Alkohol, graviditet, sundhedsstyrelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

Frk.S

grøn · ært skriver:

Juice ? ..hvad er der galt med juice?
Og the, jeg er afhængig af the, så den vil jeg simpelthen ikke fraskrive mig. Har allerede måtte fraskrive mig mine mange dåser tun om ugen ;-P Drikker nu heller ikke the hver dag, men... Hvorfor er the farligt? Eller er det igen kun i store mængder ?

Jeg tror ikke der er noget galt med at drikke det.
Hun skriver jo netop også at hun vil drikke det i stedet for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

VIPpigen

Jeg fik en slurk en gang i mellem hvis kærsten knappede en øl op, eller drak rødvin. Inden jeg vidste jeg var gravid, det vil sige lige efter Lilje er undfanget, var jeg til 60 års fødselsdag, og der røg noget inden bordes, det samme gjorde der i påsken, hvor det først var lørdag jeg sådan lagde 2 og 2 sammen, og ikke indtog mere alkohol. Testede først mandag, og den var positiv.

Jeg fik dagen før jeg fødte besked på at gå hjem og dele en øl med manden, fordi de kunne gøre veerne gik i sig selv. Så ca 12 timer før Lilje er født drak jeg en halv øl, besked fra JM, og det er den største mændge jeg har indtaget EFTER jeg fandt ud af jeg var gravid...

Jeg kan sagtens begrænse det når jeg ved jeg bære rundt på et lille liv. Hvordan andre gør skal jeg ikke blande mig i, og ligesådan gælder det mig, Jeg vil ikke høre dumme kommentar over jeg tager en slurk i ny og næ, vi snakker en lille mundfuld, ikke en "jeg-åbner-halsen-og-drikker-en-øl slurk"

Anmeld

8. november 2011

grøn · ært

Ansemusen skriver:

Hun skriver, at hun netop drikker te, juice eller cola i weekenden i stedet for alkohol

Haha - tusinde tak! Jeg havde da læst helt forkert, hva :p

Anmeld

8. november 2011

grøn · ært

Frk.S skriver:

Jeg tror ikke der er noget galt med at drikke det.
Hun skriver jo netop også at hun vil drikke det i stedet for.

haha, nej - havde da vist læst helt forkert! :p
Tak! :-) 

Anmeld

8. november 2011

NJN

Jeg vil helt klart mene alt med måde.. 

Hvis du har lyst til et lille glas rødvin, så drik da det! Jeg har selv, drukket et par mundfulde rødvin.  

Anmeld

8. november 2011

grøn · ært

Jeg var MEGET hysterisk i de første mange måneder af min graviditet, og fik endda dårlig samvittighed over at have spist æblekage, hvor der var sherry i bunden. Hvilket jeg godt nu kan se var totalt langt ude!!!

Senere i graviditeten fik jeg et par glas asti nogle gange i forbindelse med en konfirmation og en anden større begivenhed.

Min snart halvandet år gamle søn er kernesund, motorisk fremmelig, og ganske kvik.

Jeg tror man skal tænke på det, som alt med måde! Og så være ekstra forsigtig i de første 3 måneder!

Men jeg er sikker på at rygning er langt værre end et lille glad i ny og næ under graviditeten!

Ja, så hysterisk var jeg også, da vi prøvede at lave baby... Vi havde noget rødvinssauce (Købt færdiglavet) og jeg havde det så dårligt med at spise det. Også selvom jeg havde læst, at alkoholen i saucen ville fordampe. Total åndssvagt.

Nu er jeg i den anden grøft. Visse-vasse. Og det er så skønt at høre, at selvom du har hygget dig i din graviditet med alkohol (og andet), så er din søn kernesund :-D
Jeg har snakket rigtig meget med manden om det her, men han tør ikke lade mig drikke noget. Han ville lige først høre det fra egen læge eller JM, at det var okay.. Men kan jo læse, at alle jer der har snakket med læge og/eller JM, har de sagt at det kunne man sagtens. Det er rigtigt skønt, for jeg ville faktisk være rigtig ærgelig over, ikke at måtte få rødvin til jul, som jeg plejer, og champagne til nytår, som jeg også plejer. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.