har i ikke tid til et hurtigt kig ?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.838 visninger
51 svar
0 synes godt om
6. november 2011

baby012

ja, jeg har jo været lidt i tvivl om det med min økonomi når den lille kommer. så har lige brug for nogen der står i situationen siger om der evt mangler eller er for mange af nogen tal ? ser det ikke meget rigtigt ud ?? og hvordan ser jeres ud ? 

Indtægter:

Børnebidrag fra faren:     1193 kr

Børnepenge fra staten:   4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

Takster år 2011:

Børn fra 0 - 2 år

4.248 ,- kr. pr. kvartal

Børn fra 3 - 6 år

3.363,- kr. pr. kvartal

Børn fra 7 -14 år

2.646,- kr. pr. kvartal

Unge fra 15 -17 år

882,- kr. pr. måned

Ordinært

1.240 ,- kr. pr. kvartal pr. barn

Ekstra børnetilskud

1.263 ,- kr. pr. kvartal pr. familie

Su:  5486 kr.  + ekstra støtte som enlig forældre

Hjemmeboende

2.728 kr.

Udeboende

5.486 kr .

Forældre

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr

altså ser det her ikke meget rigtig ud ? det er det budget jeg har fået udarbejdt heh

Pr. måned får jeg så ca. brutto   14415 kr.

Derudover er der boligstøtte på omkring de 2500 . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

baby012

slet ingen ?? :/

Anmeld

6. november 2011

Kamilla-m

gravid20 skriver:

slet ingen ?? :/

er faren enig i at betale børnebidrag?

Anmeld

6. november 2011

baby012

MortilMogL skriver:

er faren enig i at betale børnebidrag?

øh ? går ikke ud fra at han har et valg ? 

Anmeld

6. november 2011

Rosa

Det ser da fint ud?  Prøv at stille det op på listeform, lidt mere overskueligt, med tallene under hinanden og resultatet nederest - så får man bedre overblik. 

Anmeld

6. november 2011

Kamilla-m

gravid20 skriver:

øh ? går ikke ud fra at han har et valg ? 

har han heller ikke, men vedkender han sig f.eks ikke faderskab, skal der først laves sådan en, og det kan tage laaaaaaaaaang tid, helt op til 9mdr vist, derefter skal du igennen statsamtet søge om faderskabbidrag hvilken der er op til 22 ugers behandlingstid på, derefter skal de papir sendes til kommunen og så bliver pengene først udbetalt der . var bare lige for at understrege at det beløb fra faren er dumt at ligge ind i et budget før du har papir fra statsamtet om at han skal betale .

Anmeld

6. november 2011

madsenmor

som jeg ser det får du

Børnebidrag fra faren:    1193 kr

Børnepenge fra staten:   4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

samt

Udeboende

5.486 kr .* 2

og hvis du bor sammen med en anden på su 2192

med mulighed for at tage lån på i alt. 4212

og din boligstøtte....

og som i min lommeregner giver 22817.- uden boligstøtte

men dette er regnet ud fra at du ikke bor sammen med barnets far og at han har sagt ja til at betale børnetilskud eller dømt til det

Anmeld

6. november 2011

baby012

MortilMogL skriver:

har han heller ikke, men vedkender han sig f.eks ikke faderskab, skal der først laves sådan en, og det kan tage laaaaaaaaaang tid, helt op til 9mdr vist, derefter skal du igennen statsamtet søge om faderskabbidrag hvilken der er op til 22 ugers behandlingstid på, derefter skal de papir sendes til kommunen og så bliver pengene først udbetalt der . var bare lige for at understrege at det beløb fra faren er dumt at ligge ind i et budget før du har papir fra statsamtet om at han skal betale .

nej men så  skal han vel betale for alle de måneder sagen har kørt på en gang eller hvordan ?  

det er heller ikke det afgørende i min økonomi om de små 1000 kr kommer ind ville da ikke gøre så meget at få dem alle på en gang der 10-11 måneder efter den lille kommer  

men ved ikke om han vedender sig fadrskabet, han vil slet ikke snakke med mig om den bette.. har ikke hørt fra ham siden august når det gælder hende..

han må også gerne bede om en faderskabs test, jeg har modsat ham ikke været sammen med andre i vores 2 årige lange forhold så jeg kender svaret uanset hvad hehe  

Anmeld

6. november 2011

Frk.Nissen

Det ser fin ud

Anmeld

6. november 2011

baby012

madsenmor skriver:

som jeg ser det får du

Børnebidrag fra faren:    1193 kr

Børnepenge fra staten:   4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

samt

Udeboende

5.486 kr .* 2

og hvis du bor sammen med en anden på su 2192

med mulighed for at tage lån på i alt. 4212

og din boligstøtte....

og som i min lommeregner giver 22817.- uden boligstøtte

men dette er regnet ud fra at du ikke bor sammen med barnets far og at han har sagt ja til at betale børnetilskud eller dømt til det

jeg bor ikke sammen med faren eller en anden på su.. der er kun mig og bebs.

hvordan får du det til 22000 min lommeregner siger 15000 hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.