Alkohol, graviditet, sundhedsstyrelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

TaAsJu

Da vi var på Rhodos i september fik jeg et kvart glas hvidvin. Det var en lille resturent hvor vi var kommet nogle år før og det er verdens bedste hvid vin.. MHHH. men ellers nej så har jeg ikke drukket..

Men for mig er det mere en holdning, jeg drikker heller ikke i hverdagen, er ikke typen der sætter mig og slapper af med et glas vin.

Men jeg tager alt hvad sundheds styrrelsen skriver med lidt ro.  Er uddannet frisør, man bliver ikke sygmeldt når man bliver gravid. Man kan pænt arbejde vider. Men læser man hvad sundhedstyrrelsen skriver fra råder de en og farve hår og opholde sig i rum med hårfarve og hårlakker

Jeg har ikke skiftet mit makeup ud, og er ikke stoppet. jeg bruger mit shampoo og min conditione. Og min parfume på tøjet hvis jeg skal noget..

Men jeg holder mig fra alcohol...

Men er dejligt og se hvor forskellige man i bund og grund er. Og hvad folk gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

Isabella_mor

jeg kan ikke rigtig se en grund til at hvorfor man skal kunne drikke noget med alkohol i når man er gravid.

i mine øjne drikker man alkohol for at blive fuld. vil man gerne drikke noget for at hygge sig og have noget godt at drikke til madenf.eks. så syntes jeg Cola gøre tricket ret godt.

jeg drak ikke under graviditet eller da jeg ammede... 

Anmeld

4. november 2011

grøn · ært

isabellamor skriver:

jeg kan ikke rigtig se en grund til at hvorfor man skal kunne drikke noget med alkohol i når man er gravid.

i mine øjne drikker man alkohol for at blive fuld. vil man gerne drikke noget for at hygge sig og have noget godt at drikke til madenf.eks. så syntes jeg Cola gøre tricket ret godt.

jeg drak ikke under graviditet eller da jeg ammede... 

Jeg har få gange i mit teenage-liv drukket for at blive fuld. Nu drikker jeg kun for hyggens skyld. Og sjældent. Men et glas til jul, nytår, en hyggelig kom-sammen med nogle venner gør jeg gerne i. Og bestemt ikke for at blive fuld. Jeg har intet behov for at være fuld - hvis jeg drikker, så drikker jeg fordi det smager godt.

Jeg kan så ikke tåle sodavand ;-)

Anmeld

4. november 2011

grøn · ært

Mor til 2, snart 3 skriver:

Da vi var på Rhodos i september fik jeg et kvart glas hvidvin. Det var en lille resturent hvor vi var kommet nogle år før og det er verdens bedste hvid vin.. MHHH. men ellers nej så har jeg ikke drukket..

Men for mig er det mere en holdning, jeg drikker heller ikke i hverdagen, er ikke typen der sætter mig og slapper af med et glas vin.

Men jeg tager alt hvad sundheds styrrelsen skriver med lidt ro.  Er uddannet frisør, man bliver ikke sygmeldt når man bliver gravid. Man kan pænt arbejde vider. Men læser man hvad sundhedstyrrelsen skriver fra råder de en og farve hår og opholde sig i rum med hårfarve og hårlakker

Jeg har ikke skiftet mit makeup ud, og er ikke stoppet. jeg bruger mit shampoo og min conditione. Og min parfume på tøjet hvis jeg skal noget..

Men jeg holder mig fra alcohol...

Men er dejligt og se hvor forskellige man i bund og grund er. Og hvad folk gør

Jeg tænkte lige det med frisøren i går, da jeg sad og blev klippet. At sundhedsstyrelsen siger man skal holde sig fra det.. SUK; så skal man gå i 9 mdr. og ligne jeg-ved-ikke-hvad, fordi man ikke må gå til frisøren. Iøvrigt kan man ikke væbne sig imod hvad der er udenfor. ??

Jeg kan ikke lade være at tænke, at hvis man helt undlader at "udsætte" sit barn for lidt af hvert, så får barnets immunforsvar ikke rigtig noget at kæmpe mod. Forstå mig ret.

Anmeld

4. november 2011

Isabella_mor

grøn · ært skriver:

Jeg har få gange i mit teenage-liv drukket for at blive fuld. Nu drikker jeg kun for hyggens skyld. Og sjældent. Men et glas til jul, nytår, en hyggelig kom-sammen med nogle venner gør jeg gerne i. Og bestemt ikke for at blive fuld. Jeg har intet behov for at være fuld - hvis jeg drikker, så drikker jeg fordi det smager godt.

Jeg kan så ikke tåle sodavand ;-)

jeg syntes bestemt ikke at f.eks rødvin smager godt eller hvidvin.. måske et glas øl. men der smager super light rimelig meget af øl til min smag.. 

men det jeg menrer er nok også at andre kan sidde og nyde et glas vin.. det skal de også have lov til... jeg finder ikke nydelse i at drikke alkohol som andre kan gøre det... jeg er hvertfald ikke den der tager en øl for kun at holde mig til den ene bare for hyggens skyld. jeg vil helst kun drikke alkohol hvis jeg skal til fest eller i byen..  og ikke hjemme på hverdagsaftner.. det har jeg ikke rigtig forstået hyggen i.. andre kan gøre det lige så tosset de vil. det er ikke lige mig.. jeg skal nok blive lidt ældre. min kæreste kan jo godt lide det.. men jeg er ikke rigtig vokset op med det der " at nyde et enkelt glas" et eller andet... jeg er vokset op i en vestjysk fiskerfamilie hvor der blev drukket tæt og øl og den slags var til fest og slåskampe og den slags og ikke en hverdagsting..  så det bunder jo nok lidt i det.

men jeg ser ikke grunden til Hvorfor det er så vigtigt at drikke noget med alkohol i når man er gravid... hvis nu man ikke er til sodavand findes der jo en masse andre alternativer... 

men alt med måde jaja..  alkohol og graviditet hører bare ikke sammen i min verden.

Anmeld

4. november 2011

TaAsJu

grøn · ært skriver:

Jeg tænkte lige det med frisøren i går, da jeg sad og blev klippet. At sundhedsstyrelsen siger man skal holde sig fra det.. SUK; så skal man gå i 9 mdr. og ligne jeg-ved-ikke-hvad, fordi man ikke må gå til frisøren. Iøvrigt kan man ikke væbne sig imod hvad der er udenfor. ??

Jeg kan ikke lade være at tænke, at hvis man helt undlader at "udsætte" sit barn for lidt af hvert, så får barnets immunforsvar ikke rigtig noget at kæmpe mod. Forstå mig ret.

Nemlig.. Men sådan er det desvære.. min den yngste fejler intet men gik også fra i 6 månede. har veninder som har født ganske fin, men små bebser..  Det er bevist at en frisørs barn er 15 til 20% mindre end gennemsnittet...

Det havde Anna-Sophie bare ikke fået fortalt hun var 57 cm og 3960g

Men jeg Kan ikke leve uden mit makeup

Anmeld

4. november 2011

grøn · ært

isabellamor skriver:

jeg syntes bestemt ikke at f.eks rødvin smager godt eller hvidvin.. måske et glas øl. men der smager super light rimelig meget af øl til min smag.. 

men det jeg menrer er nok også at andre kan sidde og nyde et glas vin.. det skal de også have lov til... jeg finder ikke nydelse i at drikke alkohol som andre kan gøre det... jeg er hvertfald ikke den der tager en øl for kun at holde mig til den ene bare for hyggens skyld. jeg vil helst kun drikke alkohol hvis jeg skal til fest eller i byen..  og ikke hjemme på hverdagsaftner.. det har jeg ikke rigtig forstået hyggen i.. andre kan gøre det lige så tosset de vil. det er ikke lige mig.. jeg skal nok blive lidt ældre. min kæreste kan jo godt lide det.. men jeg er ikke rigtig vokset op med det der " at nyde et enkelt glas" et eller andet... jeg er vokset op i en vestjysk fiskerfamilie hvor der blev drukket tæt og øl og den slags var til fest og slåskampe og den slags og ikke en hverdagsting..  så det bunder jo nok lidt i det.

men jeg ser ikke grunden til Hvorfor det er så vigtigt at drikke noget med alkohol i når man er gravid... hvis nu man ikke er til sodavand findes der jo en masse andre alternativer... 

men alt med måde jaja..  alkohol og graviditet hører bare ikke sammen i min verden.

Hmm.. tror ikke det er fordi det er så vigtigt.. Nærmere fordi det er så hyggeligt og smager skønt. Og for mit vedkommende (og også derfor jeg starter med at stille de spørgsmål), så har jeg, efter jeg er blevet gravid, fået en ekstrem lyst til rødvin   Nogle får lyst til sure agurker, jeg har lyst til rødvin ;-) Jeg har ikke drukket noget endnu dog - og vil også helst langt over de tre måneder, før jeg tør gøre det.

Nå, min pointe var vist bare, at folk ikke ser det som en vigtig nødvendighed når de er gravide - eller fordi de skal være på tværs. :-)
Og vi kommer jo alle forskellige steder fra. Jeg ved ikke om min mor drak mens hun var gravid med mig, men jeg ved, at få minutter efter fødslen, delte hun en flaske rødvin med en anden kvinde, der også lige havde født. I min familie drikker vi for hyggens skyld. 

Anmeld

4. november 2011

Isabella_mor

grøn · ært skriver:

I min familie drikker vi for hyggens skyld. 

der er gunden jo nok også til din tilgang til alkohol kontra min som er helt omvendt.. 

Anmeld

4. november 2011

maria_wlt

Jeg drak et enkelt glas til nytår da jeg var gravid med Ene.. Måske det samme med Tristan.. 

Jeg har aldrig drukket ret meget så det var ikke noget jeg tænkte over da jeg i forvenjen aldrig gjorde det..

Anmeld

4. november 2011

delimus

grøn · ært skriver:

Det er super interresant at læse jeres meninger! Jeg håber der kommer flere til :-)

Jeg fandt lige denne artikel, som måske også for jer, kunne være interresant at læse: http://avisen.dk/gravide-maa-godt-drikke-vin_61903.aspx

Har fået nogle enkelte glas rødvin under graviditeten og det har jeg ikke det mindste dårlig samvittighed over.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.