Skal da ærligt indrømme, at jeg synes det er lidt fesent at være til familie komsammen og fester, og sidde og drikke sodavand, mens andre drikke lidt vin. Er ikke specielt glad for vin, men har altid før drukket et enkelt glas, når vi blev tilbudt det. Har ind til videre ikke rørt noget i min graviditet, men mon ikke der bliver skålet med et enkelt glas, når det nu bliver nytår?? Men det bliver så vist også det eneste glas jeg får i graviditeten.
Jeg ser bestemt ikke ned på folk, der lige tager et enkelt glas under deres graviditet. Ligesom jeg heller ikke gør det, med folk der ryger, bruger make-up, farver hår, bruger skyllemiddel, parfume osv.
Ved godt der bliver født mange børn med diverse allergiske sygdomme, men på en eller anden måde synes jeg også man kan blive lidt for hysterisk.
Min mor fødte tre sunde børn der intet fejler, på trods af at hun arbejdede i et parfumeri, fyldt med syntetiske dufte, røg, brugte make-up, skyllemiddel osv.
Ved godt at disse ting kan skade nogen børn, men synes altså heller ikke det er fedt, at skulle leve i 9 mdr i en lille glas kuppel, hvor man ellers bare kan få lov til at ligne noget der er løgn, lugte som en gnu, og eller bare leve så sundt som muligt. Livet skal også være sjovt at leve selvom man er gravid. Så hvis lidt make-up, eller et glas vin til familie middagen gør livet et tak bedre, så for min skyld ingen alarm.
Hvor er jeg dog bare super-enig med dig! Hvis vi skal holde os fra alkolhol, så bør vi også holde os fra ALT det andet. Bilos, parfumer; creamer, håndsæbe, shampoo, læbepromader, ..slik, farvestof, fastfood, make-up, frisørsaloner, neglelak, smertestillende osv. osv. OG SÅ VIDERE.. Aij, mand, så ville vi virkelig bure os selv inde i en "glas kuppel", som du selv skriver.
Min mor malede også lystigt både børneværelse og malerier, fremkaldte billeder (og det er sgu da noget giftigt), brugte make-up og fik lidt vin i ny og næ. Jeg har hverken astma, allergier, er blevet autist eller mangler nogle lemmer. Heller ikke min søster. Og vores hjerner, aij, de fungerer nu også optimalt ;-)
Der er så meget forskel på "alt med måde" og så bare bælle øller i ét væk, eller stå og sniffe til malingen eller hvad det ellers er, man "udsætter" sig selv og barnet for til dagligt.
Jeg tror bestemt også der bliver skålet lidt både til jul og til nytår.
Det ville da være kedeligt andet ?
MEN, jeg forstår godt dem der er uenige. :-) Håber bare ikke jeg og de ander, skal klantres for at have denne mening.