skal vi give skolen en chance til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

På mandag vil jeg også ringe op på skolen og få en snak med skole-lederen, for jeg vil bestemt ikke lukke øjnene for det her....øv hvor kan man føle sig magtesløs engang imellem 

Men det skal i  hvert fald stoppes....ellers er der ingen andre muligheder end at skifte skole.

Det lyder som en rigtig god idé.
Ja man føler sig magtesløs.. Og desværre er indsatsen overfor mobning på mange skoler megt mangelfuld! - Der er stadig ikke stor nok fokus på det. eller fokusset er stort nok men indsatsen lever ikke op til hvad fokusset gør det til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Carina1977

Frk-Lotusblomst skriver:

Det lyder som en rigtig god idé.
Ja man føler sig magtesløs.. Og desværre er indsatsen overfor mobning på mange skoler megt mangelfuld! - Der er stadig ikke stor nok fokus på det. eller fokusset er stort nok men indsatsen lever ikke op til hvad fokusset gør det til!

Ja de praler med at de har en mobbe-politik på min søns skole. vi blev selv præsenteret for den, da min søn startede i skole....hvor de også forklarede hvad forskellen på drillerier og mobning var....som om vi ikke selv vidste det 

men måske de skulle involvere lærerne noget mere i det, for det er som om at de ikke rigtigt ved, hvad de skal gøre, andet end at skælde mobberne lidt ud, og forklare den der bliver mobbet, at han bare skal slå igen eller svare igen 

Jeg prøver altså på at lære min søn, at man skal være god ved andre, og tale pænt til hinanden....så bliver han jo totalt forvirret, når det er sådan et løsnings-forslag læreren kan komme med.

Så denne her gang tager jeg snakken med skole-lederen og slår fast, at jeg ikke vil stilles tilfreds med at min søn bare skal klare ærterne selv, ved at gøre det samme som mobberne gør....no way. Der MÅ findes bedre løsninger.

Anmeld

29. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

Carina1977 skriver:

Ja de praler med at de har en mobbe-politik på min søns skole. vi blev selv præsenteret for den, da min søn startede i skole....hvor de også forklarede hvad forskellen på drillerier og mobning var....som om vi ikke selv vidste det 

men måske de skulle involvere lærerne noget mere i det, for det er som om at de ikke rigtigt ved, hvad de skal gøre, andet end at skælde mobberne lidt ud, og forklare den der bliver mobbet, at han bare skal slå igen eller svare igen 

Jeg prøver altså på at lære min søn, at man skal være god ved andre, og tale pænt til hinanden....så bliver han jo totalt forvirret, når det er sådan et løsnings-forslag læreren kan komme med.

Så denne her gang tager jeg snakken med skole-lederen og slår fast, at jeg ikke vil stilles tilfreds med at min søn bare skal klare ærterne selv, ved at gøre det samme som mobberne gør....no way. Der MÅ findes bedre løsninger.

HAHAHAHA. Ja det gør det jo helt sikkert bedre at slå igen. Det bliver han da ikke mobbet mere af, eller ender med at få grusomm tæsk. Hvad fanden er det da for noget at opfordre til..

Jah nogen lærere gør ikke en skid. de står bare i skolegården som skolevagter og drikker deres kop-kaffe.. hmmmm...

man kommer ihvertfald ikke mobning til livs ved ikke at have en klar indsatsplan ..Som alle kender til og udfører.

Anmeld

29. oktober 2011

Louisiana

Det er slet SLET ikke i orden, det der sker med din dreng! Selvfølgelig er det ikke det! Min søn er også blevet mobbet engang, og der skiftede han så skole, fordi vi alligevel skulle flytte. Den skole han så kom på, var der også nogle banditter imellem. Han blev ikke direkte mobbet af dem, men drillet meget, og da ringede jeg til deres forældre, og forklarede ganske roligt hvad der var sket, og de tog det (heldigvis) rigtig pænt, og sagde at det naturligvis slet ikke var okay, og de ville tage en snak med deres børn. Og derefter var der ikke noget. Det kan dog godt være lidt tricky, det med forældre, for der er nogle forældre, som bare slet ikke vil erkende, at deres børn kan begå den mindste fejl! Men det kan være, at du er lige så heldig som mig, og får fat i nogle imødekommende forældre

Skæbnen ville så, at vi skulle flytte igen, og nu går han på en friskole hvor der overhovedet ikke eksistere mobning. Der er INGEN mobning OVERHOVEDET, og det er bare helt fantastisk! Han har aldrig haft det bedre! Han er blomstret fuldstændig op, og har udviklet sig helt enormt, efter han er kommet på den skole, og det er bare så lækkert, som mor, at se sådan en udvikling

Jeg synes du skal tage snakken med forældrene, og hvis der ikke sker noget indenfor nærmeste fremtid, så ville jeg finde en anden skole til ham. Og jeg ville undersøge hvilket rygte de forskellige skoler har, ellers kan han skifte skole 10 gange, inden man finder den rette. Jeg ville også undersøge både folkeskoler og friskoler. Hvis friskoler vælges fra pga økonomi, så er næsten alle friskoler imødekommende på det punkt, da de ofte har en 'kasse' til fripladser eller næsten-fripladser. Vi får også en stor rabat, og de penge jeg betaler, ville jeg alligevel skulle betale til SFO. Her er der bare flere udlandsrejser, mad hver dag og alt muligt andet inkluderet i prisen.

Jeg håber virkelig I finder ud af det, og giv endelig besked om hvad der sker!

Stort  her fra

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina1977 skriver:

Jeg mener, at du skal kontakte din søns klasselærer igen i morgen aften og fortælle vedkommende, at du har til hensigt at tale med skolelederen mandag. Så vidt, jeg forstår dig, har du ikke involveret læreren i denne episode, og uanset, om du ikke føler, han/hun har gjort noget tidligere, så bør du gå til læreren først - evt. blot med informationen om, at nu går du til lederen.

Det er helt uacceptabelt, hvad din søn har oplevet, men det er desværre ikke noget, som nogen skole kan garantere aldrig vil finde sted - de kan derimod sætte kontant ind ved at følge op på episoden, og det SKAL de.

Jeg tror ikke på, at nogen lærer vil være ligeglad med den type episoder - men jeg VED, at det kan være en lang proces at ændre på tilstanden. Denne gang står du - forstå mig ret - så "heldigt", at der er tale om en helt konkret episode, som man kan tage kontant hånd om, i modsætning til sager, hvor et barn blot fortæller, at det bliver mobbet, uden præcist at kunne sætte fingeren på, hvad der sker, og hvem der gør hvad.

Som lærer ville jeg opfatte det som et udtryk for manglende tillid, hvis en af mine elevers forældre gik direkte til lederen - og hvis din tillid til læreren er røget, så bør du slet ikke "lægge barn til" ham/hende. Så er al basis for fremtidigt skole-hjem-samarbejde væk. Hvis du derimod har den mindste smule tillid til, at der kan og vil blive gjort noget, så bør du altså kontakte læreren først - som sagt kan du i hvert fald fortælle ham/hende, hvad du har planlagt at gøre mandag.

Bortset fra det, så synes jeg ikke om, at mange skoler fraråder skoleskift pga. mobning - der kan komme et punkt, hvor det er i offerets interesse at kunne starte på en frisk et nyt sted, og selv ville jeg ikke lade mit barn blive, for at mobberne - MÅSKE - på langt sigt ville lære bedre adfærd.

Anmeld

29. oktober 2011

Stjernestoev

Jeg må indrømme, at jeg har det rigtig dårligt efter dit indlæg..
Jeg håber så meget I får det hele i orden!
Nu har jeg ingen anelse om hvordan din søn er, osv. men hvad med julemærkehjem? Det kunne være at han trængte til at få en ordenlig portion selvtillid efter mobning. Uanset hvad så kæmp alt hvad du kan. Sender en masse styrke til dig og din skønne knægt

Anmeld

29. oktober 2011

Clisolka

Det er i den grad mobing - og det skal stoppes 

Jeg tænker at du skal have fat i skoleinspektøren, eller forældrene måske? 

Jeg er selv et mobbeoffer, så jeg ved lige præcis hvad din guldklump går igennem - og det er ikke sjovt 

Øv, jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, hvis Isabella kom hjem og fortalte det... 

Anmeld

29. oktober 2011

Stjernestoev

Mor og meget mere skriver:

Jeg mener, at du skal kontakte din søns klasselærer igen i morgen aften og fortælle vedkommende, at du har til hensigt at tale med skolelederen mandag. Så vidt, jeg forstår dig, har du ikke involveret læreren i denne episode, og uanset, om du ikke føler, han/hun har gjort noget tidligere, så bør du gå til læreren først - evt. blot med informationen om, at nu går du til lederen.

Det er helt uacceptabelt, hvad din søn har oplevet, men det er desværre ikke noget, som nogen skole kan garantere aldrig vil finde sted - de kan derimod sætte kontant ind ved at følge op på episoden, og det SKAL de.

Jeg tror ikke på, at nogen lærer vil være ligeglad med den type episoder - men jeg VED, at det kan være en lang proces at ændre på tilstanden. Denne gang står du - forstå mig ret - så "heldigt", at der er tale om en helt konkret episode, som man kan tage kontant hånd om, i modsætning til sager, hvor et barn blot fortæller, at det bliver mobbet, uden præcist at kunne sætte fingeren på, hvad der sker, og hvem der gør hvad.

Som lærer ville jeg opfatte det som et udtryk for manglende tillid, hvis en af mine elevers forældre gik direkte til lederen - og hvis din tillid til læreren er røget, så bør du slet ikke "lægge barn til" ham/hende. Så er al basis for fremtidigt skole-hjem-samarbejde væk. Hvis du derimod har den mindste smule tillid til, at der kan og vil blive gjort noget, så bør du altså kontakte læreren først - som sagt kan du i hvert fald fortælle ham/hende, hvad du har planlagt at gøre mandag.

Bortset fra det, så synes jeg ikke om, at mange skoler fraråder skoleskift pga. mobning - der kan komme et punkt, hvor det er i offerets interesse at kunne starte på en frisk et nyt sted, og selv ville jeg ikke lade mit barn blive, for at mobberne - MÅSKE - på langt sigt ville lære bedre adfærd.

Dine indlæg er bare sådan en fornøjelse at læse. Man kan altid tage noget af dem med i fremtiden! Så tak fordi at jeg må læse med.

Anmeld

29. oktober 2011

Carina1977

Mor og meget mere skriver:

Det var også min plan at informere hans lærer om det. vi har det ok med hinanden på sådan lærer/forældre basis, og jeg har aldrig nogensinde givet udtryk overfor hende, at hun ikke gør det godt nok som lærer. Men den der med at løse konflikter, har jeg ikke haft held med, og jeg er godt klar over at det er en svær opgave, men som forælder, vil man bare ikke lukke øjnene i for det.

Så jeg henvender mig selvfølgelig først til læreren, og så tager jeg kontakt til skole-lederen derefter.

Anmeld

29. oktober 2011

Carina1977

Stjernestoev skriver:

Jeg må indrømme, at jeg har det rigtig dårligt efter dit indlæg..
Jeg håber så meget I får det hele i orden!
Nu har jeg ingen anelse om hvordan din søn er, osv. men hvad med julemærkehjem? Det kunne være at han trængte til at få en ordenlig portion selvtillid efter mobning. Uanset hvad så kæmp alt hvad du kan. Sender en masse styrke til dig og din skønne knægt

Nej julemærkehjem ville min søn ikke bryde sig om. Det ved jeg på forhånd, da han er meget en mors dreng  han kan lige klare at være væk hjemmefra, når han skal på weekend hos sin far, men så heller ikke længere. Så vil han hjem til sin moar 

Men det var et udemærket forslag. dog håber jeg på, at der bliver taget hånd om de her drenge, sådan at det ikke er min søn, der bliver nødt til at "flygte" fra det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.