Alkohol, graviditet, sundhedsstyrelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2011

grøn · ært

Mor til 2, snart 3 skriver:

Nemlig.. Men sådan er det desvære.. min den yngste fejler intet men gik også fra i 6 månede. har veninder som har født ganske fin, men små bebser..  Det er bevist at en frisørs barn er 15 til 20% mindre end gennemsnittet...

Det havde Anna-Sophie bare ikke fået fortalt hun var 57 cm og 3960g

Men jeg Kan ikke leve uden mit makeup

Hehe, det var sødt :-)  --og så længe det bare er størrelsen der er forskellen fra frisørens børn, så går det jo nok :-)
Du gik fra i 6. mdr, ja, men det siges jo, at med alkohol (derfor tænker jeg at det måske er lidt det samme) der skal man ikke drikke de første tre måneder, fordi barnet er igang med at udvilke alting.
Og du har jo så stået i "dampene" de første tre måneder - og alligevel har din Anna-Sophie ikke taget skade :-)
Tror det kommer rigtig meget an på SÅ mange ting samtidig. Om du lever sundt i det hele taget. Ikke spiser McD morgen, middag, aften og aldrig dyrker nogen form for motion. (overdrivelse fremmer forståelsen, ikke?) Men så tror jeg man får et ret "svagt" barn. Uanset hvor meget man så passer på med alkohol og kemikalier. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2011

TaAsJu

grøn · ært skriver:

Hehe, det var sødt :-)  --og så længe det bare er størrelsen der er forskellen fra frisørens børn, så går det jo nok :-)
Du gik fra i 6. mdr, ja, men det siges jo, at med alkohol (derfor tænker jeg at det måske er lidt det samme) der skal man ikke drikke de første tre måneder, fordi barnet er igang med at udvilke alting.
Og du har jo så stået i "dampene" de første tre måneder - og alligevel har din Anna-Sophie ikke taget skade :-)
Tror det kommer rigtig meget an på SÅ mange ting samtidig. Om du lever sundt i det hele taget. Ikke spiser McD morgen, middag, aften og aldrig dyrker nogen form for motion. (overdrivelse fremmer forståelsen, ikke?) Men så tror jeg man får et ret "svagt" barn. Uanset hvor meget man så passer på med alkohol og kemikalier. 

Ja det har du ganske ret i..  Har også den holdning så længe man tænker ganske fornuftigt går det hele nok..

Anmeld

4. november 2011

LR85

Jeg glæder mig til mit første KVARTE glas hvidvin i morgen hvor vi skal have lækker sushi (som man godt må spise ifølge sundhedsstyrrelsen)

Og så skal jeg have et KVART glas vin juleaften til den gode mad. Og det bliver det alkohol jeg indtager under min graviditet  

Anmeld

4. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg valgte at lade være selvom det var meget svært da jeg havde rigtig meget lyst til en juleøl og popcorn når vi sad og så fodbold...

Blev gravid d. 23 december så det var jo hele "årstiden" for juleøl der røg sidste år... Fik så først endeligt svar at jeg var det i januar men resten af december lod vi være netop fordi "hvad nu hvis"...

Vi har så altid været forfulgt af uheld (med alt andet i vores liv) og var derfor ekstra påpasselige med alting vedr min graviditet for at prøve at undgå situationer vi selv kunne have haft indflydelse på ikke skete...

Anmeld

4. november 2011

Frk.S

Min læge sagde, at et glas vin en gang i mellem var ok.

Jeg valgte dog helt at lade være. Det eneste jeg drak, var en lille mundfuld vin til min søsters bryllup - for lige at smage den vin de alle sammen snakkede om var så god.

Jeg ser ikke ned på hvis folk drikker et enkelt glas vin, for i bund og grund tror jeg ikke der sker noget ved det. Jeg ville bare ikke selv tage chancen.

Anmeld

4. november 2011

Frøken J.

chael skriver:

De fraråder det helt, fordi man ikke ved hvor meget der skal til for den enkelte før det skader.

Jeg kunne måske sagtens drikke 5 genstande, uden det ville skade, men jeg kunne også resikere at 1 enkelt ville være det der gjorde skaden.

Det er jo ikke til at sige.

Når man sætter sig ned og kigger på den udvikling der sker i maven, så er det de helt små maginaler der er med til at gøre forskellen. Det er ikke meget der skal til før end det går galt.

Og min helt personlige holdning, er at hvis man ikke kan holde sig fra alkohol i de måneder man er gravid, så har man et problem, på den ene eller anden måde. Ikke at man er alkoholiker, men at man skal lære at sætte sine egne behov til side, for noget andet!!!

Jeg har aldrig drukket, eller røget under mine graviditeter, ryger nu helle r ikke til daglig. Og ville aldrig kunne tilgive mig selv, hvis jeg havde drukket og noget viste sig at være galt med barnet.

For jeg ville aldrig vide om det ville have været sket uanset hvad. Men har jeg ikke drukket, så kan kan det jo udelukkes, hvis noget skulle være galt.

Nu har jeg så været så heldig, at blive beriget med 3 sunde og raske børn, og jeg har passet så godt på mig selv og baby, igennem mine graviditeter.

Jeg syntes man skal holde sig væk fra alkohol.

Og jeg ser, beklager hvis jeg støder nogle, lidt ned på dem der drikker en øl, et glas vin, what ever, mens de er gavide!! Selvom det sker meget sjældent. Syntes faktisk ikke det er ok, i min verden.

Men jeg kan jo ikke styre hvad andre gør.

*Camilla

Anmeld

4. november 2011

Frk.S

isabellamor skriver:

jeg kan ikke rigtig se en grund til at hvorfor man skal kunne drikke noget med alkohol i når man er gravid.

i mine øjne drikker man alkohol for at blive fuld. vil man gerne drikke noget for at hygge sig og have noget godt at drikke til madenf.eks. så syntes jeg Cola gøre tricket ret godt.

jeg drak ikke under graviditet eller da jeg ammede... 

Jeg drikker ikke for at blive fuld. Det gjorde jeg nok engang, men ikke længere.

I min graviditet har jeg bestemt ikke savnet at være fuld (og slet ikke dagen efter ) - men jeg har da savnet at nyde et glas vin eller 2, når jeg fik noget lækkert mad. Jeg kan skam godt lide sodavand, men jeg synes bare ikke det er det samme til noget lækkert mad.

Anmeld

4. november 2011

lio

grøn · ært skriver:

Jeg har lige nogle spørgsmål :-)

Jeg kan læse, at Sundhedsstyrelsen helt og aldeles fraråder at drikke alkohol under graviditeten. Men jeg har også læst, at det er noget fis og at grunden til, at de har lavet det om fra "nogle glas er okay" til "ingenting" er, at de mener ikke at befolkningen kan styrer sig. Og derfor var det nemmest helt at forbyde alkohol.

Hvordan er dit forhold til alkohol og graviditet? (og sundhedsstyrrelsens udmeldinger)

Kunne du drikke/har du drukket alkohol (i små mængder naturligvis) under din graviditet?

Hvad tænker I om gravide, der drikker et glas?

Jeg stiller altså ikke de her spørgsmål for at svine folks holdninger til! Personligt har jeg selv meget lyst til et glas rødvin ;-) Men ved ikke om jeg tør. Min søster synes jeg skal lade være at være så sippet :-)

Jeg er gravid og drikker slet ikke, jeg har ikke lyst til at drikke, normalt drikker jeg ikke rødvin eller øl da jeg ikke kan lide det så det med en enkelt til maden behøver jeg ikke, jeg kan udmærket undvære alkohol i min graviditet. Hvad andre gør kan jeg rynke lidt på næsen af, hvis jeg synes det er i overkanten men det skal jeg ikke blande mig i, hvis de mener det er ok. jeg er nok bare lidt snerpet med det.

Anmeld

4. november 2011

NilleG

Jeg rør slet ikke noget imens jeg er gravid, synes ikke der er nogen grund til det men har heller ikke lyst så det giver jo sig selv... Drikker ikke vin normalt, men hvis jeg gjorde tror jeg måske godt jeg kunne drikke et enkelt glas

Anmeld

4. november 2011

CaWi

Skal da ærligt indrømme, at jeg synes det er lidt fesent at være til familie komsammen og fester, og sidde og drikke sodavand, mens andre drikke lidt vin. Er ikke specielt glad for vin, men har altid før drukket  et enkelt glas, når vi blev tilbudt det. Har ind til videre ikke rørt noget i min graviditet, men mon ikke der bliver skålet med et enkelt glas, når det nu bliver nytår?? Men det bliver så vist også det eneste glas jeg får i graviditeten.

Jeg ser bestemt ikke ned på folk, der lige tager et enkelt glas under deres graviditet. Ligesom jeg heller ikke gør det, med folk der ryger, bruger make-up, farver hår, bruger skyllemiddel, parfume osv.

Ved godt der bliver født mange børn med diverse allergiske sygdomme, men på en eller anden måde synes jeg også man kan blive lidt for hysterisk.

Min mor fødte tre sunde børn der intet fejler, på trods af at hun arbejdede i et parfumeri, fyldt med syntetiske dufte, røg, brugte make-up, skyllemiddel osv. 

Ved godt at disse ting kan skade nogen børn, men synes altså heller ikke det er fedt, at skulle leve i 9 mdr i en lille glas kuppel, hvor man ellers bare kan få lov til at ligne noget der er løgn, lugte som en gnu, og eller bare leve så sundt som muligt. Livet skal også være sjovt at leve selvom man er gravid. Så hvis lidt make-up, eller et glas vin til familie middagen gør livet et tak bedre, så for min skyld ingen alarm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.