hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

baby012

bybaby skriver:

min søn har samvær og vi har fællesforældremyndighed men hans far kan ikke bare hente hans søn i sfoen uden jeg har givet besked først det har han aldrig kunne

Det er jeg rigtig glad for at høre .. syns også det lød helt vildt åndsvagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Klumpe-dumpe

gravid20 skriver:

jeg overvejer det også meget kraftigt men har bare slet ikke overskud til at skulle ud i en LANG retssag nu .. men skal lige have snakket med ham om det .. for ja, der er rigtig meget han kan bestemme.. 

Han kan vel ikke hente hende fra inst. når han ikke har samværd med hende  ????????

jo det kan han, da han jo har samme jurdiske rettigheder som du har

Jeg forstår godt du ikke har overskud til en retsag, men prøv at tal med ham om, -hvad det faktisk indebær for ham, når han har fællesforældremyndighed. -Alt det han skal sætte sig ind, og du skal kunne få fat i ham around the clock osv osv osv. Måske det så giver en virkning til han vil opgive det. -og jeg synes du er meget fair, når du siger, at han selvf. kan få den igen, HVIS han begynder at ha´samværd med jeres datter.

Det ville jeg nemlig aldrig selv gøre, jeg vil ikke give min datters far forældremyndighed, -uden kamp. (hun er 2,8 år, og han har aldrig set hende, efter hans ønske

Anmeld

14. november 2011

baby012

Lille fe skriver:

jo det kan han, da han jo har samme jurdiske rettigheder som du har

Jeg forstår godt du ikke har overskud til en retsag, men prøv at tal med ham om, -hvad det faktisk indebær for ham, når han har fællesforældremyndighed. -Alt det han skal sætte sig ind, og du skal kunne få fat i ham around the clock osv osv osv. Måske det så giver en virkning til han vil opgive det. -og jeg synes du er meget fair, når du siger, at han selvf. kan få den igen, HVIS han begynder at ha´samværd med jeres datter.

Det ville jeg nemlig aldrig selv gøre, jeg vil ikke give min datters far forældremyndighed, -uden kamp. (hun er 2,8 år, og han har aldrig set hende, efter hans ønske

jamen fantastisk dansk lovgivning !

jamen jeg har snakket med ham, og drøftet mine bekymringer for ham.. MEN som han sagde, han er urokkelig, og det er KUN kan mder kan bestemme om han skal have forældremyndighed  

men samtidig, der gik heldigvis kun 3 dage før jeg fik kontakt denne gang.. normalt kan der gå længere .. er det noget der kan gavne min sag på nogen måde ?? 

han ville samtidig ikke fortælle mig hvorfor han ville beholde den.. og han kunne ikke andet end brokke sig over navnet (som slet ikke er det jeg ville give da han havde mange krav) det skulle f.eks. være dansk hele vejen igennem, og måtte ikke have hans navn i . så har jeg så opfyldt disse krav, og så blev manden jo gal over at hans navn ikke er med i  

da jeg sagde jeg var nervøs over at han kunne hente hende fra inst. sagde han bare at det måtte jeg jo bare vente og se, og han kunne jo ikke love mig noget når det lå ude i fremtiden !! er du åndsvag jeg sidder bare og tuder, kan slet ikke overskue at han skal være en del af noget overhoved lige nu !

Anmeld

14. november 2011

DitteFisk

Jeg syne godt nok ikke han er god ve dig :/ Han lyder virkelig til at have en plan om at være ude efter dig og have kontrollen ove dig.

Jeg tror det vil gavne dig at være kold og fortælle ham; barnet får ligenøjagtig dét navn jeg synes bedst om! Vi skal ikke have fælles forældermyndighed, og du skal ikke bare kunne komme og hente barnet fra inst. Og sådan ligger landet bare! Hvis han vil stå imod det, så man tage den med statsamtet, slut.

Og så må du jo tage den kamp, for jeg tvivler på du får noget fornuftigt ud af ham :/ Han e tydeligvis ikke til at snakke rationelt med, siden han ikke engang kan komme med en forklaring på hvorfor han dog skulle have del i forældremyndigheden.

Anmeld

14. november 2011

baby012

Gigl skriver:

Jeg syne godt nok ikke han er god ve dig :/ Han lyder virkelig til at have en plan om at være ude efter dig og have kontrollen ove dig.

Jeg tror det vil gavne dig at være kold og fortælle ham; barnet får ligenøjagtig dét navn jeg synes bedst om! Vi skal ikke have fælles forældermyndighed, og du skal ikke bare kunne komme og hente barnet fra inst. Og sådan ligger landet bare! Hvis han vil stå imod det, så man tage den med statsamtet, slut.

Og så må du jo tage den kamp, for jeg tvivler på du får noget fornuftigt ud af ham :/ Han e tydeligvis ikke til at snakke rationelt med, siden han ikke engang kan komme med en forklaring på hvorfor han dog skulle have del i forældremyndigheden.

Jamen han har jo allerede fælles forældremyndighed der er der problemet ligger  ØV ! hvor hurtigt går sådan en sag iorden ??? kan jeg være heldig at det tager så¨lang tid at de ikke når det inden hun bliver født ??  for så kan jeg jo nå at få lavet navn og pas inden han får del i forældremyndigheden .. 

Anmeld

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

Ja nu er det jo sådan at jeg igennem næsten hele graviditeten har ønsket et bestemt navn til min lille pige, men nu har faren så meldt ud at han vil beholde sin halvdel af forældremyndigheden, selvom at han ikke ønsker at se hende.. dette har jeg accepteret, men har lidt svært ved det når han så siger at han slet ikke har tænkt over det med navnet endnu, og ikke vil tage stilling så "tidligt i graviditeten" inden hun er her.. 

hvad gør jeg så hvis han heller ikke vil det bagefter ?? hvor længe må man gå uden at have navngivet ens barn ?? 

Og også lige en anden ting, jeg vil gerne have at tingene mht. børnepenge går igennem kommunen.. så jeg ikke skal slås med det .. hvordan sørger jeg for at det kommer til at gå den vej ?? 

undskyld de mange spørgsmål. men havde bare slet ikke regnet med at han ville beholde sin del af forældremyndigheden  

Hej

Altså jeg har ikke selv været i helt samme situtiation, men kender lidt til det,

jeg har min datter "alene" og jeg har døbt hende og valgt navn uden faren,

Jeg ved også at min svigerinde har døbt begge mine niecer og valgt navn og kun hendes efternavn selvom min bror har fællesforældre myndighed, og han behøver ikke give godkendelse.

det er op til dig, i mit tilfælde spurgte præsten til faren, og jeg forklarede at han ikke ønskede at være i hendes liv, så det var fint.

håber du finder ud af det, og du er velkommen til at skrive hvis du har andre spørgsmål, kender det med at være alene med en lille pige

Anmeld

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

Hej

Altså jeg har ikke selv været i helt samme situtiation, men kender lidt til det,

jeg har min datter "alene" og jeg har døbt hende og valgt navn uden faren,

Jeg ved også at min svigerinde har døbt begge mine niecer og valgt navn og kun hendes efternavn selvom min bror har fællesforældre myndighed, og han behøver ikke give godkendelse.

det er op til dig, i mit tilfælde spurgte præsten til faren, og jeg forklarede at han ikke ønskede at være i hendes liv, så det var fint.

håber du finder ud af det, og du er velkommen til at skrive hvis du har andre spørgsmål, kender det med at være alene med en lille pige

men har i så også fælles forældremyndighed ?? 

for der står i forældreloven at faren skal være med til navnevalg  

Anmeld

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

men har i så også fælles forældremyndighed ?? 

for der står i forældreloven at faren skal være med til navnevalg  

altså jeg har fuldforældremyndighed,

men ved i min brors tilfælde at de har delt, og han ikke havde noget og skulle ha sagt med navne eller dåb

Anmeld

14. november 2011

baby012

Denisep skriver:

altså jeg har fuldforældremyndighed,

men ved i min brors tilfælde at de har delt, og han ikke havde noget og skulle ha sagt med navne eller dåb

jo det har han faktisk, det er ikke alle prester der går op i det,, men han har faktisk ret til at være medbestemmende i navnet hvis forældre myndigheden er delt.. desværre vil jeg så sige i mit tilfælde

Anmeld

14. november 2011

Pinkrose

gravid20 skriver:

jo det har han faktisk, det er ikke alle prester der går op i det,, men han har faktisk ret til at være medbestemmende i navnet hvis forældre myndigheden er delt.. desværre vil jeg så sige i mit tilfælde

ej hvor vildt, han ville nemlig gerne ha sit efternavn med på deres navn, men så var det noget han skulle søge om efter de var døbt og en længere proces.

men er ret sikker det med efternavn at hvis hun bor hos dig og du har hende fuldtid at du så har "førsteret" til efternavn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.