hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

er SIKKER på de vil lade dig bestemme navn når han ikke ønsker at have noget med barnet at gøre.... du kan jo godt ringe til dem og spørge hvordan du skal forholde dig...

men er det så stfv. jeg skal have fat i der ?? :s 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

nathja

med hensyn til at kunne hente barnet fra inst uden samvær så jo det kan han for han har jo den delte forældremyndighed hvis ikke du søger om den fulde

Anmeld

13. november 2011

Maja88

Toshiba skriver:

altså samvær og forældremyndighed er jo ikke noget der hører sammen som pot og pande... der tager mange fejl...

den der har forældremyndigheden bestemmer bare alle de ting ang. opr. - skole osv osv

han har samme "rettigheder" på barnet selv om du har forældremyndigheden - det gør INGEN forskel.

Kun ang informationer og medbestemmelse over barnet

hvad mener du med rettigheder???

for han har jo ikke krav på at få sedler osv fra børnehave og andre ting...

men til TS:

Vil du gerne have ham med til fødslen??? det kan du jo bare nægte

Anmeld

13. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe
nathja skriver:

SERIØST..??

hvis jeg ikke var sammen med barnefaderen så havde han ikke fået medbestemmelse heller ikke selvom der var samvær, jeg havde søgt den fuldt ud, når barnet alligevel skal bo hos mig og det er mig der står med den daglige pasning så er forældremyndighed og bestemmelserne mine uanset samvær eller ej, havde ikke fundet mig en sådan nar..

at ville deltage i fødslen men ikke i barnet liv derefter, er hans sag og dermed har han i mine øjne allerede frasagt sig forældremyndigheden.. at der så eventuelt kan komme samvær senere vil da bare være fint, men jeg kan da stadig ved gud ikke se hvad han skal tilgodeses med en halv forældremyndighed bare på den baggrund, samvær kan han sagtens få alligevel, det er så bare et spørgsmål om i kan blive eninge eller om den skal tages via statetsamtet..

havde da helt klart søgt om den fulde forældremyndighed i dit tilfælde uanset hvad han sagde, det kommer jo ikke til at ændre noget for ham som sådan alligevel og du ville blive fri for alle de bekymringer du render rundt med lige nu.. tænk på dig selv og dit barn, hun kommer ikke til at bemærke forskellen om i har delt eller du har den, men ved at du har den alene har du måske mere ro end ellers hvilket da kun kan være til gavn for din datter..

tænk ikke på ham og hans rettigheder nu men få styr på dine sager i stedet og få søgt den forældremyndighed nu..

Anmeld

13. november 2011

baby012

nathja skriver:

SERIØST..??

hvis jeg ikke var sammen med barnefaderen så havde han ikke fået medbestemmelse heller ikke selvom der var samvær, jeg havde søgt den fuldt ud, når barnet alligevel skal bo hos mig og det er mig der står med den daglige pasning så er forældremyndighed og bestemmelserne mine uanset samvær eller ej, havde ikke fundet mig en sådan nar..

at ville deltage i fødslen men ikke i barnet liv derefter, er hans sag og dermed har han i mine øjne allerede frasagt sig forældremyndigheden.. at der så eventuelt kan komme samvær senere vil da bare være fint, men jeg kan da stadig ved gud ikke se hvad han skal tilgodeses med en halv forældremyndighed bare på den baggrund, samvær kan han sagtens få alligevel, det er så bare et spørgsmål om i kan blive eninge eller om den skal tages via statetsamtet..

havde da helt klart søgt om den fulde forældremyndighed i dit tilfælde uanset hvad han sagde, det kommer jo ikke til at ændre noget for ham som sådan alligevel og du ville blive fri for alle de bekymringer du render rundt med lige nu.. tænk på dig selv og dit barn, hun kommer ikke til at bemærke forskellen om i har delt eller du har den, men ved at du har den alene har du måske mere ro end ellers hvilket da kun kan være til gavn for din datter..

tænk ikke på ham og hans rettigheder nu men få styr på dine sager i stedet og få søgt den forældremyndighed nu..

men jeg skal vel til og igennem en meget stor sag med stfv. hvis jeg søger den fuldt ? retssag osv. 

det kan jeg bare ikke overskue her 1½ måned inden hun er her der er alt for meget andet der bare fylder, som f.eks. at flytte i den nye lejlighed, og få gjort klar inden hun er her 

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

men er det så stfv. jeg skal have fat i der ?? :s 

ja det vil jeg mene

Anmeld

13. november 2011

nathja

søde ven jeg kan godt se at det må være hårdt lige nu her at skulle overskue med en eventuel retssag men var det ikke bedre at tage den nu end efter du har født?? efter fødslen har du nok andet at tage dig til tro mig, har selv 2 unger og venter nr. 3.. men jeg havde ikke tøvet et sekundt med at tage den nu også selvom terminen er snart hellere få klaret det nu end senere så du kan få ro på og så du kan nyde den sidste tid..

Anmeld

13. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis I har delt forældremyndighed så kan han

jeg overvejer det også meget kraftigt men har bare slet ikke overskud til at skulle ud i en LANG retssag nu .. men skal lige have snakket med ham om det .. for ja, der er rigtig meget han kan bestemme.. 

Han kan vel ikke hente hende fra inst. når han ikke har samværd med hende  ????????

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

Maja88 skriver:

hvad mener du med rettigheder???

for han har jo ikke krav på at få sedler osv fra børnehave og andre ting...

men til TS:

Vil du gerne have ham med til fødslen??? det kan du jo bare nægte

jo det har han - han skal bare selv bede om dem i børnehaven feks...

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

merethe skriver:

Hvis I har delt forældremyndighed så kan han

UDEN samvær kan den anden ikke hente - da de jo ikke har samvær - ergo kan de ikk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.