Det grimmeste navn du har hørt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Darling<3

Bubbes skriver:

JEG EEEEELSKER DET NAVN!

Knus SaBRina

Sabrina er det smukkeste navn ever

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

LotteGabriella

Qoco skriver:

Nu er det ikke for at svine andres navnevalg til, men igennem livet støder jeg selv på mange personer med et navn hvor jeg tænker "Argh... det er sku en klamt navn" for at bløde lidt op så kan man evt. suplere med ens ynglingsnavn.

har i hadenavne og vil i dele?

Navn:  Albertus

det må helt klart være Adelfine til piger og Bartholemæus til drenge

Anmeld

30. oktober 2011

Lusi

Frk.S skriver:

Ha ha, har også hørt om Stejepan (står også i nedenstående link).

Men det værste jeg har hørt er nok Skrammer Sølvguitar. Det er ikke synd for ham, for han har selv valgt det.
http://www.bt.dk/nyheder/mit-navn-er-skrammer-soelvguitar

Ellers synes jeg det er lidt underligt at man kan kalde sin dreng for Skat. Andre godkendte drengenavne er også Stygge og Sok. Jeg har aldrig hørt om nogen der hedder hverken Skat, Stygge eller Sok, men det er godkendt.

Jeg er heller ikke så glad for navne der er sammensat med bindestreg - såfremt navnene ikke "klinger" sammen.

Altså fx Anne-Mette er fint nok men.... og nu prøver jeg med et tilfældigt eksempel, som jeg aldrig har hørt, og som jeg ikke tror der er nogen der hedder... Bente-Åse lyder ikke så heldigt. Altså problemet er bindestregen, så de skal siges sammen. Vi giver selv vores datter to fornavne Freja og ??? (hemmeligt indtil dåben), men hun skal kun kaldes Freja, ikke Freja-...... - det ville bare lyde dumt.

Ja kan godt huske ham der sølvguitaren og skat har jeg også hørt før, dog ik de to andre.. Men tænker bare, at hvis der er søgt om navnet, er der vel også en der hedder det, eftersom de jo blev godkendt :/ vores søn hedder Sirius Peter H..... Og han vil jo også kun blive kaldt Sirius. Vi valgte Peter, efter min far, som døde kort tid inden vores søn blev født og så kan han jo altid bruge det, hvis ik han vil have et specielt navn..

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.S

Lykke86 skriver:

Ja kan godt huske ham der sølvguitaren og skat har jeg også hørt før, dog ik de to andre.. Men tænker bare, at hvis der er søgt om navnet, er der vel også en der hedder det, eftersom de jo blev godkendt :/ vores søn hedder Sirius Peter H..... Og han vil jo også kun blive kaldt Sirius. Vi valgte Peter, efter min far, som døde kort tid inden vores søn blev født og så kan han jo altid bruge det, hvis ik han vil have et specielt navn..

Ja, det har du da sådan set ret i - men synes det er underligt de er blevet godkendt - specielt Stygge, det er da ondt!

Jeg synes da det er en rigtig god løsning i har valgt - både så jeres søn har et mere almindeligt navn han kan bruge, hvis han bliver træt af at have et specielt navn, og han så har fået et navn der betyder noget for dig, da han er blevet opkaldt efter din far!

Synes faktisk Sirius er ret sødt - man skal lige "vænne sig til det", men så er det meget sødt. Må man spørge om der er en speciel grund til at i har valgt dét??

Anmeld

30. oktober 2011

llh

Har set en der hedder Anne Dam og en der hedder Anders Sand- ikke fordi navnene er grimme men en lidt sjov sammensætning..

Anmeld

30. oktober 2011

Lusi

Frk.S skriver:

Ja, det har du da sådan set ret i - men synes det er underligt de er blevet godkendt - specielt Stygge, det er da ondt!

Jeg synes da det er en rigtig god løsning i har valgt - både så jeres søn har et mere almindeligt navn han kan bruge, hvis han bliver træt af at have et specielt navn, og han så har fået et navn der betyder noget for dig, da han er blevet opkaldt efter din far!

Synes faktisk Sirius er ret sødt - man skal lige "vænne sig til det", men så er det meget sødt. Må man spørge om der er en speciel grund til at i har valgt dét??

Ja jeg forstår det altså heller ik.. Men igen er der helt sikkert også nogle der tænker sådan om Sirius.. 

Lang historie: vi har Luna (som jo betyder måne) og sagde, at fik vi en pige igen, skulle hun hedde Nova (efter stjerne).. Fandt så ud af, allerede da jeg var 15 uger henne, at det var en dreng (pga. moderkagebiopsi). Og begyndte så at lede efter navne der betød stjerne eller noget i den stil og fandt bare INTET  

Jeg var så ellers vild med Elliot, men dét var manden bestemt ikke. Til sidst blev vi så enige om Alvin. Virkelig sødt navn, men var altså stadig ik helt tilfreds :/ 

En dag skriver jeg så en statusopdatering på facebook, om at han hopper noget rundt i maven eller noget i den stil, og en veninde svare: han er da en rigtig lille Sirius.. Og PLING!!! Dér var navnet da jeg undersøgte straks om det var godkendt og da jeg så det var, ringede jeg til manden og sagde at NU havde jeg det perfekte navn til lillemanden. Han kommentar var så: det kan man sgu da ikke hedde! Og så tænkte jeg bare at dén ligesom var uddebateret  

Me halv time efter ringede han så og sagde: han skal hedde Sirius! Og jeg tænkte bare what.. Han plejer ik lige at skifte mening på den måde. Han forklarede så, at han havde været på vej til et kundemøde, da jeg ringede til ham og han havde ik lige tænkt over hvad firmaet hed.. Det viste sig så at det hed Sirius køleteknik.. Ret pudsigt må man sige! Så da han gik ad døren, sagde han til sig selv, at solgte han til dem, sku han hedde Sirius.. Og ja det gjorde han jo så  

De sad jo så også og snakkede om at det jo var hundestjernen, så ja jeg fik jo både min måne og min stjerne <3

Anmeld

30. oktober 2011

lio

Dinna88 skriver:

Jeg har ikke læst alle siderne
Men jeg forstår ikke navnet Panik.. Hverken med dansk eller international udtale. Men det er vel ikke direkte grimt egentlig. Men synes det er super synd for barnet, at kalde det det.

Lyder lidt Grønlandsk (ved ikke) men ja, ikke fedt.

Anmeld

30. oktober 2011

Dinna88

Qoco skriver:

Lyder lidt Grønlandsk (ved ikke) men ja, ikke fedt.

Det mener jeg at have hørt før, det har nemlig været nævnt i en anden tråd tidligere. Men også bare på engelsk Panic - det er jo godkendt i USA....  Når vi er i den dur, så også navne som Heaven, Angel, Liberty osv... Hold op, hvor er det latterligt

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.S

Lykke86 skriver:

Ja jeg forstår det altså heller ik.. Men igen er der helt sikkert også nogle der tænker sådan om Sirius.. 

Lang historie: vi har Luna (som jo betyder måne) og sagde, at fik vi en pige igen, skulle hun hedde Nova (efter stjerne).. Fandt så ud af, allerede da jeg var 15 uger henne, at det var en dreng (pga. moderkagebiopsi). Og begyndte så at lede efter navne der betød stjerne eller noget i den stil og fandt bare INTET  

Jeg var så ellers vild med Elliot, men dét var manden bestemt ikke. Til sidst blev vi så enige om Alvin. Virkelig sødt navn, men var altså stadig ik helt tilfreds :/ 

En dag skriver jeg så en statusopdatering på facebook, om at han hopper noget rundt i maven eller noget i den stil, og en veninde svare: han er da en rigtig lille Sirius.. Og PLING!!! Dér var navnet da jeg undersøgte straks om det var godkendt og da jeg så det var, ringede jeg til manden og sagde at NU havde jeg det perfekte navn til lillemanden. Han kommentar var så: det kan man sgu da ikke hedde! Og så tænkte jeg bare at dén ligesom var uddebateret  

Me halv time efter ringede han så og sagde: han skal hedde Sirius! Og jeg tænkte bare what.. Han plejer ik lige at skifte mening på den måde. Han forklarede så, at han havde været på vej til et kundemøde, da jeg ringede til ham og han havde ik lige tænkt over hvad firmaet hed.. Det viste sig så at det hed Sirius køleteknik.. Ret pudsigt må man sige! Så da han gik ad døren, sagde han til sig selv, at solgte han til dem, sku han hedde Sirius.. Og ja det gjorde han jo så  

De sad jo så også og snakkede om at det jo var hundestjernen, så ja jeg fik jo både min måne og min stjerne <3

Sikke en sød historie...!

Anmeld

30. oktober 2011

MortilCilas

Hasselnødden skriver:

Ja det er fantastisk med alt den forskellighed!

Ja det dejligt, og kedeligt hvis vi alle var ens !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.