at det kommer til at gå den vej ?? 

undskyld de mange spørgsmål. men havde bare slet ikke regnet med at han ville beholde sin del af forældremyndigheden  

Hej

Stort kram til dig.

Hvis du ville have det til at gå gennem kommunen, så skal du bare gå derned og søge om børnepenge og evt. forhøjet, hvis du er helt alene. Og så sige at du gerne vville have at det går gennem dem. Og så ordner de alt.

Ang. navngivning er det senest når barnet er 6 måneder.

Håber at du finder ud af det.

Anmeld

16. november 2011

baby012

Aprilmor11 skriver:

Hej

Stort kram til dig.

Hvis du ville have det til at gå gennem kommunen, så skal du bare gå derned og søge om børnepenge og evt. forhøjet, hvis du er helt alene. Og så sige at du gerne vville have at det går gennem dem. Og så ordner de alt.

Ang. navngivning er det senest når barnet er 6 måneder.

Håber at du finder ud af det.

Tak skal du have 

Anmeld

16. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

er jeg også, men det der ikke så meget at gøre ved :') må bare håbe det hele kommer til at gå alligevel 

Og det med navnet.

Jeg besluttede selv navnet. Så længe at han ikke ville have noget med sin søn at gøre, så kan han være ligeglad med navnet. Sagde det til ham, og han blev ikke glad for at høre det, men han accepterede det. Hvvorfor bestemme et navvn for sit barn, man ikke ville have noget med alligevel ??

Anmeld

16. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

Tak skal du have 

Så lidt. Jeg har selv lige været igennem det. Det bliver meget nemmere når alt er ordnet

Anmeld

16. november 2011

svanen73

gravid20 skriver:

Det skal det nok, men forvente måske det ik blir nemt 

Jeg har i øvrigt lige søgt børnebidrag, alt kan klares online med nem id. Der kan du oz søge forhøjet på samme blanket. 

Anmeld

16. november 2011

baby012

Aprilmor11 skriver:

Og det med navnet.

Jeg besluttede selv navnet. Så længe at han ikke ville have noget med sin søn at gøre, så kan han være ligeglad med navnet. Sagde det til ham, og han blev ikke glad for at høre det, men han accepterede det. Hvvorfor bestemme et navvn for sit barn, man ikke ville have noget med alligevel ??

men med fælles forældremyndighed, skal han jo godkende navnet, desværre i hvertfald på den blanket jeg har fået .. 

Anmeld

16. november 2011

baby012

svanen73 skriver:

Det skal det nok, men forvente måske det ik blir nemt 

Jeg har i øvrigt lige søgt børnebidrag, alt kan klares online med nem id. Der kan du oz søge forhøjet på samme blanket. 

men er det ikke først når barnet er født ??  

mener da de skulle bruge barnets cpr. og det kender jeg jo ikke endnu  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.