skal vi give skolen en chance til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Carina1977

bullerbassen skriver:

Ej hvor er det bare træls - kan godt forstå du er frustereret. Det er bare ikke sjov når ungerne ikke trives og man har en begrænset indflydelse på det.

Ville nok tage en snak med læreren igen - og snakke med alvordsord eller overveje muligheden om at flyttet ham til en anden skole.

Vi har også problemer i vores drenges klasse bare den anden vej - der er en dreng som KONSTANT laver ballade og slår. Så sent som til aftensmaden idag brugte vi 15 min på igen og høre hvad drengen nu har lavet.

Og sidder med de samme tanker og følelser som dig , aner ikke hvad jeg skal stille op. Og er SÅ frusteret over at denne dreng kan opføre sig sådan uden konsikvenser.

Håber I finder en I løsning så du får din glade dreng igen

Tak skal du have 

Der er også en enkelt dreng i min søns klasse, der er problemer med. Han taler grimt til min søn, har genrelt et grimt sprog og er meget voldsom overfor de andre børn. Han har så fået konstateret ADHD, hvilket nok er en del af forklaringen på hans opførsel. Men det han gør, er slet intet i forhold til hvad de her 5. klasses drenge har budt min søn 

Jeg skal i hvert fald have kontaktet skolen på mandag. Jeg tror jeg gør som en anden foreslog...at Mark bliver hjemme på mandag, og så tager jeg over på skolen og får en snak, og forlanger at der bliver gjort noget. Der SKAL bare findes en løsning.

Nej man kan blive enormt frustreret....jeg kan levende sætte mig ind i din situation i hvert fald 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Carina1977

Dk Lady skriver:

Det er helt klart mobning og det skal helt klart stoppes !!! Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til bøllernes forældre og fortælle hvordan landet ligger. Det kan simpelthen ikke var rigtig at din søn skal have det dårligt at at tage i skole. Bliver det ikke stoppet i tide, kan din søn tage skade på skælen resten af livet. tro mig, jeg har også været mobbe offer.. ikke pga. vægt, men det er også lige gyldigt.

Jeg håber I finder ud af det og at din søn igen kan komme glad, til og fra skole.

Ja og det er jo netop det.....det er jo begyndt at påvirke min søn rigtig meget. Han har ændret sig enormt meget de sidste par måneder. Han er ikke længere så glad, som han var engang.

Og det mest ironiske er, at min søn faktisk ikke engang er voldsomt tyk. Han vejer ca. 3 kilo for meget 

Men uanset hvad, så bør man sgu lære sine børn, at ligegyldigt om man er tyk eller tynd, så er man sgu et godt menneske alligevel.

Anmeld

28. oktober 2011

bullerbassen

Carina1977 skriver:

Tak skal du have 

Der er også en enkelt dreng i min søns klasse, der er problemer med. Han taler grimt til min søn, har genrelt et grimt sprog og er meget voldsom overfor de andre børn. Han har så fået konstateret ADHD, hvilket nok er en del af forklaringen på hans opførsel. Men det han gør, er slet intet i forhold til hvad de her 5. klasses drenge har budt min søn 

Jeg skal i hvert fald have kontaktet skolen på mandag. Jeg tror jeg gør som en anden foreslog...at Mark bliver hjemme på mandag, og så tager jeg over på skolen og får en snak, og forlanger at der bliver gjort noget. Der SKAL bare findes en løsning.

Nej man kan blive enormt frustreret....jeg kan levende sætte mig ind i din situation i hvert fald 

Det lyder som en god løsning  håber I får styr på det

Anmeld

28. oktober 2011

-Sigrid-

Tja, jeg har på egen krop været trukket igennem hele systemet - psykolog og skoleinspiktør der ville høre hvad jeg syntes jeg skulle gøre ved at de mobbede mig. Lad ikke din dreng gå igennem det, mobberne ser bare din søn som svag så, så er han ikke vare et "fede svin", så er han også en stikker eller en kujon 

Få ham skiftet med det samme, din dreng bliver ikke tryg ved at gå der for de andre drenge vil altid være i hans baghoved 

Det er jo også det han selv gerne vil, og det er ikke så stort et projekt som det lyder (:

Anmeld

28. oktober 2011

Carina1977

-Sigrid- skriver:

Tja, jeg har på egen krop været trukket igennem hele systemet - psykolog og skoleinspiktør der ville høre hvad jeg syntes jeg skulle gøre ved at de mobbede mig. Lad ikke din dreng gå igennem det, mobberne ser bare din søn som svag så, så er han ikke vare et "fede svin", så er han også en stikker eller en kujon 

Få ham skiftet med det samme, din dreng bliver ikke tryg ved at gå der for de andre drenge vil altid være i hans baghoved 

Det er jo også det han selv gerne vil, og det er ikke så stort et projekt som det lyder (:

Ja du siger noget der. Jeg vil i hvert fald tage en god snak med min søn, når han kommer hjem igen på søndag. Han er hos sin far lige nu 

Men jeg ER bare så splittet, for han er så glad for sin klasse, men ikke sin skole.

Men hvis han vil skifte skole, så lytter jeg bestemt også, og reagerer udfra det. Det er jo ham der skal i skole hver dag, og ikke jeg.

Nu er jeg aldrig selv blevet mobbet, men jeg kan sagtens forestille mig, hvilket mareridt det må være. Jeg griber selvfølgelig til handling.....han skal absolut ikke frygte at komme i skole, og han skal ikke rende rundt med alle de her tanker inde i hans lille hoved 

Anmeld

28. oktober 2011

-Sigrid-

Carina1977 skriver:

Ja du siger noget der. Jeg vil i hvert fald tage en god snak med min søn, når han kommer hjem igen på søndag. Han er hos sin far lige nu 

Men jeg ER bare så splittet, for han er så glad for sin klasse, men ikke sin skole.

Men hvis han vil skifte skole, så lytter jeg bestemt også, og reagerer udfra det. Det er jo ham der skal i skole hver dag, og ikke jeg.

Nu er jeg aldrig selv blevet mobbet, men jeg kan sagtens forestille mig, hvilket mareridt det må være. Jeg griber selvfølgelig til handling.....han skal absolut ikke frygte at komme i skole, og han skal ikke rende rundt med alle de her tanker inde i hans lille hoved 

Det er rigtig godt du tager ham seriøst, det er noget af det aller, aller vigtigste 

Og når han er glad for sin klasse ved jeg ikke hvad man skal gøre ... Sende et rockerhold ud? 

Hvis de direkte truer ham, kan I vel melde dem? 

Anmeld

28. oktober 2011

Mi

Øv hvor er det bare synd for ham, og fuldstændig uacceptabelt

Du skal helt sikkert have et møde med skoleinspektøren, når du nu har prøvet læreren. I sidste ende er det jo inspektørens ansvar hvordan skolen forholder sig til mobning, og hvilke tiltag man laver.

Et skoleskift kan jo godt være en løsning for nogle børn, og selvom det er urimeligt at det er din søn som skal skifte skole, og ikke mobberne, så kan det stadig godt være den bedste løsning for ham. Dog skal du bare være nogenlunde sikker på at en ny skole/klasse er god nok til ham, så han ikke oplever nederlag igen.

Jeg håber virkelig at de gør noget ved problemet, for intet barn skal være ked af at skulle i skole

Anmeld

28. oktober 2011

N&J

Carina1977 skriver:

ja jeg har gået med nogle tanker siden igår aftes....den er helt gal herhjemme 

Igår aftes da min søn kom hjem, virkede han fuldstændig anderledes...slet ikke som den glade dreng jeg er vant til. Han ville bare ligge på sofaen uden rigtig at foretage sig noget. Jeg spurgte ham hele tiden om der var noget galt, om der var sket noget, om han var ked af det. Han blev bare ved med at sige, at han bare var træt.

På et tidspunkt gik han på toilet, og da han havde været derude i temmelig lang tid, spurgte jeg som så mange andre gange, om han sad fast derude  Det er ikke unormalt at han sidder længe derude, for han kan godt finde på at læse mens han er på toilet. Nå men han kommer ud, sætter sig ned og skal til og igang med lektierne, og der brød han så ud i gråd. Og så kunne jeg endelig få at vide, hvad der var galt.

Det viser sig så, at der er nogle 5. klasses drenge, der har haft fat i ham IGEN. Det er sket flere gange, og det har desværre ikke hjulpet, at jeg har haft kontaktet læreren. Denne her gang havde de drenge så kaldt ham for "fede svin" og skubbet voldsomt til ham og truet ham med bank. I min verden ER det her mobning, og det finder jeg mig bare ikke i! Jeg må indrømme jeg er både ked af det og gal....og når nogen behandler ens kæreste eje på den måde, så er det virkelig grimme ord man tænker inde i sit hoved. Jeg har intet tilovers for de drenge, for de er skyld i at min dejlige dreng har det skidt i skolen, og næsten ikke kan overskue andet end sine tanker.

Idag kom han så hjem og sagde at han hadede skolen og at han nu ville skifte skole. Hvis det er det der skal til for at han får det bedre, så gør jeg det også. Man jeg kan bare ikke slippe tanken om, at de børn bare får liv til at mobbe videre...at de måske finder et nyt offer, og ødelægger endnu et barns liv. De skal dælme stoppes, og det burde være dem, der skulle skifte skole og ikke det barn der bliver mobbet.

Men hvad ville I gøre som forælder til et barn der bliver mobbet? Jeg har jo forsøgt mig med læreren. Mon det ville hjælpe at tage en snak med skole-lederen? Eller bør jeg bare give op og undersøge mulighederne for et skoleskift?

Og undskylder lige mit vredesudbrud, men når det gælder ens børn, så kommer følelserne nemt til at sidde udenpå 

Jeg havde kontakten de børns forældre - vidste jeg ikke hvem deres forældre var, havde jeg krævet et møde på inspektørens kontor med de forældre, så der blev taget hånd om problemet også fremover, og så ville jeg vurdere - hvis mit barn generalt ikke kan lide den skole han går på, så havde jeg skiftet, men ikke før jeg havde haft en alvorssnak med de forældre - jeg ville skamme mig noget så grusomt hvis det var mit barn, og jeg ville tage hånd om det.. 

Anmeld

28. oktober 2011

Laura.

N&J skriver:

Jeg havde kontakten de børns forældre - vidste jeg ikke hvem deres forældre var, havde jeg krævet et møde på inspektørens kontor med de forældre, så der blev taget hånd om problemet også fremover, og så ville jeg vurdere - hvis mit barn generalt ikke kan lide den skole han går på, så havde jeg skiftet, men ikke før jeg havde haft en alvorssnak med de forældre - jeg ville skamme mig noget så grusomt hvis det var mit barn, og jeg ville tage hånd om det.. 

Anmeld

28. oktober 2011

kimfrit

Puha .... Starkkel lille fyr

Bliver helt trist på hans vegne.

Da min bror var mindre blev han også mobbet, og en dag fik jeg simpelthen nok, så jeg troppede op i frikavateret og bad ham udpege hvem det var. (da jeg selv havde gået på skolen og bor i område endnu, kender jeg de fleste) Og det tog ikke lang tid før jeg "genkendte" 2 af drengene, og som en streng søster gik jeg der over og gav dem et møgfald og sagde hvis jeg noglesinde fandt ud af at de havde sagt bare det mindste til ham igen, så skulle de være helt sikre på at det ikke var skolen jeg dukke op på næste gang

Det virkede i dette tilfælde, men jeg ved ikke om du kan det. Men hvis du ringer til forældrene, så er jeg da også helt sikker på at piben skal få en anden lyd. Jeg tror ikke på at skolen og lærene vil gøre nok, det er også begrænset hvad de kan gøre. Men jeg ville ønske de ville gøre mere for de små guldklumpe !

Håber det lyke for jer at finde en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.