Carina1977 skriver:
Ja de praler med at de har en mobbe-politik på min søns skole. vi blev selv præsenteret for den, da min søn startede i skole....hvor de også forklarede hvad forskellen på drillerier og mobning var....som om vi ikke selv vidste det 
men måske de skulle involvere lærerne noget mere i det, for det er som om at de ikke rigtigt ved, hvad de skal gøre, andet end at skælde mobberne lidt ud, og forklare den der bliver mobbet, at han bare skal slå igen eller svare igen 
Jeg prøver altså på at lære min søn, at man skal være god ved andre, og tale pænt til hinanden....så bliver han jo totalt forvirret, når det er sådan et løsnings-forslag læreren kan komme med.
Så denne her gang tager jeg snakken med skole-lederen og slår fast, at jeg ikke vil stilles tilfreds med at min søn bare skal klare ærterne selv, ved at gøre det samme som mobberne gør....no way. Der MÅ findes bedre løsninger.
Jeg mener, at du skal kontakte din søns klasselærer igen i morgen aften og fortælle vedkommende, at du har til hensigt at tale med skolelederen mandag. Så vidt, jeg forstår dig, har du ikke involveret læreren i denne episode, og uanset, om du ikke føler, han/hun har gjort noget tidligere, så bør du gå til læreren først - evt. blot med informationen om, at nu går du til lederen.
Det er helt uacceptabelt, hvad din søn har oplevet, men det er desværre ikke noget, som nogen skole kan garantere aldrig vil finde sted - de kan derimod sætte kontant ind ved at følge op på episoden, og det SKAL de.
Jeg tror ikke på, at nogen lærer vil være ligeglad med den type episoder - men jeg VED, at det kan være en lang proces at ændre på tilstanden. Denne gang står du - forstå mig ret - så "heldigt", at der er tale om en helt konkret episode, som man kan tage kontant hånd om, i modsætning til sager, hvor et barn blot fortæller, at det bliver mobbet, uden præcist at kunne sætte fingeren på, hvad der sker, og hvem der gør hvad.
Som lærer ville jeg opfatte det som et udtryk for manglende tillid, hvis en af mine elevers forældre gik direkte til lederen - og hvis din tillid til læreren er røget, så bør du slet ikke "lægge barn til" ham/hende. Så er al basis for fremtidigt skole-hjem-samarbejde væk. Hvis du derimod har den mindste smule tillid til, at der kan og vil blive gjort noget, så bør du altså kontakte læreren først - som sagt kan du i hvert fald fortælle ham/hende, hvad du har planlagt at gøre mandag.
Bortset fra det, så synes jeg ikke om, at mange skoler fraråder skoleskift pga. mobning - der kan komme et punkt, hvor det er i offerets interesse at kunne starte på en frisk et nyt sted, og selv ville jeg ikke lade mit barn blive, for at mobberne - MÅSKE - på langt sigt ville lære bedre adfærd.